قطع خونریزی قاعدگی با چندین راهکار طب سنتی

قطع خونریزی قاعدگی با چندین راهکار طب سنتی


منبع: آرگا

114

1400/3/30

09:10


در صورتی که خونریزی قاعدگی شما غیر طبیعی و بیش از حد معمول است، برای قطع خونریزی درمان های موثر خانگی زیادی وجود دارد. با مجله آرگا همراه باشید تا با روش های درمانی برای رفع این مشکل آشنا شوید.

خونریزی های سنگین و زیاد در دوران قاعدگی علت های مختلفی می تواند داشته باشد. اگر خونریزی شما به قدری است که مجبور هستید هر دو ساعت پد خود را عوض کنید یا از چند پد به طور هم زمان استفاده کنید می توانید برای قطع خونریزی از درمان های خانگی استفاده کنید.

روش قطع خونریزی با روش های درمان خانگی

طب سنتی از گذشته تا به اکنون در درمان بسیاری از بیماری ها نقش داشته است. گیاهان موجود در طبیعت با خواصی که دارند و به علت نداشتن مواد شیمیایی برای رفع بیماری ها بسیار مفید هستند. بسیاری از این گیاهان دارویی برای رفع اختلالات قاعدگی و یا قاعدگی نامنظم و یا تسکین درد قاعدگی استفاده می شود. اما در ادامه مطلب قصد داریم روش های استفاده از از این طب برای بند آمدن و قطع شدن خونریزی قاعدگی را بیان نماییم.

بندآمدن خونریزی با خواص گیاهان

ریشه شیرین بیان برای قطع خون ریزی

ریشه این گیاه را در دو فنجان آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید  و سپس آن را صاف کنید. پنج روز قبل از شروع قاعدگی آن میل کنید. شیرین بیان با خاصیت ضد قاعدگی که دارد برای کاهش  و قطع خون ریزی های شدید قاعدگی بسیار موثر است.

گیاه بومادران

برای مصرف این گیاه  نصف قاشق غذا خوری بومادران با یک لیوان کامل آب مخلوط کنید. ده روز قبل از شروع قاعدگی روزانه یک بار آن را بنوشید. بومادران با خاصیتی که دارد رگ های خونی را منقبض می کند و در درمان قطع شدن خون ریزی و بیماری های مربوط به دستگاه تولید مثل زنانه بسیار موثر است.

گیاه مریم گلی

گیاه مریم گلی را پس از شستن با آب به مدت بیست دقیقه در یک قوری دم کنید. این دمنوش را چند روز قبل از شروع پریودی به اندازه یک یا دو فنجان در روز مصرف کنید. این گیاه طبع سرد و طعم تلخی دارد و بسیار موثر در امر قطع خون ریزی است.

مریم گلی برای قطع خونریزی

ریشه گیاه سنبل ختایی

برای کاهش خون ریزی و قطع شدن پریود گیاه سنبل ختایی تاثیر گذار است. این گیاه طبع گرمی دارد و باعث تنظیم و متعادل شدن هورمون ها می شود. برای مصرف سنبل ختایی یک قاشق چایی خوری از ریشه را در یک فنجان آب جوش خیسانده  و پس از مدتی آن را صاف کنید و در روز دوبار از آن بنوشید.

روغن نارگیل

یکی از موثر ترین موادی که به کاهش خون ریزی و قطع پریودی کمک می کند زوغن نارگیل است زیرا این روغن حاوی اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها است و به همین علت خون ریزی قاعدگی را کاهش می کند. برای استفاده از آن یک یا دو قاشق غذا خوری روزانه آن را بخورید یا برای خوش خور تر شدن آن می توانید در یک فنجان چای آن را بریزید و سپس بنوشید.

زنجبیل

چند روز قبل از شروع پریودی زنجبیل را با آب جوش خیسانده و بعد از صاف کردن  کمی عسل به آن اضافه کنید. زنجبیل با خاصیت ضد التهابی که دارد برای درمان قاعدگی بسیار مفید می باشد.

قطع خونریزی با زنجبیل

شاه تره و بیدمشک

یک ترکیب عالی برای قطع خون ریزی قاعدگی عرق شاه تره و بید مشک است. یک هفته قبل از اینکه پریودی شما شروع شود روزانه به اندازه ی یک استکان در سه نوبت از عرق شاه تره بید مشک را استفاده کنید.

روغن بادام، مریم گلی و اسطوخودوس

سه قاشق چایی خوری روغن بادام را با شش قطره مریم گلی و شش قطره از اسطوخودوس ترکیب کنید و با روغن بدست آمده نواحی شکم را به خوبی ماساژ دهید. اگر دوبار در روز اینکار را انجام دهید تاثیر آن را بر کاهش و قطع خون ریزی مشاهده می کنید.

ژلاتین و قطع خون ریزی

ژلاتین یک ماده به صورت پودری است که در بند آوردن خونریزی قاعدگی و کاهش آن موثر است. یک بسته از این پودر را با آب جوش مخلوط کنید و وقتی که ولرم شد آن را بنوشید. حدود سه ساعت بعد از خوردن ژلاتین خونریزی بند می آید.

قطع شدن خونریزی قاعدگی

زمان مراجعه به برای قطع خون ریزی قاعدگی

وجود لخته های بزرگ خونی، احساس خستگی زیاد و تنگی نفس ، داشتن خونریزی های بین قاعدگی از نشانه هایی است که اگر هر کدام را داشتید، لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو