بازدید از جاهای دیدنی مشهد با مترو

منبع: دلگرم

105

1400/3/31

10:07


بازدید از جاهای دیدنی مشهد با مترو

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای گشت و گذار در این شهر و دیدن جاذبه های آن اهمیت زیادی دارد. انتخاب وسیله نقلیه مناسب کمک می کند تا در وقتمان صرفه جویی کنیم.

اگر بخواهیم از تاکسی استفاده کنیم یا ماشین کرایه کنیم ممکن است نتوانیم از سفرمان حداکثر فایده را ببریم. چرا که شلوغی خیابان‌های این شهر باعث می‌شود وقت زیادی را در ترافیک بمانیم،‌ اعصابمان خرد شود و وقت کافی بری دیدن همه جاذبه‌های مورد علاقه‌مان را نداشته باشیم.

اگر بلیط هواپیما به مقصد مشهد خریداری کردید و وقت محدودی برای بازدید از جاذبه‌های این شهر دارید و می‌خواهید وقتتان در ترافیک تلف نشود و سریع‌تر به مکان دیدنی مورد علاقه‌تان برسید، از مترو استفاده کنید.

متروی این شهر ۴ خط دارد. بعضی از ایستگاه‌های آن در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری مشهد قرار دارد. کافی است نقشه مترو را بدانید تا کم‌ترین زمان ممکن را برای رسیدن به مکان های دیدنی مشهد صرف کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بگوییم برای دسترسی به مکان‌های دیدنی مهم این شهر باید از چه ایستگاهی استفاده کنید.

در ابتدا کمی درباره متروی شهر مشهد حرف می‌زنیم.

متروی شهر مشهد

همان‌طور که گفتیم متروی مشهد دارای ۴ خط فعال است. خط یک مترو ۲۴ ایستگاه دارد و از فرودگاه هاشمی نژاد تا وکیل آباد کشیده شده است. این خط ۲۴ کیلومتر طول دارد. خط دو مترو دارای ۱۳ ایستگاه فعال است که از رضا شهر تا طبرسی کشیده شده است. طول این خط ۱۴ کیلومتر است. خط ۳ دارای ۲۴ ایستگاه فعال است و از شهرک ابوذر تا قاسم آباد ادامه پیدا کرده است. از ایستگاه اول تا آخر خطر ۳ حدود ۲۸ کیلومتر فاصله وجود دارد. خط چهارم قطار شهری مشهد با ۱۷ کیلومتر طول از شهرک شهید باهنر شروع می‌شود و تا خواجه ربیع ادامه دارد.

نحوه خرید بلیت متروی مشهد

برای استفاده از متروی مشهد می‌توانید از کارت‌های قابل شارژی به نام "من کارت" استفاده کنید. هزینه سفرهای درون شهری با مترو نسبت به وسایل حمل و نقل دیگری مثل تاکسی مقرون به صرفه‌تر است. با یک بار خرید "من کارت" و شارژ آن، می‌توانید سفرهای مختلفی را با متروی شهر مشهد انجام دهید.

ساعت کاری متروی مشهد

برای استفاده از متروی شهر مشهد می‌توانید از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب به ایستگاه‌های آن مراجعه کنید. قطار هر ۱۵ دقیقه وارد ایستگاه‌های مترو می‌شود. در روزهای تعطیل ساعت کاری مترو از ۷ صبح تا ۱۰ شب است. در بخش بعدی با مکان‌های دیدنی که نزدیک ایستگاه متروی این شهر است آشنا می‌شوید.

کدام مکان‌های دیدنی شهر مشهد نزدیک ایستگاه مترو قرار دارد؟

در لیست زیر مکان‌های دیدنی را مشاهده می‌کنید که در سفر خود به شهر مشهد، به راحتی می‌توانید با مترو به آن‌ها دسترسی داشته باشید:

  • پارک علمی و تفریحی بازیما
  • پارک ساحلی آفتاب مشهد
  • برج پرواز صبا
  • باغ پرندگان مشهد
  • مجتمع تجاری وصال
  • مرکزخرید الماس شرق
  • مقبره نادرشاه
  • منطقه ایثار) راسته مانتوفروشان)
  • مجتمع تجاری و تفریحی آرمیتاژ گلشن
  • بام مشهد
  • پارک جنگلی وکیل آباد
  • باغ وحش وکیل آباد
  • پارک ملت
  • پارک کوهسنگی
  • مجتمع تجاری زیست خاور
  • سینما آفریقا
  • حرم مطهر امام رضا
  • بازار رضا
  • مجتمع تجاری آسمان
  • بوستان ریحانه

در ادامه ایستگاه‌های نزدیک این جاذبه‌ها را معرفی می‌کنیم:

ایستگاه مترو خیام

یکی از شلوغ‌ترین ایستگاههای متروی شهر مشهد، ایستگاه متروی خیام است. در نزدیکی این ایستگاه جاذبه‌های مختلفی قرار دارد. در زیر لیست جاذبه‌های نزدیک این ایستگاه را مشاهده می‌کنید:

  • پارک علمی پروفسور بازیما

این پارک در مرکز خرید وصال قرار دارد.

  • پارک ساحلی آفتاب مشهد
  • برج پرواز صبا
  • باغ پرندگان مشهد
  • مجتمع تجاری وصال
  • مرکزخرید الماس شرق

بازدید از جاهای دیدنی مشهد با مترو

ایستگاه شهدا

اگر دوست دارید مقبره نادرشاه را مشاهده کنید می‌توانید از ایستگاه شهدا استفاده کنید. این آرامگاه در مجموعه باغ موزه نادری قرارگرفته است. این بنا در سال ۱۳۴۲ توسط هوشنگ سیحون طراحی شده است. اگر بلیط هواپیما به مقصد مشهد را خریداری کردید و قصد سفر به این شهر را دارید، حتما از این مقبره دیدن کنید.

بازدید از جاهای دیدنی مشهد با مترو

ایستگاه شهید مفتح

اگر دوست دارید در سفرتان به شهر مشهد بازارگردی را امتحان کنید حتماً به ایستگاه شهید مفتح بروید. در نزدیکی این ایستگاه منطقه‌ای به نام ایثار وجود دارد که پر ازمغازه های مانتو فروشی است. در این منطقه حدود ۱۰۰ فروشگاه مانتو وجود دارد.

از دیگر مراکز تجاری نزدیک به این ایستگاه، بازار فردوسی ۱ و ۲ است. در این مرکز تجاری می‌توانید انواعی از برندهای پوشاک، مانتو، کیف و کفش را خریداری کنید. این دو مجتمع در بلوار شهید مفتح، میدان نبوت قرار گرفته‌اند.

ایستگاه هفت تیر

در نزدیکی ایستگاه هفت تیر مجتمع تجاری و تفریحی آرمیتاژ گلشن قرار دارد. این مجتمع دارای ۳۴ طبقه است و یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در شهر مشهد است. اگر بخواهیم به تنوع کالاهایی که در این مرکز تجاری به فروش می‌رسد اشاره کنیم باید از اصطلاح " از شیر مرغ تا جون آدمیزاد" استفاده کنیم. در این مرکز خرید هر آن چه که بخواهید پیدا می‌شود؛ از لباس و طلا و جواهرات گرفته تا وسایل منزل و مبلمان؛ از اسباب بازی فروشی گرفته تا کالای خواب. برای دسترسی به این مرکز خرید باید از ایستگاه هفت تیر پیاده شوید و به سمت خیابان هفت تیر ۸ بروید.

ایستگاه وکیل آباد

اگر می‌خواهید بخشی از سفرتان را در دل طبیعت بگذرانید حتماً به ایستگاه وکیل آباد بروید تا از آنجا به پارک جنگلی وکیل آباد دسترسی داشته باشید. در نزدیکی این ایستگاه باغ وحش وکیل آباد وجود دارد. این باغ وحش یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر مشهد است.

ایستگاه پارک ملت

اگر دوست دارید یکی از جذاب‌ترین پارک‌های شهر مشهد را ببینید به ایستگاه پارک ملت بروید. همانطور که از نام این ایستگاه پیدا است، در نزدیکی آن پارکی به نام «ملت» قرار دارد. این پارک زیبا و بزرگ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که محبوب‌ترین بخش، شهربازی این پارک است.

ایستگاه شریعتی

در نزدیکی ایستگاه شریعتی جاذبه‌های مختلفی وجود دارد؛ از پارک کوهسنگی گرفته تا مجتمع تجاری زیست خاور و سینما آفریقا. پارک کوهسنگی یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های دینی شهر مشهد است که از گذشته محل رفت و آمد گردشگران زیادی بوده است. برای رسیدن به این پارک باید از ایستگاه شریعتی بیرون بیایید و به خیابان کوهسنگی بروید. از این خیابان سوار اتوبوس‌های خط ۸۶ یا ۳۸ شوید تا شما را به این پارک ببرند.

مجتمع تجاری زیست خاور ۴ طبقه دارد و انواع کالاها مثل لباس،‌ لوازم آرایشی، لوازم خواب را می‌توانید در آن پیدا کنید. سینما آفریقا نیز از قدیمی‌ترین سینماهای شهر مشهد است و در گذشته به آن "سینما فرنگ" می‌گفتند. این سینما در میدان شریعتی قرار دارد.

ایستگاه بسیج

یکی از مهم‌ترین ایستگاههای متروی مشهد که هر زائری باید آن را بشناسد، ایستگاه بسیج است. این ایستگاه نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به حرم امام رضا است و در خیابان امام رضا قرار گرفته است. فاصله آن تا حرم ۱۵ دقیقه است. اگر می‌خواهید سوغاتی‌های خاص مشهد را خریداری کنید حتماً به خیابان امام رضا بروید.

ایستگاه هفده شهریور

یکی دیگر از ایستگاههای نزدیک به حرم، ایستگاه هفده شهریور است. در نزدیکی این ایستگاه بازارهای مختلفی وجود دارند که دو تا از مهم‌ترین آن‌ها بازار رضا و مجتمع تجاری آسمان است. بازار رضا از قدیمی‌ترین بازارهای شهر مشهد است و قدمت آن به سالهای ۱۳۵۵ بر می‌گردد. کالاهایی که در این بازار عرضه می‌شوند شامل صنایع دستی، انگشتر، سنگ‌های مختلفی مثل فیروزه و طلا است.

در مجتمع تجاری آسمان ۸۰۰ مغازه وجود دارد. در این مجتمع بزرگ انواع و اقسام لباس‌های مختلف به فروش می‌رسد. اگر بلیط چارتر تهران مشهد خریداری کردید و دوست دارید بازارگردی کنید، حتماً به این ایستگاه بروید.

ایستگاه بوستان ریحانه

اگر در سفر خود به مشهد به دنبال پارکی می‌گردید که مخصوص بانوان باشد،‌ به ایستگاه بوستان ریحانه بروید. در نزدیکی این ایستگاه، اولین پارک مخصوص بانوان در مشهد به نام "بوستان ریحانه" قرار دارد. این پارک ۵۰ هکتار مساحت دارد و از ساعت شش و نیم صبح تا هشت و نیم شب باز است. بوستان ریحانه در روزهای جمعه تعطیل است.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو