اگر یک کاربر عادی هستید، نیازی به داشتن دانش تخصصی در مورد دات نت نخواهید داشت، کافیست که دات نت را بشناسید و همچنین موارد استفاده از آن را نیز بدانید.

در این مطلب از دیجی تک قصد داریم شما را با چهارچوب معروف دات نت آشنا کنیم، تا زمانی که به دات نت فریم ورک برخورد می‌کنید، اطلاعات جامعی از آن داشته باشید.

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور می‌توان با استفاده از تکنولوژی  طراحی سایت core Asp.net انجام داد.

اگر صاحب بیزنیس بزرگ و یا کوچکی هستید حتما نیاز به طراحی سایت قوی دارید، با مطالعه این مطلب مزیت‌های طراحی سایت به این روش را خواهید شناخت.

فریمورک

دات نت چیست؟

در ابتدا پیش از آنکه به سراغ معرفی طراحی سایت با استفاده از Asp.net core برویم بهتر است با پیش نیاز آن یعنی آشنایی با مفهوم دات نت، آشنا شویم. دات نت به طور کلی به مجموعه‌ای از امکانات متنوع برنامه نویسی گفته می‌شود که از قرار گرفتن اجزای متعددی به وجود می آید. هر کدام از اجزا وطایف خاصی را دنبال می‌کنند تا فضاهای حافظه را مدیریت کرده و اجرای دستورات را با صحت و امنیت کامل انجام دهند. این نوع برنامه نویسی را می‌توان در برنامه‌های Windows app و همچنین web app به کار برد. دات نت در واقع دارای امکانات متنوعی است که در بخش بعدی به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

• دات نت دارای یک محیط کاملا یکپارچه بوده و ساختار آن نیز مبتنی بر OOP است.

• دات نت ارتباطات استانداردی را مبنی بر تسهیل integrate ایجاد می‌کند.

• دات نت محیطی برای اجرای برنامه‌های مختلف نیز فراهم می‌کند.

لازم است بدانید که دات نت یک زبان برنامه نویسی و یا یک محیط خاص برنامه نویسی نیست و اجرای برنامه‌های آن به سیستم عامل مایکروسافت محدود نمی‌شود.

فریم ورک

Asp.net core چیست؟

Asp.net core در واقع یک فریم ورک بسیار قدرتمند است که از آن برای توسعه انواع برنامه‌های تحت وب استفاده می‌کنند. این عنصر جزئی از دات نت بوده و مبنای آن زبان برنامه نویسی سی شارپ بوده است. در سی شارپ همانند زبان‌های مدرن برنامه نویسی می‌توان نرم افزارهای مختلف تحت وب را به وسیله Asp.net core توسعه داد و همچنین در زمانی کم می‌توان یک وب سایت توصعه پذیر، مقیاس پذیر و سریع تولید نمود. اگر به تازگی وارد این مقوله شده‌اید و با طراحی سایت به وسیله Asp.net core آشنا نیستید، ادامه مطلب را حتما مطالعه نمایید.

طراحی سایت با Asp.net core چگونه صورت می‌گیرد؟

در هنگام طراحی سایت بدین وسیله شما لازم است که پیش نیازهایی را پشت سر بگذارید. این پیش نیازها به صورت نصب برنامه‌هایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. برای شروع طراحی سایت به وسیله Asp.net core ابتدا باید آخرین نسخه برنامه Visual studio را دانلود و نصب نمایید. برنامه بعدی به برای ایجاد یک سایت نیاز دارید Net core SDK است که باید آن را بر روی سیستم خود نصب کنید. پس از نصب این برنامه‌ها ابتدا visual studio را باز کرده و بر روی گزینه انتخاب یک پروژه جدید کلیک نمایید. در ادامه برای شما قالب‌های متنوعی را نشان خواهد داد که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

با استفاده از Asp.net Core Web Application  می‌توانید برنامه‌های مختلف تحت وب را با استفاده از تکنولوژی‌های Razor pages و یا MVC بسازید. در مرحله بعدی نام پروژه و همچنین مسیر ذخیره آن را تعیین نموده و گزینه ایجاد را بزنید. در این قسمت باید به وسیله این نرم افزار یک template  برای وب سایت خود بسازید. برای این کار solution Explorer را برای مشاهده فایل‌های از پیش ساخته شده، را انتخاب کنید. سپس از نوار بالای صفحه، اجرا را کلیک کرده تا برنامه بدین وسیله اجرا شود. دیدید که با این روش ساده توانستیم یک وب سایت به وسیله Asp.net core بسازیم.

مزایای طراحی سایت با Asp.net core در دیجی تک

طراحی سایت با استفاده از Asp.net core در دیجی تک مزایای زیادی دارد که در این قسمت برخی از مهم‌ترین آن‌ها را نام برده‌ایم:

• این تکنولوژی دارای یک روال یکسان برای ساختن UI وب و همچنین API در وب دارد.

• Asp.net core قابلیت تست دارد.

• این تکنولوژی قابلیت اجرا و همچنین توسعه بر روی سیستم عامل‌های مک، لینکوس و ویندوز را دارد.

• Open source بوده و قابلیت تمرکز بر کار جمعی را دارد.

• می‌تواند محیطی مناسب برای برنامه نویسی cloud ایجاد نماید.

• یک چارچوب سمت کلاینت بوده و می‌تواند گردش کاری را به صورت یکپارچه توسعه دهد.

• نسخه‌های متعدد .net core را به طور همزمان پشتیبانی می‌نماید.

• ابزاری است که توسعه وب را ساده‌تر می‌کند.

طراحی سایت Asp.net core در دیجی تک

 اگر می‌خواهید با استفاده از Asp.net core طراحی سایت انجام دهید، کافیست به وب سایت رسمی دیجی تک مراجعه نموده و با قیمت‌های بسیار مناسب، از برترین تکنولوژی روز دنیا بهره مند شوید. دیجی تک با چندین سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن می‌تواند بهترین و بروزترین امکانات را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد و بدین وسیله شما به راحتی از یک وب سایت قوی و سئو شده برخوردار شوید.

دیجی تک همواره بهترین‌ها را برای کاربران و مشتریان خود ارائه می‌دهد، اگر تاکنون تجربه‌ای از دیجی تک داشته‌اید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، تا آن‌ها نیز بتوانند از خدمات پیشرفته این شرکت بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات و همچنین نرخ طراحی سایت به روش‌های مختلف، کافیست با مراجعه به وب سایت دیجی تک و وارد کردن اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس خود، منتظر تماس کارشناسان و متخصصین مجرب وب سایت دیجی تک باشید. آن‌ها شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.