فریز کردن برگ مو و نگهداری از آن برای مدت طولانی

فریز کردن برگ مو و نگهداری از آن برای مدت طولانی


منبع: آرگا

152

1400/4/11

19:11


ما در این مقاله بهترین روش های نگهداری و فریز کردن برگ مو را به شما همراهان آموزش می دهیم باشد که مورد رضایت شما عزیزان قرار بگیرد.

یکی از غذاهایی لذیذ و خشمزه ای که مخصوص فصل بهار است و طرفداران زیاد خودش را دارد دلمه برگ مو یا میم می باشد. به دلیل علاقه شدید به این غذای خوشمزه نه تنها ترجیح می دهیم که در فصل بهار میل شود بلکه در دیگر فصول سال هم از آن استفاده کنیم. متاسفانه برگ انگور فقط در فصل بهار وجود دارد و خیلی از بانوان در این فصل برگ تازه تهیه و استفاده می کنند. که ما در این جا روش نگهداری فریز کردن برگ مو راه حلی مناسب خواهد بود.

امکان این که شما روش های مختلفی را برای فریز کردن امتحان کرده باشید ولی باز هم با تغییر رنگ و مزه آن مواجه شده باشید زیاد است. چون این راه برای افراد در داخل ایران مناسب است و دوستانی که در خارج کشور می باشند این مشکل را نخواهند داشت و از بهترین نوع برگ عربی می توانند از هایپر مارکت ها تهیه نمایند. در ادامه مطالب همراه مجله آرگا باشید.

فریز کردن برگ میم

فریز کردن برگ مو

برای امتحان کردن این روش باید برگ مو ها را کاملا بشویید و درون سبد بریزید تا آب آن خارج و خشک شود. سپس دسته دسته کرده و درون کیسه فریزری یا ظرف هم اندازه برگ ها برداشته و درون فریزر نگهدارید. بهتر است از ظروف نرم پلاستیکی استفاده شود تا هنگام یخ زدگی نشکند و خرد نشود و هم این که قبل مصرف از فریزر در آورید ولی دست نمی زنید تا خود برگ ها باز شده و نرم شوند.

روش نگهداری از برگ انگور

آشنایی با انواع مدل های نگهداری از برگ مو

  • فریز کردن برگ مو در بطری

بطری خانواده خالی آب معدنی یا نوشابه را بشوئید و پس از آن که کاملا خشک شد برگ های تازه چیده شده را که از قبل شسته و خشک شده و کنار گذاشته اید را بردارید. سپس چندین برگ بر روی هم قرار دهید و آهسته شروع به لول کردن نمایید. بعد از این که لوله شد آن ها را درون بطری انداخته و با استفاده از یک چوب یا نی باریک آن ها را جا به جا نمایید تا جا بیشتری برای برگ ها باز شود.

این کار را تا جایی ادامه می دهید که تا بطری کامل پر شود سپس آن را در جای خشک و خنکی قرار می دهید. و زمانی که قصد تهیه دلمه را داشتید بطری را بریده و برگ مو ها را از داخلش خارج می کنید. این راه تا یکسال برگ ها بدون هیچ تغییری در هنگام خروج از فریزر سالم می ماند.

فریز کردن برگ مو چگونه است؟

  • طرز تهیه کنسرو برگ میم

برگ ها را شستشو داده و به چند قسمت و دسته تقسیم می کنیم و بعد مثل رولت می پیچیم و درون شیشه قرار می دهیم. این کار را تا پر شدن شیشه ادامه می دهیم. سپس آب را می جوشانیم و نمک می زنیم و خنک که شد روی برگ های لول شده داخل ظرف می ریزیم تا پر شود و درب شیشه را می بندیم. بعد یک قابلمه بزرگی که آب کرده ایم و به جوش آمده شیشه را قرار می دهیم تا مدت یک ربع شیشه را می جوشانیم. در نهایت شیشه را از داخل قابلمه درآورده و می گذاریم تا خنک شود بعد در جای دلخواه و دمایی به مدت خیلی زیاد نگه می داریم. ارتفاع قابلمه باید به گونه ای باشد که موقع قرار گرفتن شیشه ها درون آن آب روی درب شیشه ها قرار بگیرد که یکی دیگر از روش های صحیح فریز کردن برگ مو می باشد.

راه صحیح فریزر کردن برگ مو

  • نگهداری برگ به روش بلانچ کردن

اول باید برگ ها را در زیر آب سرد گرفته و بشویید سپس برگ های تمیز شده را درون کاسه یا قابلمه ای قرار دهید. آب داخل کتری را جوش بیاورید و برروی برگ های داخل قابلمه بریزید تا کامل سطح آن را بپوشاند و پس از ۲ دقیقه بگذارید بماند. همچنین شما می توانید در قابلمه آب بجوشانید و گاز را خاموش کرده و برگ ها را در داخلش بگذارید که پس از ۲ دقیقه یا تا زمانی که کمی نرم تر شد صبر نمایید. در نهایت با کمک انبر سالادی آن ها از آب جوش خارج کرده و به کاسه آب یخ منتقل کنید. پس از سرد شدن بگذارید خشک شوند و بعد برگ های بلانچ شده را درون کیسه فریزر یا ظرف های پلاستیکی درب دار بگذارید و فریز نمایید تا برگ ها به همان تازگی روز اول طراوت خود را حفظ کنند.

انواع فریز کردن برگ مو

  • نگه داری برگ انگور در آب نمک

به غیر از روش های فریز کردن برگ مو راه دیگری هم برای نگهداری از برگ مو وجود دارد که در ابتدا باید برگ ها را شسته و دسته بندی کنید. سپس در داخل قابلمه ای آب و نمک ریخته و می گذاریم تا به جوش آید و اجازه داده تا آب نمک خنک شود. بعد برگ ها را به صورت رولتی پیچیده و در یک بطری نوشابه می اندازیم و در نهایت برروی آن ها آب نمک می ریزیم تا کامل روی برگ ها را بگیرد. قبل از مصرف کردن برای گرفتن شوری برگ ها را درون آب معمولی بی اندازید.

روش فریز کردن برگ مو

کلام آخر: با توجه به راه و روش های نگهداری و فریز کردن برگ مو که در بالا گفته شد می توانید در هر زمان از سال که خواستید برگ انگور تازه داشته باشید و دلمه درست کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم در این رابطه به طرز تهیه دلمه کلم و دلمه برگ انگور سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو