چند پیشنهاد شام ویژه مخصوص شب یلدای 1401

چند پیشنهاد شام ویژه مخصوص شب یلدای 1401


منبع: آکا

16

1401/9/16

18:22


آکاایران: شب یلدا به عنوان طولانی ترین شب سال در میانه فصل سرد، از گرم ترین مناسبت‌های ایرانی است. غذاها و خوراکی‌های مختلف می‌تواند این شب را خاطره انگیز و هیجان انگیزتر کنند. در این مقاله از مجموعه مقالات آکا,چند پیشنهاد شام ویژه برای بانوان خانه دار که مجلس شب یلدایی در پیش دارند، داریم. پیشنهاد میکنیم یکی از غذاهایی که معرفی کرده ایم را امتحان کنید و از دور هم بودن و خوردن این غذا در طولانی ترین شب سال لذت ببرید.

 

آش آذری یا آش انار :

آش در میان انواع غذاهای ایرانی از خوراکی هایی است که در روزهای سرد سال بیش از هر زمان دیگری پخته می شود و به مصرف می رسد. آش انار یکی از غذای شب یلدا می باشد در واقع آش انار از جمله غذاهای آذری است که در فصل زمستان پخته و مصرف می شود. این آش حبوبات ندارد و فقط از غلات تهیه شده، بنابراین آش سبکی است و پس از مصرفش کمتر کسی احساس سنگینی می کند. (بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش آذری یا آش انار)

آش انار شام شب یلدا

خورش انار (ناردون) با مرغ غذای شب یلدای شمالی ها :

مرغ ناردونی یکی از خوشمزه ترین دستورهای پخت مرغ است که می توانید از خوردن آن لذت ببرید. این یکی از غذاهای محلی شمالی ها است. برای آشنایی با دستور پخت آن از لینک استفاده کنید. (بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ ناردونی)

مرغ ناردونی شام شب یلدا

خشیل، غذای شب یلدای آذربایجانی ها :

خَشیل یکی از غذاهای محلی مردم آذربایجان است که خوردن آن بین ساکنین مناطق مختلف آذربایجان و خصوصا در مراسم شب یلدا رایج است. به سبب وجود مقدار زیادی گندم و شکر و کره طبیعی در این نوع غذا برخی بر این باورند که خوردن خشیل باعث مقاومت بدن در برابر سرما می شود. (بیشتر بخوانید: طرز تهیه خشیل)

آش ماش و قمری :

آش قمری یا آش ماش و قمری یکی از غذاهای سنتی اصفهان است. این آش سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین می باشد. این آش خوشمزه را می توانید در شب یلدا تهیه کنید و نون میل کنید.(بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش ماش و قمری)

پخت غذاهای محلی شب یلدا, معرفی شام های شب یلدا, طرز تهیه آش های محلی برای شام یلدا

دلمه برگ مو :

یکی از غذاهای سنتی ایرانی دلمه ی برگ مو است. این دلمه به دلیل داشتن برگ مو، در فصل بهار تهیه می شود اما می توان برگ مو را فریز و یا کنسرو کرد. و در طول سال به راحتی دلمه ی برگ مو را بپزید. اما در صورت نداشتن برگ مو می توانید از کلم برگ استفاده کنید. (بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه برگ مو)

طرز تهیه آش های محلی برای شام یلدا, آموزش غذاهای شب یلدا, پیشنهاداتی برای شام شب یلدا

طرز تهیه دلمه کلم :

دلمه کلم برگ یکی از انواع دلمه های پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که علاوه بر اینکه می توانید آن را به عنوان یک غذای کامل سرو کنید، می توانید از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم استفاده کنید. این دلمه کلم مجلسی در برخی شهرها با نام دلمه کلم پیچ شناخته می شود. (بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه کلم)

معرفی شام های شب یلدا, طرز تهیه آش های محلی برای شام یلدا, آموزش غذاهای شب یلدا

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو