طرز تهیه بادمجان ناردونی

طرز تهیه بادمجان با انار طرز تهیه ناردونه بادمجون خوراک انار و بادمجان بادمجان با رب انار و گردو مازندرانی    

بادمجان ناردونی یک غذای اصیل شمالی است که به صورت ترش و ملس طبخ می شود. ترشی این غذا از انار و رب انار و آلوی جنگلی است. این غذا در کنار کته شمالی و ماست چکیده سرو می شود که ترکیب طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. همچنین از آن جا که بادمجان ها به صورت درسته سرخ می شود و با ناردون پر می شود، ظاهر زیبا و شیکی دارد و می توان در کنار غذاهای دیگر در مهمانی های خانگی سرو شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی شمالی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۸ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
انار دون شده۱ عدد بزرگ
آلو ترش و جنگلیبه مقدار دلخواه
رب انار ملس½ قاشق غذاخوری
پونه خشک۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت بادمجان ناردونی

مرحله اول

برای تهیه بادمجان ناردونی خوشمزه و مخصوص ابتدا بادمجان ها را شسته و پوست آن را می گیریم. سپس روی آن را نمک و زردچوبه می پوشانیم و یک ساعت کنار می گذاریم. یک تابه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله کمی روغن داخل آن می ریزیم و می گذاریم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه بادمجان ها را درون روغن داغ می چینیم. سپس شعله را کم می کنیم تا با حرارت کم بادمجان ها به صورت یکدست سرخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه دیگر بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود. پیاز ها را در آن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله چهارم

سپس نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم. بعد از این که کمی تفت خورد و بوی زردچوبه خارج شد، انار ترشی که قبلا دانه کرده ایم را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. آلو ترش و جنگلی را هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

رب انار را به آن اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا تفت بخورد. و در آخر پونه خشک را به آن اضافه می کنیم. مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم. بادمجان هایی که خوب سرخ شده است را با چاقو از وسط برش می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد تهیه شده را داخل آن می ریزیم و به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بادمجان ها کاملا پخته و مزه دار شود.در پایان بادمجان های ناردونی را در کنار کته و ماست چکیده سرو می کنیم.