طرز تهیه ترشک سیب طبیعی و سالم

منبع: دلگرم

108

1400/4/12

12:10


طرز تهیه ترشک سیب طبیعی و سالم

دستور تهیه ترشک سیب

سیب میوه ای خوشمزه و پرخاصیت است، همچنین یکی از بهترین میوه های برای درست کردن کمپوت، مربا، شربت و ... می باشد. یکی از خوراکی های خوشمزه ای که می توان با آن درست کرد، ترشک سیب است.

اگر به دنبال دستور کاملی برای تهیه این ترشک هستید، این مقاله از مجله دلگرم را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه ترشک سیب

مواد لازم جهت تهیه ترشک سیب:

  • انار دو عدد متوسط
  • سیب یک عدد متوسط
  • نبات: ۲ الی ۳ تیکه یا ۲ تا شاخه نبات
  • نمک: نصف قاشق چای خوری

مراحل تهیه ترشک سیب:

این ترشک خوشمزه با انار درست می شود و دانه های انار باعث بخشیدن ظاهری زیبا به این ترشک و همچنین طعم بهتر آن می شود. در مرحله اول لازم است که انارها را دون کنید.

انارهای دون شده را در یک ظرف بریزید و کمی آن ها را بکوبید تا آب آن ها گرفته شود. این کار باعث می شود که انارها روی حرارت نسوزند و طعم آن ها عوض نشود.

حالا نبات و نمک را به دانه های انار اضافه کنید. می توانید به جای نبات از شکر استفاده کنید اما چون انار سرد است، نبات باعث رفع سردی آن می شود. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و درب قابلمه را ببندید.

وقتی مواد شروع به جوشیدن کرد، حرارت را خیلی کم کنید. توجه داشته باشید که نباید حرارت را زیاد کنید چون مواد با حرارت زیاد تغییر رنگ پیدا می کند. اجازه دهید یک ساعت روی حرارت بماند.

حالا حرارت را خاموش کنید و بگذارید کمی خنک شود. وقتی از حرارت افتاد، نصف یک فنجان کوچک آب اضافه کنید، سپس آن را داخل یک آبکش بریزید و روی آن را دست بکشید تا آب و دانه های انار جدا شود.

در این مرحله از طرز تهیه ترشک سیب، یک عدد سیبی که داشتید را پوست بگیرید و آن را با رنده ریز رنده کنید. می توانید به جای رنده، آن را در مخلوط کن بریزید و به شکل پوره درآورید.

حالا سیب ها را به دانه های انار اضافه کرده و دوباره آن را روی حرارت قرار دهید. پس از اینکه مواد جوشید، حرارت را کم کنید و بگذارید تا نیم ساعت بپزد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

ترشک سیب شما آماده است و می توانید آن را نوش جان کنید.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه 7 مدل ترشی سیب با ادویه های مخصوص


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو