تکنیک وارونه سازی چیست و چه فوایدی دارد؟

تکنیک وارونه سازی چیست و چه فوایدی دارد؟


منبع: بیتوته

77

1400/4/16

11:31


تکنیک وارونه سازی چیست و چه فوایدی دارد؟



تکنیک وارونه سازی,تکنیک وارونه سازی چیست,شیوه تکنیک وارونه سازی

تکنیک وارونه سازی

 

درباره تکنیک وارونه سازی چه میدانید؟

تکنیک وارونه سازی یکی از بهترین شیوه ها برای رفع مشکلات زندگی است که در این شیوه می توان کاری کرد که به خوبی مهارت حل مسئله را آموزش دید.

تکنیک وارونه‌سازی روشی برای جلب توجه و به وجود آوردن ضدیت در ذهن مخاطب است تا بتوان وی را وارد نمایشی کرد که با چیزی که در گذشته دیده است در مغایرت باشد. به این ترتیب، ذهن مخاطب با تبلیغ درگیر شده و به دنبال دلیل تراشی چرایی ایجاد این وارونگی است. این کشمکش بیننده برای فهمیدن تناقض موجود در صدا یا تصویر سبب می‌شود مخاطب بیش از تبلیغات معمولی آن را به یاد بیاورد و به عنوان رخدادی جالب از آن یاد کند.

 

به طور مثال تصویری را در نظر بگیرید که در زمان بازدید افراد از حیوانات باغ وحش به جای آنکه حیوانات در قفس باشند، افراد بازدید کننده درون قفس باشند. به این صورت، می‌توان تبلیغی اثر گذار با هدف پشتیبانی از آزادی حیوانات عرضه نمود.

 

تکنیک وارونه سازی,تکنیک وارونه سازی چیست,شیوه تکنیک وارونه سازی

تکنیک وارونه سازی چیست

 

شیوه تکنیک وارونه سازی؛ ولی چطور باید این کار را انجام داد ؟

وقتی که با یک مشکلی روبرو می شویم ، دوست داریم که همان روش های قدیمی را برای برطرف کردن موضوع به کار بگیریم و بعضی وقتها این شیوه برای ما کارآمد است ولی بیشتر وقتها در آن شکست می خوریم. به جای این کارها احتیاج داریم که در مورد مسئله خود از روش با شیوه متفاوت فکر کنیم.

 

مشکلات دشوار هنگامی که قدری به انتهایشان فکر شود، بهتر برطرف می شوند. چارلی مانگر این جمله را عنوان کرده است که یکی از عضوهای اصلی تجارت های بزرگ در دنیا به حساب می آید. منطق او برای برطرف کردن مشکلات دشوار، نگاه کردن به آن ها به روشی برعکس است. البته وارونه نگاه کردن به مشکلات به معنای عقب کشیدن نیست و بلکه هنگامی که یک موضوع و مشکل را برعکس می کنیم، دیدگاه های جایگزین به ما بازگشت می کنند.

 

تکنیک وارونه سازی,تکنیک وارونه سازی چیست,شیوه تکنیک وارونه سازی

فواید وارونه سازی مسأله

 

فواید وارونه سازی مسأله

- استفاده از این تکنیک کمک بسیاری به شنخت قالبهای ذهنی پنهان خود و دیگران می کند.

- همچنین ترس از شکست فرد کاهش و توان شخص برای فرار ازنگرش به روش رایج زیاد می شود.

 

چند نمونه از استفاده از شیوه وارونه سازی

تکنیک وارونه سازی در سرمایه گذاری

شیوه وارونه سازی در سرمایه گذاری، مدلی عالی از این شیوه استراتژی سرمایه گذاری می باشد که توسط برکشایر عرضه شده است. بیشتر سرمایه گذاران آغاز به خرید کردند تا ثروت خود را بیشتر کنند، این مسئله حتما از انجام دادنش آسان تر است. به دست آوردن ثروت بیشتر در دنیای سرمایه گذاری مرتب احتیاج به ریسک پذیر بودن می باشد و ممکن است در بعضی موارد شخص در این بین زیان ببیند.

 

تکنیک وارونه سازی,تکنیک وارونه سازی چیست,شیوه تکنیک وارونه سازی

تکنیک وارونه سازی در سرمایه گذاری

 

تکنیک وارونه سازی و رفع مشکل

مقصود از بیشتر کردن ثروت این بوده که مشکل را ببینیم، پس آن را بر عکس کنیم. در حقیقت موضوع در این شیوه این گونه گفته می شود که چگونه زیان نبینیم و در عوض نگاه کردن به کمپانی هایی که منفعت های بسیاری در کوتاه مدت همراه با ریسک بالا داشته اند، خلاف این کار را انجام دهیم. اشخاص در این نظریه در کمپانی هایی سرمایه گذاری کردند که ریسک خیلی کمتری داشت، این اشخاص به این مسئله فکر کرده بودند که چنانچه از ریسک خطر دور شوند، در پایان دچار ضرر و زیان نخواهند گردید و این مسئله باعث گردید تا که موفق ترین سرمایه گذار کمپانی ها در دنیا شوند.

 

بنابراین برای رسیدن به موفقیت فقط کاری که باید انجام دهید، این است که نگاه خود را تغییر دهید. زمانی که به مشکلات روز مره خود نگاه می کنید، آن ها را بر عکس کنید تا همه چیز عوض شود. در این صورت می توانید بهترین کارها را انجام داده و ذهنتان را در این جامعه امروزی آماده تر کنید. در آخر با تکنیک برعکس کردن و وارونه سازی دیدگاه شخص هم عوض خواهد شد و موفق تر عمل می کند.

 

وقتی که در پی پیشرفت هستید، باید توجه خود را بر روی این مسئله متمایل کنید که چگونه کارهای اشتباه را انجام ندهید. این نوع فکر کردن می تواند سبب موفقیت شما گردد و آن را ضمانت کنید. حل مسئله یک مهارت مهم و ضروری در زندگی محسوب می شود، به همین جهت باید چطور حل کردن مشکلات را یاد بگیرید و به خواسته های خود برسید. در این راه محدودیت را کنار گذاشته و به شکلی متفاوت با گذشته فکر کنید. وارونه فکر نمودن به مسائل باعث می شود تا نگاهی کاملا متفاوت داشته باشید و بتوانید راه حل خوبی را پیدا کنید تا دچار مشکلات نشوید.

 

گفتن این مسئله به شکل آشکارتر تر این طور است که: باید تلاش کنید تا در ذهنتان آخر همه چیز را فکر کنید و ببینید که چنانچه این کار خود را به شیوه هایی گوناگون جلو ببرید و در جهت مخالف فکر کنید چه پیش می آید. شیوه وارونه سازی دقیقا اتفاقات را برعکس نشان خواهد داد.

 

تکنیک وارونه سازی در مدیریت

یک مثال دیگر در این مسئله این است که به طور مثال چنانچه می خواهید مدیر بهتری باشید باید از خودتان بپرسید اشخاص برای این که مدیر بدی شوند، چه کاری انجام می دهند؟

 

این طور سوال پرسیدن معمولا چشم انداز های شگفت انگیزی را در ذهن شما به وجود بیاورد.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو