مصرف خوراکی که جلوی حمله میگرنی را می گیرد

75

1400/4/17

22:23


گنجاندن فراوان ماهی‌های چرب در رژیم غذایی و کاهش مصرف روغن‌های گیاهی می‌تواند در کاهش دفعات و شدت سردرد در مبتلایان به میگرن موثر باشد. در حال حاضر، هیچ اقدام درمانی به طور قطعی در بهبود میگرن تاثیر ندارد و توصیه‌ها و روش‌های درمانی غالبا مبتنی بر کنترل حملات سردرد است. از طرفی، 42 درصد بیماران اذعان دارند که شدت سردرد در آنها به‌حدی است که مانع از انجام فعالیت‌های روزمره می‌شود.

مصرف خوراکی که جلوی حمله میگرنی را می گیرد

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعات متعددی در مورد روش‌های مختلف کنترل میگرن صورت گرفته و به‌عنوان مثال ورزش یک راهکار مناسب است. اما براساس پژوهش اخیر که اول ژوئیه در نشریه پزشکی BMJ منتشر شد، محققان ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که رژیم غذایی سرشار از ماهی‌های چرب و کاهش مصرف روغن‌های گیاهی می‌تواند در کاهش دفعات و شدت حملات میگرن تاثیرگذار باشد. 

به گفته محققان، دریافت مقدار فراوان اسیدهای چرب امگا 3 و از طرفی رژیم فاقد اسیدلینولئیک ( نوعی اسید چرب امگا 6) به‌دلیل تاثیر بر عصبی که بزرگترین و پیچیده‌ترین عصب از مجموعه 12 عصب اصلی جمجمه است، التهاب بافت‌ها و مجاری زمینه‌ساز دردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.

محققان برای تایید این مسئله، وضعیت 182 بزرگسال مبتلا به میگرن را در سه گروه و با سه نوع سبک غذایی بررسی کردند. نتایج حاکی از آن بود گروهی که سبک غذایی سرشار از امگا3 را داشتند، کمتر دچار حملات میگرن شدند و از طرفی اذعان داشتند که وضعیت بهتری از نظر کیفیت زندگی را تجربه کردند. به گفته مدیر این تیم تحقیقاتی، اصلاح عادت های غذایی در بهبود دردهای مزمن مانند میگرن تاثیر دارد و می‌تواند به‌عنوان یک اصل مهم در کنار دیگر اصول کنترل و درمان بیماری مطرح باشد. 

منبع: سایت سلامت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو