طرز تهیه پولکی کنجدی سوغات خوشمزه اصفهان

طرز تهیه پولکی کنجدی سوغات خوشمزه اصفهان


منبع: آرگا

95

1400/4/18

18:10


برای تهیه پولکی کنجدی ابتدا قابلمه ای را انتخاب کنید که از جنس تفلون باشد آنگاه شکر، آب و سرکه سفید را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا خوب داغ شود و آن را دائم هم زنید. مدت زمان آن باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باشد تا شربت غلیظ و قوام بیابد هنگام غلیظ شدن شربت کنجد های خود را درون آن ریخته و به خوبی هم زنید فقط باید صبر کنید کمی پولکی ها بجوشد تا غلظت پیدا کند مدت زمان آن ۵ دقیقه می باشد.   هنگامی که موادتان به خوبی غلیظ شد در صورت تمایل آن را به هر اشکالی که دوست داشتید می توانید در بیاورید فقط آن را روی سینی استیل ریخته و اجازه دهید تا کامل سرد و خشک شود و در پایان می توانید آن را نوش جان نمایید. نکته ای که بسیاری از کدبانوهای عزیز با مشکل رو به رو شده اند این است که که قاشق به قابلمه ای که مواد به آن چسبیده است و جدا نمی شود و مشکل دارند اما دیگر جای نگرانی نیست فقط کافی است مقداری آب داخل قابلمه و قاشق بریزید و آن را روی حرارت گذاشته و براحتی باز و شسته می شود.

این بخش از آشپزی آرگا را به طرز تهیه پولکی کنجدی اختصاص داده ایم. پولکی را می توانید در طعم و مزه های گوناگون درست کنید و از خوردن آن بی لذت ببرید. این پولکی یکی از سوغاتی های معروف و خوشمزه اصفهان می باشد که دارای طرفدار زیادی است و با کمترین امکانات در چند دقیقه می توانید در منزل تهیه نمایید و آن را همراه با چای میل نمایید. همچنین می توانید در سرو دمنوش های که شکر ندارند از پولکی کنجدی به جای قند استفاده کنید.

تهیه و درست کردن پولکی کنجدی

آشنایی با طرز تهیه پولکی کنجدی :

پولکی کنجدی همچون پولکی نارگیلی جز شیرینی های پرطرفدار و خوشمزه می باشد که امروزه استفاده های زیادی از آن می شود و همواره کدبانوهای عزیز می توانند با کمی صبر و حوصله و سلیقه خوشمزه ترین و خوش رنگ ترین پولکی را تهیه نمایند از آن جا که کنجد دارای خاصیت های فراوانی می باشد کدبانوهای عزیز و باسلیقه سعی می کنند تا کنجد را در برنامه غذایی خود جایی دهند.

 

همچنین علاوه بر پولکی کنجدی می توانید از انواع پولکی از جمله پولکی زعفرانی، لیمویی، دارچینی، زنجبیلی و … استفاده کنید و از طعم و خوشمزگی آن لذت ببرید.

خاصیت های فراوانی که کنجد دارد و مصرف کردن آن در برنامه غذایی شما باعث تقویت سلامت قلب، پیشگیری از سرطان، کاهش اضطراب، درمان کم خونی، جلوگیری از چین و چروک، مفید برای سلامت چشم،کاهش التهاب و تقویت گردش خون را شامل می شود.

تهیه و طرز درست کردن پولکی کنجدی

مواد لازم :

  • کنجد بو داده: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ لیوان
  • هل: به مقدار لازم
  • سرکه: ۸ الی ۹ قاشق غذاخوری
  • آب: ۱۲۵ میلی متر

دستور تهیه پولکی کنجدی :

برای تهیه پولکی کنجدی ابتدا قابلمه ای را انتخاب کنید که از جنس تفلون باشد آنگاه شکر، آب و سرکه سفید را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا خوب داغ شود و آن را دائم هم زنید.

مدت زمان آن باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باشد تا شربت غلیظ و قوام بیابد هنگام غلیظ شدن شربت کنجد های خود را درون آن ریخته و به خوبی هم زنید فقط باید صبر کنید کمی پولکی ها بجوشد تا غلظت پیدا کند مدت زمان آن ۵ دقیقه می باشد.

طرز تهیه پولکی کنجدی

 

هنگامی که موادتان به خوبی غلیظ شد در صورت تمایل آن را به هر اشکالی که دوست داشتید می توانید در بیاورید فقط آن را روی سینی استیل ریخته و اجازه دهید تا کامل سرد و خشک شود و در پایان می توانید آن را نوش جان نمایید.

نکته ای که بسیاری از کدبانوهای عزیز با مشکل رو به رو شده اند این است که که قاشق به قابلمه ای که مواد به آن چسبیده است و جدا نمی شود و مشکل دارند اما دیگر جای نگرانی نیست فقط کافی است مقداری آب داخل قابلمه و قاشق بریزید و آن را روی حرارت گذاشته و براحتی باز و شسته می شود.

طرز تهیه پولکی کنجدی با روشی ساده

فواید کنجد :

کنجد گرفتگی صدا را از بین می برد، نرم کننده معده و روده است، برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است، برگ کنجد را اگر به سر بمالید، باعث رشد و سیاهی موی سر می شود، ارده نرم کننده معده و روده ها است، کنجد فشار خون بالا را کاهش می دهد، کنجد ضد رماتیسم است، برای رفع ناراحتی کیسه صفرا مفید است، دم کرده برگ کنجد، اسهال خونی را برطرف می کند، از روغن کنجد به جای روغن زیتون در سالاد استفاده کنید، روغن کنجد سوزش ادرار را رفع می کند، روغن کنجد برای رفع تنگی نفس، سرفه خشک  و زخم ریه مفید است.

ضمن سپاس از توجه شما و نگاه های پر مهرتان، امیدواریم این بخش از آشپزی مجله آرگا را که به طرز تهیه پولکی کنجدی اختصاص داده بودیم پسندیده باشید. ضمن اینکه برای پخت شیرینی کنجدی و کیک کنجدی و کلوچه کنجدی می توانید کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو