اتو موی کراتینه چیست (تفاوت آن با اتو موی معمولی)

منبع: دلگرم

96

1400/4/22

10:08


اتو موی کراتینه چیست (تفاوت آن با اتو موی معمولی)

معجزه‌ای به نام اتو مو

داشتن موهای صاف آرزوی خیلی از خانم‌هاست که چندین سال است با استفاده از اتو موی معمولی برآورده شده است. اگر اتوی موی شما معمولی باشد، احتمال اینکه چند ساعت بعد از اتو کشیدن موها کمی وز کرده یا حالت صاف‌شان را از دست بدهند، زیاد خواهد بود. دلیلش هم این است که اتو مو معمولی رطوبت موجود در موها را از بین برده و مویی که خشک شده باشد، نمی‌تواند صاف باقی بماند. درست در همین نقطه است که اتو مو کراتینه وارد عمل می‌شود.

کراتین چیست و چه کارکردی دارد؟

کراتین یک پروتئین مهم است که به صورت طبیعی در بافت موهای شما وجود دارد و منجر به حفظ سلامت مو، زیبایی بیشتر و به ویژه درخشندگی آن خواهد شد. به مرور زمان و بر اثر رنگ شدن، قرار گرفتن در معرض آفتاب، سشوار کشیدن، استفاده از دستگاه‌های حالت دهنده مو و حتی اتوی موی معمولی، کراتین موجود در موها آسیب دیده و به همین دلیل موها سلامت اولیه و درخشندگی لازم را نخواهند داشت.

کراتینه کردن موها نیز به این دلیل انجام می‌شود که بتوان با استفاده از این پروتئین هیدرولیز شده، به موها آبرسانی لازم را انجام داد و کراتین را به ساختار آن‌ها برگرداند. به همین دلیل است که کراتین درمانی منجر به ابریشمی شدن موها و برگشت درخشندگی فراوان به آن‌ها خواهد شد.

اتو موی کراتینه چیست (تفاوت آن با اتو موی معمولی)

اتو مو کراتینه چیست؟

یکی از اشتباهات رایجی که درباره اتو موی کراتینه وجود دارد، این است که این اتو تنها دمای بالاتری نسبت به اتوهای معمولی دارد؛ در حالی که فراهم کردن دمای بالا تنها یکی از ویژگی‌های این دستگاه است.

اگر تجربه کراتینه کردن موها را داشته باشید، احتمالا می‌دانید که متخصصان این کار برای گرفتن بهترین نتیجه باید از کراتین مرغوب استفاده کرده و با استفاده از اتو مو آن را به خورد موها بدهند؛ چون جذب کراتین در دماهای پایین امکان پذیر نیست. آرایشگران در این مواقع می‌توانند از اتو موی کراتینه یا معمولی استفاده کنند؛ اما اتوی موی کراتینه نتیجه‌ای به مراتب بهتر خواهد داشت؛ چون در صفحات این دستگاه کراتین نیز حضور دارد تا بتواند بهترین عملکرد را برای موهای شما به دنبال داشته باشد. بنابراین به جز فراهم کردن دمای مورد نیاز برای کراتینه، به اصطلاح تزریق کراتین نیز با خرید اتو مو کراتینه امکان پذیر می‌شود.

ویژگی‌های اتو مو کراتینه

  • اولین و مهم‌ترین ویژگی یک اتو مو کراتینه، همان طور که به آن اشاره کردیم، داشتن صفحات دارای کراتین است که بر اثر حرارت اتو گرم شده و کراتین را جذب موهای شما خواهد کرد. همین مسئله است که منجر به داشتن موهای ابریشمی خواهد شد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این دستگاه قابلیت گرمایش سریع آن است. اتو مو کراتینه باید بتواند با سرعت بالایی گرم شده تا مانع از بین رفتن ساختار کراتین بر اثر مدت زمان طولانی نشود.
  • از دیگر ویژگی‌های مهم اتو موی کراتینه این است که بر خلاف اتوهای دیگر بعد از استفاده از این دستگاه، موها نه تنها رطوبت خود را از دست نمی‎دهند، بلکه رطوبت در ساختار آن‌ها حفظ شده و باقی خواهد ماند.

چه مدت می‌توان از یک اتو مو کراتینه استفاده کرد؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، صفحات اتو مو کراتینه مجهز به پروتئین کراتین است و با هر بار استفاده این پروتئین وارد ساختار موها خواهد شد. به همین دلیل هم استفاده از اتو مو کراتینه تا زمانی امکان پذیر است که کراتین موجود در صفحات تمام نشده باشد؛ اما نگران نباشید با خرید اتو مو کراتینه قرار نیست به این زودی‌ها شاهد از بین رفتن کراتین دستگاه باشید؛ چون با هر بار استفاده از این وسیله تا مدتی طولانی نیازی به استفاده مجدد از آن نخواهید داشت. نکته مهم این است که در هنگام خرید حتما از یک برند معتبر خرید کنید و از نحوه استفاده از دستگاه به طور درست مطمئن شوید. همچنین مطمئن شوید که آیا این اتو برای استفاده فردی مناسب است یا خیر.

اتو موی کراتینه چیست (تفاوت آن با اتو موی معمولی)

کراتین درمانی بهتر است یا استفاده از اتو مو کراتینه؟

یکی دیگر از مواردی که ممکن است برایتان سوال شده باشد، این است که اصولا کراتین درمانی بهتر است یا استفاده از اتو مو کراتینه. جواب این سوال تا حدود زیادی به جنس موهای شما بستگی دارد.

به طور کلی اگر موهایی بسیار آسیب دیده، خشک و وز دارید، بهتر است از کراتین درمانی کمک بگیرید. برای این مورد هم لازم است حتما سراغ یک فرد متخصص بروید که از مواد اولیه درجه یک استفاده می‌کند. دوام این روش اگر به درستی انجام شده باشد، چیزی حدود شش ماه خواهد بود و مدت زمان انجام آن بسته به حجم و قد موهای شما نهایتا چیزی حدود دو ساعت خواهد بود. اما اگر موهایتان معمولی است و آسیب زیادی ندیده، می‌توانید بعد از انجام تحقیقات لازم با خرید یک اتو مو کراتینه نیازتان را برطرف کنید.

چطور از موهای کراتینه شده مراقبت کنیم؟

همان طور که موهای شما بعد از کراتین درمانی نیاز به مراقبت دارد، بعد از خرید اتو مو کراتینه و استفاده از آن هم نیازمند رعایت کردن چندین نکته خواهد بود.

  • بهتر است بعد از کراتینه کردن موها حدود چهار روز موهای خود را نشویید تا اجازه دهید کراتین به خوبی جذب موها شده و تثبیت شود.
  • بعد از این مدت تمام شستشوهای بعدی موها باید با استفاده از انواع شامپو بدون سولفات انجام شود. در غیر این صورت دوام کراتین کاهش پیدا خواهد کرد.
  • برای رفتن به استخر حتما از کلاه شنای فیکس استفاده کنید، چون کلر دوام کراتین را کاهش خواهد داد.
  • معمولا گفته می‌شود انجام دکلره و رنگ بعد از کراتینه کردن موها ممنوع است. بنابراین این نکته را مد نظر داشته باشید و اگر قرار است تغییری در موهایتان ایجاد کنید، با مشورت یک آرایشگر و قبل از انجام کراتینه کردن آن را انجام دهید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو