تفاوت کراتین مو با بوتاکس مو در چیست؟

منبع: ساعد نیوز

2

1402/9/13

13:24


تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو به افرادی که کاندیدای استفاده از این راهکارهای درمانی هستند نیز مربوط می‌شود. افرادی که موهای وز و فر دارند و به دنبال صاف و براق شدن موهای خود هستند؛ می‌توانند از این روش استفاده کنند. کراتین یکی از پروتئین‌هایی است که در ساختار مو وجود دارد.

موهای سالم و خوش حالت تاثیر به سزایی در زیبایی ظاهری افراد ایفا می‌کنند. تنها شستن و شانه کردن این حالت را برای شما فراهم نمی‌آورد و امروزه راهکارهای متنوعی برای محافظت از موها وجود دارد. استفاده از کراتین و بوتاکس مو‌ها می‌تواند موهای شما را سالم و خوش حالت کند. در چنین شرایطی آشنا شدن با تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو به شما در انتخاب این روش‌ها کمک می‌کند.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو یکی از راهکارها برای محافظت از موها و خوش فرم نگه داشتن آن‌ها به حساب می‌آید. تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو به نوع مواد مصرفی و مراحل انجام آن‌ها ارتباط دارد. این روش، راهی برای صاف و براق شدن موها است که به صورت دوره‌ای و در مدت زمان محدودی کاربرد دارد. کراتینه مو اغلب برای موهای فر و مجعد کاربرد دارد و به منظور صاف و براق شدن این موها استفاده می‌شود.

کراتین در واقع پروتئینی است که در ساختار مو و ناخن‌ها دیده می‌شود. با گذر زمان مقادیر آن در مو دچار کاهش می‌شود و به همین سبب استفاده از کراتینه مو روشی کاربردی در این زمینه به حساب می‌آید.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یکی از راهکار‌های درمانی برای بازگرداندن ساختار سالم به موها است. در این روش اغلب موهای آسیب دیده کاندید هستند که در اثر مواد شیمیایی طی رنگ کردن آسیب دیده‌اند. بوتاکس مو یک روش درمانی تخصصی برای مو‌ها به حساب می‌آید که انجام آن بر اساس طول مو در مدت زمان یک الی دو ساعته به طول می‌انجامد. تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو به نحوه انجام و مواد اولیه مصرفی، نیز مربوط می‌شود. ترکیب مورد استفاده در این راهکار درمانی بر روی تمامی سطح موها از نوک تا ریشه مالیده می‌شود.

بهترین مرکز کراتین مو در غرب تهران

سالن زیبایی رزالیندا مرکز تخصصی درمانی و زیبایی مو در غرب تهران و تهرانسر می باشد. بهترین مرکز کراتینه مو در غرب تهران رزالیندا است که خدمات تخصصی رنگ مو هوشمند بدون دکلره انواع هیرتراپی مانند پروتئین تراپی، ابریشم تراپی، درمان موخوره و ... در این مرکز تخصصی انجام می شود.

از بهترین مواد برای درمان مو و رنگ مو استفاده می شود از محصولات اسکیف امریکایی استفاده می شود. اگر کراتین مو در تهرانسر را در گوگل سرچ کنید می توانید سایت رزالیندا را مشاهده کنید.

images_1701589178_656c30ba6e232.jpg

همچنین بهترین مرکز آموزش کراتین در تهران نیز مرکز تخصصی رزالیندا با مدیریت الهه شیرعلی است که هر ساله ورکشاپ ها و کلاس های تخصصی لاین زیبایی و درمانی مو را برگزار می کنند.

تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟

هر دو این راهکار‌ها برای صاف و براق شدن مو‌ها کاربرد دارند. تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو به طور عمده به مواد مصرفی در این روش‌ها مربوط می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت در بوتاکس از مواد طبیعی استفاده می‌شود و آسیبی احتمالی که در این روش به موها وارد می‌شود به مراتب کم‌تر است. در روش کراتینه مو بیشتر توجه بر روی زیبایی ظاهری مو است ولی در مقابل اثرات بوتاکس بیشتر بر روی ساختار مو مشخص می‌شود.

کراتینه مو بهتر است یا بوتاکس مو؟

با ذکر تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام روش بهتر است؟ بوتاکس برای انواع و اقسام موها کاربرد دارد و این موضوع باعث می‌شود در طیف عظیمی از افراد، مورد استفاده قرار گیرد. کراتین مو تنها برای افرادی که موهای وز و فر دارند گزینه مناسبی است. کراتین مو در این افراد باعث می‌شود که مو‌ها برای مدت محدودی به طور کامل صاف و براق شوند.

بر اساس نحوه مراقبت‌های بعد از کراتین ماندگاری این روش نیز فرق می‌کند. اگر در روش کراتین از مواد با کیفیت استفاده نشود موهای فرد آسیب می‌بینند. در نهایت نه تنها باعث محافظت از موها نمی‌شود بلکه فرد ریزش شدیدی را در موهای خود تجربه می‌کند. در روش بوتاکس مو از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود که همین موضوع باعث کاهش آسیب‌ها به فرد در طی انجام این روند درمانی می‌گردد. این روش حتی برای افرادی که تارهای موی نازکی دارند نیز گزینه خوبی به حساب می‌آید؛ چرا که روند رشد موها را نیز تقویت می‌کند.

ماندگاری کراتینه مو و بوتاکس مو چقدر است؟

یکی از مواردی که ممکن است شما در انتخاب روش درمانی موهایتان دچار تردید کند؛ مقدار ماندگاری آن است. تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو در ماندگاری این دو روش درمانی است. بر اساس کیفیت مواد مورد استفاده، مدت زمان ماندگاری آن نیز فرق می‌کند. فرمولاسیون مواد سازنده بر روی تاثیری که بر روی مو‌ها می‌گذارند موثر است.

شاید فکر کنید که کم شدن هزینه و تفاوت جزئی آن نقش چندانی در کیفیت مواد نداشته باشد. در صورتی که بی کیفیت بودن هر یک از این محصولات نه تنها ماندگاری را به شدت پایین می‌آورد؛ بلکه در نهایت به ساختار موها نیز آسیب می‌رساند. در حالت کلی می‌توان ماندگاری کراتین را 3 ماه و بوتاکس مو 2 الی 4 ماه در نظر گرفت.

images_1701589262_656c310e87290.jpg

مرکزی که برای انجام کراتینه یا بوتاکس به آن مراجعه می‌کنید نیز در میزان ماندگاری این روش‌ها تاثیر دارد. تخصصی بودن محصول سبب می‌شود خدماتی که به شما ارائه می‌شود نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشند. افرادی که در این مراکز نیز کار می‌کنند؛ تجربه و مهارت آن‌ها در خروجی و نتیجه کار نیز تاثیر دارد. در برخی از موارد با توجه به ساختار مو بایستی تغییراتی در فرمولاسیون مواد اولیه صورت گیرد. با تجربه بودن افراد در این حین سبب می‌شود که سلامت موها نیز به خوبی حفظ شود. تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو در مراکزی انجام این روش‌ها نیز دیده می‌شود.

فرق بوتاکس مو با کراتینه

این دو روش از نظر مواد اولیه مصرفی با یکدیگر تفاوت دارند. بوتاکس مو روشی درمانی برای ترمیم موهای آسیب دیده است. در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. در روش کراتینه پایه اصلی مواد اولیه بر روی مواد شیمیایی همچون فرم آلدهید است. در نهایت بعد از این روش نیز موها براقیت و نرم بودن خود را دوباره به دست می‌آورند.

فرق بوتاکس مو با کراتینه در مزایا و معایب

این دو روش از نظر معایب و مزایا نیز باهم تفاوت دارند. از مزایای و معایب هر یک از این دو روش درمانی می‎‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای و معایب بوتاکس مو :

  • ترمیم موهای آسیب دیده

  • رساندن آب به مو و تقویت رشد

  • برگرداندن نرمی و براقیت به موها

  • افزایش مقاومت موها

  • هزینه بالا

  • نیاز به مراقبت و رسیدگی زیاد

  • تداخل با مواد موجود در رنگ‌های مو

مزایای و معایب کراتینه مو:

  • افزایش رشد موها

  • جلوگیری از موخوره

  • افزایش براقیت و درخشندگی در موها

  • ترمیم و حفاظت از موها

  • ریزش مو بعد از انجام کراتینه

    کراتینه مو

چه افرادی کراتینه مو انجام دهند؟

تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو به افرادی که کاندیدای استفاده از این راهکارهای درمانی هستند نیز مربوط می‌شود. افرادی که موهای وز و فر دارند و به دنبال صاف و براق شدن موهای خود هستند؛ می‌توانند از این روش استفاده کنند. کراتین یکی از پروتئین‌هایی است که در ساختار مو وجود دارد.

کم شدن این پروتئین می‌تواند باعث خشن و زبر شدن ظاهر موها شود. در این شرایط تزریق مجدد کراتین به مو‌ها می‌تواند حیاتی دوباره به آن‌ها ببخشد. این روش برای افرادی که موهای نازک و کم حجم دارند نیز توصیه می‌شود. تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو به مواد اولیه مورد استفاده در هر یک از این روش‌ها نیز ربط دارد.

مواد اولیه این روش به تقویت مو و رشد آن نیز کمک می‌کنند. درمان با کراتین سبب می‌شود که حالت پف کردگی موها کاهش یابد و به دنبال آن صاف شدن موها را به همراه دارد. استفاده از این روش برای افرادی که ویژگی‎های زیر را دارند توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که عملکرد غده تیروئید آن‌ها اختلال دارد.

  • خانم‌هایی که در دوران بارداری یا شیردهی می‌باشند.

  • افرادی که به تازگی عمل جراحی داشتند.

چه کسانی بوتاکس مو انجام دهند؟

استفاده از بوتاکس مو برای تمامی افرادی که قصد دارند ساختار موهای خود را تقویت کنند توصیه می‌شود. این روش درمانی برای افرادی که موهایشان در اثر رنگ یا دکلره آسیب دیده است؛ انتخاب مناسبی به حساب می‌آید. این راهکار حتی در درمان موهای آسیب دیده در برابر حرارت‌های شدید سشوار و اتوی مو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از انجام بوتاکس مو، رعایت برخی نکات سبب می‌شود که ماندگاری آن افزایش پیدا کند. برای مثال به این افراد توصیه می‌شود که در دو روز ابتدایی از تماس نور خورشید با موها جلوگیری کنند.

برخی از مواد موجود در ساختار مواد بوتاکس با قرار گیری در نور مستقیم آسیب می‌بینند. استفاده از شامپوهای بدون سولفات نیز بعد از انجام بوتاکس به این افراد توصیه می‌شود. در صورت رعایت نکات محافظتی، ماندگاری بوتاکس از 4 ماه حتی به 6 ماه نیز افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

در مورد تفاوت کراتین و بوتاکس صحبت کردیم. خدمات تخصصی کراتین مو را در بهترین سالن زیبایی تهرانسر رزالیندا تجربه کنید. رزالیندا هم زیبایی و هم سلامت موهای شما عزیزان را تضمین می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو