بسترسازی مو برای رنگ، کراتینه و بوتاکس مو + نکات مهم

منبع: روزانه

3

1402/7/9

10:45


به آماده‌سازی مو قبل از انجام هر گونه عملیات شیمیایی مانند رنگ یا کراتینه کردن، بسترسازی مو می‌گویند. بستر‌سازی قبل از انجام کراتین مو، به معنای احیا کردن مو‌ها به وسیله بوتاکس یا پروتئین است. این روش بیشتر برای مو‌های آسیب دیده کاربرد دارد، به این معنا که باید قبل از انجام کراتین، مو‌های شکننده […]

به آماده‌سازی مو قبل از انجام هر گونه عملیات شیمیایی مانند رنگ یا کراتینه کردن، بسترسازی مو می‌گویند. بستر‌سازی قبل از انجام کراتین مو، به معنای احیا کردن مو‌ها به وسیله بوتاکس یا پروتئین است. این روش بیشتر برای مو‌های آسیب دیده کاربرد دارد، به این معنا که باید قبل از انجام کراتین، مو‌های شکننده و آسیب دیده بسترسازی شوند. در واقع بسترسازی قبل از کراتین، باعث می‌شود تا مو‌ها از حالت خشکی خارج و دهیدراته و مرطوب شوند. این امر باعث افزایش ماندگاری کراتینه مو بین ۸ تا ۱۰ ماه خواهد شد. افرادی که قصد دارند مو‌های خود را کراتین کنند، بهتر است قبل از انجام آن، فرآیند بسترسازی را انجام دهند و بعد از ۴۰ روز، برای کراتین اقدام نمایند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بسترسازی مو‌ها بپردازیم و ویژگی‌های آن را به طور کامل برای شما توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

آشنایی بیشتر با بسترسازی مو

بسترسازی مو، معمولاً قبل از کراتین انجام می‌شود. بسترسازی، سبب می‌شود تا کراتین مو‌های شما ماندگارتر شود و در نهایت مو‌هایی زیبا و درخشان داشته باشید. برخی از افراد بر این باورند که بسترسازی، همان احیا کردن مو‌ها است که با انجام آن، مو‌ها جان دوباره خواهند گرفت. معمولاً برای اینکه بسترسازی مو به درستی انجام شود، به یک متخصص با تجربه نیاز است تا بتواند با در نظر گرفتن جنس و وضعیت مو‌های فرد، بهترین روش ممکن را برای این کار انتخاب کند. در واقع متخصص می‌تواند با در نظر گرفتن یک سری پارامتر‌های مهم، تصمیم بگیرد که از چه روشی برای بسترسازی استفاده نمایید. افراد نابلد و غیر حرفه‌ای ممکن است با انتخاب روشی نادرست، به مو‌های شما آسیب رسانده و آن‌ها را از بین ببرند؛ به همین دلیل انتخاب یک فرد مناسب و متخصص، برای بسترسازی مو، از اهمیت خاصی برخوردار است.

بسترسازی مو برای رنگ، کراتینه و بوتاکس مو + نکات مهم

نکات مهم برای انجام بسترسازی مو

برای اینکه بتوانید بسترسازی مو را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، به گونه‌ای که هیچ گونه آسیبی به مو‌هایتان وارد نشود، باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید؛ در غیر این صورت این روش نمی‌تواند به شما برای احیای مو‌هایتان کمک کند و ممکن است باعث بروز مشکلات دیگری مانند ریزش مو گردد. در ادامه شما را با برخی از نکات مهم برای بسترسازی مو، آشنا خواهیم کرد:

زمان مناسب

یادتان باشد که بهترین زمان ممکن برای بسترسازی مو، دقیقاً شش ماه قبل از انجام کراتین است. مخصوصاً اگر مو‌هایی خشک و شکننده دارید، در غیر این صورت کراتین عملاً هیچ فایده‌ای نداشته و احتمال اینکه مو‌ها بیشتر دچار آسیب شوند، وجود دارد. بسترسازی قبل از کراتین، حتی برای افرادی که مو‌هایی معمولی دارند نیز مهم و ضروری می‌باشد. از این رو بهتر است قبل از اقدام برای کراتین و بسترسازی مو، اطلاعاتی کافی در این زمینه داشته باشید و در مورد آن تحقیق کنید.

استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت

برای اینکه بهترین روش ممکن را برای بسترسازی مو انتخاب کنید، لازم است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. متخصص بر اساس جنس و نوع موی شما بهترین و با کیفیت‌ترین مواد را برای پروتئین ترابی، بوتاکس مو و پلکس استفاده می‌کند. انتخاب یک مرکز مناسب برای بسترسازی مو، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در این مراکز معمولاً از مواد اورجینال و با کیفیت، برای بسترسازی استفاده می‌شود.

کمک گرفتن از متخصص

برای انجام بسترسازی مو باید از یک متخصص حرفه‌ای که در این زمینه مهارت و اطلاعات کافی دارد، کمک بگیرید. توجه داشته باشید که نحوه انجام بسترسازی و به کارگیری مواد و وسایل مخصوص را فقط متخصص می‌داند. برخی افراد وجود دارند که با انتخاب روش‌های نادرست، آسیب بیشتری به مو‌های شما می‌رسانند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که بسترسازی برای مو‌ها، حتماً در مطب‌های پزشکی و به دست متخصص انجام شود.

مطلب مشابه: مراقبت از موهای بلند و نکات مهم و اصولی برای داشتن های موهای زیبا

بسترسازی مو قبل از کراتین و بوتاکس

اگر قصد کراتین کردن مو‌های خود را دارید، بهتر است بدانید که قبل از انجام عمل کراتین، اول باید مو‌های خود را بسترسازی کنید. ممکن است برای شما این سؤال ایجاد شود که اصلاً بسترسازی مو به معنای چیست؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که بسترسازی فرآیندی است که حتماً قبل از کراتین، برای هیدراته کردن مو‌ها باید انجام شود. بسترسازی مو قبل از انجام کراتین به معنای بوتاکس یا پروتئین تراپی مو است که باعث احیای مو‌های آسیب دیده می‌شود.

به عبارت دیگر می‌توان بسترسازی را احیا کردن مو دانست. پس اگر قصد کراتین کردن مو‌های خود را دارید، در ابتدا باید بسترسازی مو را انجام دهید. البته انجام بسترسازی مو علاوه بر اینکه باعث احیای مو‌های آسیب دیده می‌شود، می‌تواند در افزایش ماندگاری کراتین نیز نقش مؤثری داشته باشد. اگر متخصص تمامی مراحل بسترسازی را با دقت انجام دهد، در طولانی مدت تأثیر و نتایج آن را خواهید دید. بعد از بسترسازی مو‌ها تا قبل از انجام کراتین، باید به یک سری نکات مهم و اصولی توجه کنید.

بعد از بسترسازی، فرد برای شستن مو‌های خود باید حتماً از شامپوی بچه استفاده کند؛ زیرا این شامپو‌ها مواد شیمیایی کمتری دارند و آسیب کمتری به کراتین مو‌ها وارد می‌سازند. در واقع این کوچک‌ترین موردی است که فرد قبل از کراتین کردن مو‌های خود، باید به آن توجه کند.

نکته بعدی که باید به آن توجه شود، این مورد است که بعد از شستن مو‌ها با شامپو بچه، به هیچ وجه نباید از ماسک یا نرم‌کننده‌های مو استفاده کرد. فرقی ندارد که این محصولات از برند معروف و معتبری هستند یا نه؛ به دلیل اینکه استفاده از هر نوع ماسک یا نرم‌کننده‌های مو، باعث پوشاندن سطح ساقه مو بعد از شستن می‌شوند. رعایت نکردن تمامی این موارد گفته شده سبب می‌شود تا هنگام کراتین، مواد کراتینه نتوانند به خوبی به ساقه مو برسند و نتیجه دلخواه را برای شما فراهم آورند. پس اگر قصد کراتین مو‌های خود را دارید، در ابتدا باید بسترسازی مو انجام دهید و بعد از آن از شامپو‌های بچه برای شستن مو‌های خود استفاده کنید و به سراغ نرم‌کننده یا ماسک‌های مو، نروید.

بسترسازی مو برای رنگ، کراتینه و بوتاکس مو + نکات مهم

کراتینه کردن مو

در دنیای امروز با پیشرفت مد و دنیای فشن و استفاده از انواع رنگ مو‌ها، سشوار، اتو، مواد حالت دهنده و… میزان آسیب به مو‌ها افزایش یافته است. در چنین مواقعی کراتینه کردن مو‌ها می‌تواند راه حل مناسبی برای حل این مشکل باشد و مو‌هایی سالم و زیبا را به شما هدیه دهد.

در واقع، کراتین یک پروتئین است که در مو‌ها به صورت طبیعی وجود دارد. پس اگر مو‌های شما فر یا وز است، علت آن کمبود کراتین در مو‌ها می‌باشد. یکی از روش‌های داشتن مو‌هایی زیبا، سالم و براق، کراتینه کردن آن‌ها است. امروزه این روش در بین عموم مردم فراگیر و بسیار محبوب شده است؛ زیرا کراتینه کردن علاوه بر احیا و بازسازی مو‌ها، زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن‌ها می‌بخشد.

البته توجه داشته باشید که کراتین کردن مو‌ها یک روش نیمه ماندگار است و نرمی، صافی و میزان ماندگاری آن به مواد کراتین مورد استفاده بستگی دارد. در کل می‌توان گفت کراتین مو باعث بهبود ساختار به هم ریختگی، خشکی و آسیب دیدگی مو‌ها می‌شود. این روش با افزایش رطوبت مو‌ها، باعث می‌شود تا مو‌های خشک و شکننده، زیبا و دهیدراته شوند.

مطلب مشابه: ماسک مو خانگی + فواید ماسک مو و طرز تهیه چند نوع ماسک خانگی طبیعی

بوتاکس مو

با گذشت زمان و استفاده از مواد گوناگونی چون رنگ، دکلره و موارد دیگر، مو‌ها خشک و آسیب‌پذیر می‌شوند که نتیجه آن مو‌هایی ناسالم، وز با رشد کم است. بوتاکس، یکی از مؤثرترین روش‌ها برای احیا و بازسازی مو‌ها است و می‌تواند تمامی آسیب و لطمه‌هایی که به ساقه و ریشه مو‌ها وارد می‌شود را درمان کند.

در واقع بوتاکس مو یکی دیگر از روش‌های درمانی است که علاوه بر احیای مو‌های آسیب دیده، باعث زیبایی و صاف شدن مو‌ها نیز می‌شود. نکته مهمی که در هنگام انجام بوتاکس باید به آن توجه شود، این مورد است که در فرآیند بوتاکس، درصد صاف شدن مو‌ها نسبت به کراتین پایین‌تر است. بوتاکس روی مو‌های وز و ناسالم انجام می‌شود که نتیجه آن داشتن مو‌هایی سالم، لطیف و زیبا با درصد صاف شوندگی پایین است.

در واقع هدف اصلی از انجام بوتاکس مو را می‌توان احیا و بازسازی مو‌ها دانست؛ به طوری که بعد از انجام آن، با پر شدن فضا‌های خالی بین شکاف‌های سر، مو‌ها سالم و ابریشمی می‌شوند. در مورد قیمت بوتاکس باید بگوییم که اگر قصد انجام این روش را در آرایشگاه یا مراکز معتبر را دارید، قیمت آن به عوامل مختلفی مانند شدت آسیب دیدگی مو، قد مو، پرپشت بودن یا کم حجم بودن و… بستگی دارد.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم برای اینکه افراد بتوانند مو‌های خود را کراتین نمایید، به بسترسازی مو نیاز دارند. بسترسازی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید مو‌های خود را برای کراتین آماده کرده و شدت آسیب‌پذیری آن‌ها را کاهش دهید. انجام بسترسازی، از آن جهت اهمیت دارد که باعث افزایش دوام و ماندگاری کراتین و مواد به کار برده شده در آن، می‌شود. در پایان به این نکته اشاره کنیم که برخی افراد، بسترسازی مو قبل از کراتین را یک هزینه اضافه می‌دانند و معمولاً آن را انجام نمی‌دهند. درست است انجام بسترسازی، ممکن است کمی هزینه بر باشد اما با توجه به ماندگاری کراتین می‌توانید هزینه تمدید دوباره آن را کاهش دهید. علاوه بر این، نباید صرفاً هزینه را ملاک قرار داد بلکه باید کیفیت کار و سلامت مو‌ها توجه کرد.

مطلب مشابه: فایده استفاده از سرم مو؛ سرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو