پیشگیری از پیری پوست با روغن شی باتر

پیشگیری از پیری پوست با روغن شی باتر


منبع: بیتوته

75

1400/4/23

09:58


پیشگیری از پیری پوست با روغن شی باتر



خرید روغن شی باتر, روش صحیح استفاده از شی باتر, ماسک صورت شی باتر

شی باتر چیست

 

خواص روغن شی باتر برای پوست و مو

شی باتر، روغنی طبیعی با خاصیت مرطوب کنندگی عمقی پوست است. دارای مواد التیام دهنده و ضد پیری است که پوست را جوان تر و صاف تر میکند. 

روغن شی باتر چیست؟

شی باتر ( به انگلیسی : shea butter ) یا کره شیا ، چربی گیاهی است که از دانه های درخت روغن قلم ( به انگلیسی : Vitellaria paradoxa ) گرفته میشود و در لوازم آرایشی ، مرطوب کننده ها و لوسیون ها ، برق لب و بالم لب ، نرم کننده مو و صابون سازی استفاده میشود. 

 

کره شیا مصرف خوراکی دارد و در کشورهای آفریقایی برای تهیه غذا مورد استفاده قرار میگیرد. با وجود تفاوت طعم ولی در برخی موارد جایگزین کره کاکائو میشود. 

 

محل رویش درخت قلم در کوهپایه های اتیوپی ، در غرب آفریقا از سنگال تا سودان است. 

شی باتر در دمای اتاق حالت جامد دارد و سفید رنگ مایل به کرم است. 

کره شیا در محدوده دمای بدن انسان ذوب میشود . شی باتر برای پوست خاصیت آبرسانی دارد ، بدون این که روی پوست چربی ای به جا بگذارد. جذب سریع آن از طریق پوست و خواص ترمیم کننده و مرطوب کننده ای که دارد باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. 

 

روش استخراج روغن شی باتر

برای استخراج شی باتر ابتدا مغز هسته میوه درخت قلم را پودر کرده و در آب جوش می جوشانند تا روغنش جدا شده و بالای آب بایستد و بعد از سرد شدن روغن را از روی آب میگیرند.

 

مواد تشکیل دهنده شی باتر

شی باتر ترکیبی پیچیده از اسیدهای چرب است به علاوه دارای تری گلیسرید ، استیل استر و  ویتامین های E ، A ، و F است که به گردش خون و رشد بهتر سلولهای پوست کمک میکند.  

اسید اولئیک =۴۰–۶۰٪

اسید استئاریک =۲۰–۵۰٪

اسید لینولئیک = ۳/۱۱ درصد

اسید پالمیتیت = ۲–۹ درصد

اسید لینولنیک =

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو