طرز تهیه دونات کلاسیک

دونات کلاسیک , طرز تهیه دونات کلاسیک , دستور پخت دونات کلاسیک فرانسوی

دونات شیرینی محبوبی است که می ‌توان آن را به شکل ‌های مختلف به عنوان میان وعده ‌ای خوشمزه در خانه تهیه کرد. دونات کلاسیک فرانسوی مانند بالشتک تهیه می شود. این نون های بالشتی پر از هوا در اصل با پودر قند یا شکر سرو می ‌شود ولی توصیه نمی ‌شود داخل آن را با چیزی پر کرد و بهتر است با همان تزیین پودر قند سرو شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات کلاسیک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دونات کلاسیک
آرد نان فانتزی۲ پیمانه
تخم مرغ متوسط۱ عدد
شکر۲ قاشق غذا خوری
آب گرمیک چهارم پیمانه
دوغیک چهارم پیمانه
وانیلنصف قاشق چای خو.ری
نمکنوک قاشق چای خوری
روغن مایع۱ قاشق غذا خوری سر پر
پودر مخمر۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه دونات کلاسیک

مرحله اول

برای تهیه دونات خوشمزه کلاسیک به روش فرانسوی در ابتدای کار، همه مواد را با هم ترکیب می ‌کنیم و حدود ده دقیقه روی میز یا با میکسر ورز می‌ دهیم تا خمیر یکدست شود. اگر از سالم بودن مخمر مطمئن نیستیم،

مرحله دوم

مخمر را با یک قاشق مربا خوری شکر و آب گرم مخلوط می‌ کنیم و روی آن را به طور کامل می ‌پوشانیم و پنج دقیقه زمان می ‌دهیم تا عمل بیاید. بعد به مواد اضافه می‌ کنیم. پس از اینکه خمیر که آماده شد، در ظرف را می ‌گذاریم.

مرحله سوم

سپس روی آن را با نایلون می ‌پوشانیم تا یک ساعت استراحت کند و حجیم شود. سپس خمیر را روی سطح میز می ‌ریزیم و دو-سه ثانیه ورز می ‌دهیم تا پف آن بخوابد. و بعد به ضخامت کمتر از یک سانت باز می ‌کنیم.

مرحله چهارم

سپس با پیتزا بر یا چاقو به شکل مربع های کوچک و یک اندازه برش می ‌زنیم. روی دستمال آشپزخانه خیلی کم آرد می ‌ریزیم و خمیر ها را روی آن قرار می‌ دهیم و با نایلون می ‌پوشانیم .و نیم ساعت استراحت می ‌دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله در روغن شناور که با حرارت متوسط رو به پایین که خوب داغ شده، خمیرها را با صبر و حوصله سرخ می ‌کنیم. کمی که خنک شد، روی آنها پودر قند فراوان می ‌پاشیم. می ‌توان نصفش را در شکر غلطاند.

مرحله ششم

موقع ورز دادن اگر خمیر خیلی سفت یا خشک بود می ‌توانیم به آن کمی آب اضافه کنیم. و اگر خیلی چسبناک بود به آن خیلی کم آرد اضافه می ‌کنیم. کمی چسبناک بودن برای خمیر خوب است، پس آرد زیادی به آن نمی ‌زنیم.