علایم کرونای دلتا به این دو بیماری شبیه است!

56

1400/5/10

18:54


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: واگیری این ویروس چندین برابر ویروس قبلی کروناست و گفته می شود شبیه آنفلوانزای معمولی و برخی می گویندشبیه آبله مرغان(از نظر واگیری) است که علائم شبیه آنفلوانزا شروع می شود.

علایم کرونای دلتا به این دو بیماری شبیه  است!

به گزارش بهداشت نیوز،حمیدرضا رشیدی نژاد،رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ،درباره ویژگی بارز کرونای دلتا گفت: واگیری این ویروس چندین برابر ویروس قبلی کروناست و گفته می شود شبیه آنفلوانزای معمولی و برخی می گویند شبیه آبله مرغان است که علائم شبیه آنفلوانزا شروع می شود و در برخی افراد خفیف بوده و ممکن است توجه نکنند و بیماری در کسانی که مستعد وخیم شدن بیماری هستند، شدت پیدا می کند و عمدتا دچار درگیری ریوی می شوند و بیماران را بدحال می کند.

وی تاکید کرد: کسی که بخواهد دچار بیماری کرونا نشود، یکی از مسائل مهم پرهیز از تجمعات و مراقبت بر رعایت فاصله است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: اصول اولیه پروتکل های بهداشتی رعایت فاصله فیزیکی است که بین دو نفر باید فاصله رعایت شود. ضمن اینکه تهویه فضا باید صورت بگیرد و شست و شوی دست ها و بهداشت فردی و به ویژه زدن ماسک مسئله مهمی در پیشگیری از بیماری است زیرا بیماری که دچار کرونا شده از طریق مجازی تنفسی ویروس را می تواند منتقل کند و اگر این موارد رعایت شود، افراد کمتر درگیر می شوند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو