۱۰ جاذبه گردشگری ژاپن

۱۰ جاذبه گردشگری ژاپن


منبع: فوت و فن

70

1400/5/11

18:24


۱۰ جاذبه گردشگری ژاپن

کشور ژاپن با اینکه از لحاظ مساحت، کشوری کوچک در آسیا محسوب می‌شود اما یکی از صنعتی ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است و تاریخی غنی و با پشتوانه هزاران ساله را در خود جای داده است. مسلما می‌توان گفت که مدت‌ها قبل از اینکه کلیساهای باشکوه و عظیم اروپا ساخته شوند، معابد بودایی در ژاپن سرپا بودند و محل برگزاری عادات مذهبی بوداییان بوده است. ژاپن دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که ۱۰ جاذبه آن را می توان در زیر مشاهده کرد.

۱- کوه‎ فوجی

بدون شک، یکی از نشانه‌های شاخص و بارز ژاپن، کوه فوجی است که عنوان بلندترین کوهستان این کشور را نیز یدک می‌کشد. این کوهستان دارای بلندای ۳۷۷۶ متری است. بلندی و عظمت این کوهستان را می‌توان در فاصله ای بیش از ۱۰۰ کیلومتری و از شهر توکیو به وضوح مشاهده کرد. کوه فوجی برای قرن ها در آثار هنری و ادبی ژاپن به نمایش درآمده و در سال ۲۰۱۳ نیز یونسکو آن را ثبت جهانی کرد.

۲- کاخ امپراتوری توکیو

یکی از جاذبه های برجسته شهر توکیو، کاخ امپراتوری آن است. این کاخ دارای پارک‌هایی بسیار زیبا با دیوارها و خندق هایی در اطراف آن می‌باشد. با اینکه قسمت اعظمی از کاخ برای بازدید عمومی بسته است چرا که هنوز خانواده امپراتوری در آن ساکن هستند اما همچنان مناظر دلنشینی برای دیدن وجود دارد.

۳- پارک یادبود صلح هیروشیما

در آگوست سال ۱۹۴۵ و در طی جنگ جهانی دوم، شهر هیروشیما توسط بمب اتم مورد حمله قرار گرفت. پس از بازسازی‌های صورت گرفته، یابودی برای بزرگداشت قربانیان اولین حمله اتمی جهان در این شهر بنا شده و می‌توان گفت که هیروشیما به نمادی برای صلح ماندگار تبدیل شده است. هر ساله حدود یک میلیون نفر از این پارک و یابود قربانیان این حمله وحشتناک بازدید می‌کنند.

۴- شهر تاریخی کیوتو

یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن، شهر کیوتو است. سالیانه بیش از ۱۰ میلیون نفر از این شهر دیدن می‌کنند. بسیاری از این گردشگران برای دیدن بناها و خیابان‌های قدیمی شهر به آنجا می‌آیند، خیابان‌ها و بناهایی که بسیاری از آنها تقریبا از زمان ساکن شدن خانواده امپراتوری در این شهر یعنی تقریبا ۱۰۰۰ سال قبل تغییر چندانی نکرده است. حتی در آن زمان، این شهر یکی از مهمترین مراکز فرهنگی ژاپن محسوب می‌شده و هم اکنون نیز همین گونه است و این شهر موزه‌ها و گالری‌های هنری مهمی را در خود جای داده است.

۵- معبد ایتسوکوشیما

در فاصله‌ای کوتاه از شهر هیروشیما، جزیره میاجیما قرار دارد که در سطح جهان به عنوان جزیره معبد مشهور شده است. جزیره میاجیما محدوده ای حدودا ۳۰ کیلومتر مربعی را پوشش می‌دهد و بیشتر به عنوان محل معبد ایتسوکوشیما شناخته می‌شود. معبدی از مذهب شینتو که قدمت آن به قرن هشتم باز می‌گردد. قسمت اعظمی از معبد در نزدیکی آب قرار دارد که به هنگام جذر و مد، مناظر دیدنی و شگفت انگیزی خلق می‌کند.

۶- شهر نارا

برای قرن ها، شهر دوست داشتنی و دست نخوره نارا محل بسیاری از ساختمان‌های تاریخی و همچنین گنجینه‌های ملی و آثار هنری بوده است. علاوه بر بسیاری از خیابان‌های تاریخ آن، شهر نارا دارای معابد قدیمی مهمی است. یکی از مشهورترین این معابد، معبد قرن هفتمی کوفوکوجی است که بیشتر به نام هفت معبد بزرگ نارا شناخته می‌شود. یکی دیگر از این معابد، معبد بزرگ شرقی یا توداجی است که از قرن هشتم پا برجا است و در داخلش، مجسمه بزرگی از بودا واقع است.

۷- قلعه اوساکا

قلعه اوساکا توسط سیاستمدار و جنگجوی مشهور ژاپنی به نام تویوتومی هایدیوشی در سال ۱۵۸۶ ساخته شده و در آن زمان، یکی از مهمترین و بزرگترین قلعه‌ها در کشور ژاپن بوده است. اگرچه در طی سالیان، چندین مرتبه از بین رفته و دوباره از نو بنا شده اما ساختار فعلی آن در سال ۱۹۳۱ ساخته شده که کاملا مشابه ساختار اصلی است.

۸- پارک ملی چوبو سنگاکو

کشور ژاپن مناظر طبیعی دیدنی و زیبای بسیاری را در خود جای داده که بسیاری از آنها یا به عنوان پارک ملی یا در برخی موارد، به عنوان میراث طبیعی یونسکو ثبت شدند. یکی از این مناظر طبیعی، پارک ملی چوبو سنگاکو است که در مرکز جزیره هونشو قرار گرفته است. در قسمت‌های مرکزی و شمالی پارک، رشته کوه‌هایی قرار دارند که عموما به کوه های هیدا یا آلپ های ژاپن معروف‌اند. دو تا از قله های مرتفع این منطقه، قله هوتاکا با ارتفاع ۳۱۹۰ متر و یاری با ارتفاع ۳۱۸۰ متر است.

۹- معبد آتسوتا در شهر ناگویا

یکی از مهمترین معابد مذهب شینتو در ژاپن، معبد آتسوتا است که در مرکز شهر ناگویا واقع شده و هر ساله بیش از ۵ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. این معبد در قرن یکم میلادی بنا شده است. علاوه بر معبد آتسوتا در این شهر، به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز می توان به قلعه ناگویا اشاره کرد.

۱۰ – قلعه فوکوکا

یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر فوکوکا، قلعه فوکوکا نام دارد. مجموعه این قلعه محوطه ای بیش از ۴۷ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد. ارتفاع این بنا بسیار تحسین‌برانگیز است و منظره بی نظیری نسبت به رودخانه ناکا را به گردشگردان ارائه می‌دهد. علاوه بر این ها، شهر فوکوکا برای رویدادها و جشنواره های بی نظیر خود شناخته شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو