رسیدن به اندم ایده آل در یک روز ممکن است؟

منبع: فوت و فن

138

1400/5/18

10:47


رسیدن به اندم ایده آل در یک روز ممکن است؟

اگر شما هم به این فکر کرده‌اید که کاش می‌شد در یک روز تمام چربی‌های اضافی بدنتان را بیرون بکشند و شما را به فرم دلخواه برسانند باید خوشحال باشید که چنین کاری ممکن است.

سوزاندن چربی اضافی زیر پوستی، به ویژه در مناطقی مانند شکم، پهلوها و پشت و حتی ران و ساق پا یا دست، گاهی کاری غیر ممکن می‌شود. لاغر شدن دغدغه این سال‌های بسیاری از مردم جهان شده است. سبک زندگی ما تغییر کرده و همین عامل، انواع چربی‌های اضافی و چاقی موضعی یا به هم خوردن تناسب اندام را در پی داشته است. گاهیَ با ورزش کردن هم به سختی می‌شود به اندام ایده‌آل رسید.

اما روش‌های پزشکی استاندارد، علمی و بی خطری وجود دارند که در یک جلسه هم تمام چربی‌های موضعی را از زیر پوست شما بیرون می‌کشند و هم بدن شما را به فرم دلخواه و جذاب می‌رسانند. به طور کلی به این روش‌ها پیکر تراشی می‌گویند.

در همین مورد با دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت و گویی داشتیم تا ببینیم آیا رسیدن به اندام ایده آل در یک روز ممکن است؟

آیا پیکر تراشی در یک جلسه امکان پذیر است؟

در یک کلام باید گفت بله. اما این کار کاملا به بدن فرد و میزان تغییرات مورد نیاز بستگی دارد و ممکن است در دو مرحله و با فاصله زمانی مشخصی انجام شود. اما به طور معمول و برای بیشتر افراد در یک روز و یک عمل جراحی می‌توان بدن فرد را لاغر کرد و به فرم دلخواه رساند.

پیکرتراشی به این معنی است که بخش‌هایی از بدن با تخلیه چربی و پوست اضافه لاغر شود و بخش‌های دیگر با تزریق چربی یا قرار دادن پروتز، خوش فرم‌تر شوند. به این ترتیب  می‌توان یک فرم ساعت شنی در بدن ایجاد کرد که اندام‌هایی مانند سینه‌ها یا باسن، برجسته باشند اما شکم و پهلوها لاغر شده باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع روش های زیبا کردن سینه اینجا کلیک کنید.

عمل‌های پیکر تراشی با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود، مانند:

  • لیپوماتیک و تخلیه چربی بدن
  • تزریق چربی به سینه و باسن
  • قرار دادن ایمپلنت یا پروتز درون سینه و باسن
  • لیفت و جمع کردن پوست اضافی بدن
  • ماموپلاستی، لیفت و جمع کردن سینه‌های آویزان

هر کدام از این روش‌ها بسته به نیاز فرد، میزان تغییراتی که باید در اندام‌های بدن انجام داد و شرایط بدنی فرد، ممکن است استفاده شود یا نشود.  بسیاری از زیباجویانی که از با روش‌های معمول به اندام دلخواه خود نرسیدند و یا به طور طبیعی اندام خوش فرمی ندارند، با کمک پیکرتراشی، در یک روز می‌توانند کاملا تغییر کنند. در نظر بگیرید که می‌توان تا ۱۰ لیتر چربی اضافی را در یک روز از بدن خارج کرد. بخشی از چربی را پس از سانتریفیوژ و آماده‌سازی، دوباره به اندام‌هایی مانند سینه و باسن تزریق نمود. و در صورت نیاز با کمک پروتزهای سیلیکونی لایف تایم، اندام‌های بدن را به فرم دلخواه رساند.

همه این عمل‌ها را نیز در یک جلسه و با یک نوبت بیهوشی عمومی می‌توان انجام داد.

لیپوماتیک چیست و آیا واقعا جواب می‌دهد؟

دکتر نجف بیگی، در مورد عمل‌های لاغری اشاره کرد که انجام تکنیک‌های خارج کردن چربی اضافی از بدن، روش قدیمی و کاملا پزشکی است. امروزه ما از روش‌ها و تکنیک‌های بسیار ایمن و بدون عارضه جدی، برای تخلیه چربی استفاده می‌کنیم.

لیپوماتیک یکی از این روش‌ها است که بر اساس روش قدیمی‌تر لیپوساکشن کار می‌کند. با این تفاوت که عوارض، سوختگی، کبودی و درد روش قدیمی‌تر را ندارد و امکان خارج کردن بافت چربی بیشتری از بدن در لیپوماتیک وجود دارد.

نکته مهم دیگر در این روش، امکان خارج کردن سالم بافت چربی و تزریق دوباره آن به دیگر نقاط بدن است.

در روش لیپوماتیک، با کمک ایجاد چند سوراخ یا شکاف بسیار کوچک در پوست بدن، بافت چربی‌های اضافی زیر پوست تکه تکه می‌شود و سپس با ساکشن، از بدن بیرون کشیده خواهد شد. در این روش می‌توان چربی اضافی بخش‌های مختلف بدن را در یک جلسه از بین برد از جمله:

  • شکم و پهلوها
  • پشت بدن
  • سینه و گردن
  • دست‌ها
  • ران و ساق پا

در نتیجه هر قسمت از بدن که دچار چاقی موضعی است و امکان لاغر کردن آن در کوتاه مدت و با روش‌های معمول وجود ندارد، با کمک لیپوماتیک قابل لاغر شدن است. از سوی دیگر، می‌شود به اندام‌های بدن فرم دلخواه را داد و خوش فرم و خوش اندام شد.

آیا لیپوماتیک به تنهایی کافی است؟

دکتر نجف بیگی تذکر داد که این یکی از مشکلات جدی ما جراحان با کسانی است که عادت به تغییر سبک زندگی خود ندارند. کسی که قصد دارد تا در یک روز خود را لاغر کند و به اندام ایده آل برسد، باید توجه داشته باشد که رعایت برخی نکات مانند ورزش منظم، فعالیت بدنی، تغذیه مناسب و محافظت از پوست و بدن، کاملا ضروری است.

پیش از اینکه عمل لیپوماتیک و پیکرتراشی برای کسی انجام شود، فرد باید به مدت ۶ ماه وزن خود را ثابت نگه داشته باشد. همچنین انجام این عمل برای کسانی که اضافه وزن بیش از اندازه دارند قابل انجام نیست. پس زیباجو باید با کمک ورزش و تغذیه مناسب وزن خود را به مقدار کافی پایین نگه دارد. سپس چربی های اضافه و چاقی موضعی او در یک جلسه رفع خواهد شد.

از سوی دیگر بعد از انجام عمل پیکرتراشی هم شخص باید کاملا سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرد. هم با تغذیه مناسب به ترمیم زودتر پوست و سفت شدن آن کمک کند و هم تلاش کند تا دوباره دچار اضافه وزن نشود. چرا که پس از عمل، چون افراد لاغر می‌شوند و کاهش سایز پیدا می‌کنند، دیگر مراقب رژیم غذایی و تحرک روزانه خود نیستند و ممکن است خیلی زود دوباره وزن‌شان بالا برود.

پس لیپوماتیک و پیکر تراشی به تنهایی کافی نیست!

متخصص پیکر تراشی چه کسی است؟

در واقع عمل‌های لیپوماتیک، پیکرتراشی، انواع لیفت و پروتز بدن و هر گونه عمل جراحی زیبایی در اندام‌های بدن بهتر است توسط پزشکی انجام شود که تجربه و تخصص لازم را در این زمینه داشته باشد. جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی کسی است که علاوه بر یک دوره ۷ ساله پزشکی عمومی و ۴ سال دوره تخصصی جراحی عمومی، توانسته یک دوره ۵ ساله فوق تخصصی جراحی پلاستیک را پشت سر بگذارد.

به این ترتیب برای انجام هرگونه عمل جراحی زیبایی در صورت و بدن از جمله پیکرتراشی، تخصص و انش پزشکی لازم را دارد. به این معنی که از بهترین و جدیدترین تکنیک‌های پیکرتراشی برای لاغری و زیبا شدن اندام‌ها استفاده می‌کند. همچنین به خوبی می‌داند چگونه طرح درمان خود را پیش ببرد تا کمترین عوارض را برای فرد به دنبال داشته باشد.

این درحالی است که انجام پیکرتراشی نزد پزشکانی که تجربه و تخصص لازم را ندارند، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

بهترین روش پیکرتراشی کدام است؟

دکتر نجف بیگی در جواب این سوال اشاره کرد که روش‌ها و تکنیک‌های پیکرتراشی کاملا به وضعیت بدنی فرد بستگی دارد و ممکن است در برخی افراد یک روش پاسخ بهتری داشته باشد اما در دیگری چندان پیشنهاد نشود. اما در کل چند تکنیک اصلی در پیکر تراشی وجود دارد که هر کدام یک مشخصه و نتیجه مخصوص به خود دارد:

لیپوماتیک: قطعا مهمترین روش پیکرتراشی، استفاده از لیپوماتیک برای تخلیه چربی‌های اضافی بدن است. با کمک این روش، چربی‌های اضافی زیر پوست در یک جلسه خارج خواهد شد. اما اینکه چه مقدار چربی را بتوان از بدن خارج کرد، بستگی به بدن و شرایط فرد دارد. معمولا لین ۸ تا ۱۲ لیتر چربی در یک جلسه قابل تخلیه است. با لیپوماتیک می‌توان علاوه بر لاغر کردن موضعی بدن، به اندام‌ها فرم دلخواه را داد.

لیفت بدن: معمولا پس از لاغری شدید در کوتاه مدت و یا انجام لیپوماتیک، وقتی چربی بدن خارج شود، پوست بدن شل می‌شود. گاهی این پوست اضافی که قبلا با بافت چربی پر شده بود، آنقدر آویزان و شل است که باید با عمل لیفت، جمع شود. در این تکنیک، پوست اضافه برش می‌خورد و برداشته می‌شود.  لیفت را معمولا در بازوها، ران و ساق پا و حتی سینه‌ها می‌شود انجام داد. با این تکنیک شما اندام لاغرتر، باریک‌تر و خوش فرمی به دست خواهید آورد.

لیفت سینه: در برخی از خانم‌ها علاوه بر لاغر کردن شکم و پهلوها، نیاز است تا سینه‌های آویزان و افتاده آنها نیز لیفت شود تا به سمت بالا جمع گردد. این کار هم اندام آنها را زیباتر می‌کند و هم می‌تواند به گرد شدن و خوش فرم شدن سینه‌ها کمک کند. گاهی در کنار لیفت سینه از تزریق چربی و یا پروتز سینه استفاده می‌شود تا جای بافت از دست رفته سینه را پر کند.

تزریق چربی یا پروتز: پس از لاغر شدن بدن، نوبت به خوش فرم کردن سینه‌ها یا باسن می‌افتد. بسته به شرایط بدنی فرد و نیاز او به بزرگ شدن سینه‌ها یا باسن، می‌توان از تزریق چربی و یا کار گذاشتن پروتز سینه کمک گرفت. در این روش، می‌توان به خوبی یک فرم ساعت شنی را با کمک پیکرتراشی، در بدن فرد ایجاد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو