نوع دلتا کرونا بر روی کودکان چگونه است؟

47

1400/5/19

13:25


اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کرونای دلتا علایم بالینی دارد، اما انواع قبلی بدون علامت، کودکان را درگیر می کردند.

نوع دلتا کرونا بر روی کودکان چگونه است؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر رحمت الله مرادزاده بیان کرد:  مهمترین تفاوت نوع دلتا با گونه های قبلی، این است که سوش های قبلی، بدون علامت کودکان را درگیر می کرد.

وی افزود: بنابر گفته سازمان جهانی بهداشت، این ادعا که ویروس دلتا کودکان را مورد هدف قرار داده، ثابت نشده است و می تواند تمامی گروه های سنی را درگیر کند.

وی تاکید کرد: این تظاهر که سویه دلتا مخصوص به کودکان است و به طور خاص آن ها را درگیر می کند، مشاهده نشده است.

دکتر مرادزاده در ادامه خاطرنشان کرد: حداقل ۱۳۲ کشور جهانی درگیر واریانت دلتا هستند و این نوع ویروس نسبت به سایر گونه‌های ویروس کرونا، از سرایت پذیری و قدرت انتقال بالاتری برخوردار است، اما آنچه مهم است حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از تردد در مکان‌های شلوغ و پر تراکم و پرهیز از ورود به مکان هایی با تهویه ضعیف است.

وی یادآور شد: نوع دیگری از سویه دلتا به نام دلتا پلاس در تعدادی از مناطق گزارش شده که از قدرت سرایت بیشتری نسبت به گونه‌ فعلی دلتا برخوردار است و فعلاً این نوع ویروس در ایران شناسایی نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه انجام واکسیناسیون مانع از انتقال ویروس دلتا به دیگران نمی شود، افراد واکسینه شده‌ در صورت ابتلا ممکن است به اندازه افرادی که واکسن نزده‌اند، آن را به دیگران منتقل کنند.

دکتر مرادزاده در پایان  به بازگشایی مدارس  اشاره کرد و گفت: بازگشایی مدارس نیاز به تصمیم گیری در سطح کلان دارد، اما اگر درصد بالایی از جامعه تا مهرماه واکسینه شوند و یا به ویروس مذکور مبتلا شده باشند، می توان با احتیاط نسبت به بازگشایی مدارس به صورت حضوری اقدام نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو