نکات و راهکار های طلایی برای داشتن شکم تخت

منبع: آرگا

549

1400/5/23

11:26


آب کردن چربی‌های شکم و پهلوها و داشتن شکم تخت، گاهی تبدیل به یک آرزو می‌شود. ورزش سنگین، رژیم‌های تغذیه‌ای سخت و صبر بسیار نیاز است تا شاید تا حدی بتوانید شکم و پهلوهای خود را از شر چاقی موضعی خلاص کنید. البته بعد از این کار هم باز با پوست اضافه‌ای روبرو هستید که باعث می‌شود شکمی شل و آویزان داشته باشید.

نکات و راهکار های طلایی برای داشتن شکم تخت

اینجا است که راهکارهای طلایی برای داشتن شکم تخت به کمک شما خواهد آمد. لاغری شکم و پهلو در یک جلسه، در کنار جراحی زیبایی شکم و عمل افتادگی شکم، به شما کمک می‌کند که به سرعت به شکمی تخت و صاف با فرم مناسب برسید.

برای انجام این عمل‌ها و برداشتن چربی شکم با جراحی و بدون جراحی به سراغ دکتر آرش نجف بیگی رفته‌ایم تا نظر یک جراح فوق تخصص پلاستیک، ترمیمی و زیبایی را در این زمینه بدانیم.

بهترین روش کوچک و تخت کردن شکم چیست؟

بسته به اینکه میزان چاقی و چربی اضافه در ناحیه شکم و پهلو چقدر باشد و چه میزان در پوست شکم افتادگی را شاهد باشیم، از روش‌های مختلفی برای کوچک و تخت کردن شکم استفاده می‌کنیم؛ از جمله:

عمل زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی: روشی که با برداشتن پوست و بافت چربی اضافی، شکم‌های بزرگ و افتاده را در یک جلسه کاملا کوچک و تخت می‌کنیم.

لیپوماتیک و پیکرتراشی: روشی که با دستگاه مخصوصی تمام چربی‌های اضافی زیر پوست در ناحیه شکم و پهلوها تخلیه می‌شود تا شکمی تخت داشته باشیم. این تکنیک به لاغری شکم و پهلو در یک جلسه، منجر خواهد شد. این عمل می‌تواند همراه با جراحی زیبایی شکم به صورت همزمان انجام شود.

لیفت یا کشیدن پوست شکم: در این روش با ایجاد برش‌هایی در ناحیه شکم، پوست شل و آویزان شکم را می‌کشیم و بخش‌های اضافی آن را برمی‌داریم. به این ترتیب شکم از حالت شلی به شکل تخت و صاف، تبدیل می‌شود.

حال اینکه کدام روش برای زیباجو بهتر است، کاملا بستگی به شرایط بدنی او و میزان تغییرات مورد نیاز در بدنش دارد. یک جلسه مشاوره و معاینه توسط جراح فوق تخصص پلاستیک کمک می‌کند تا بهترین روش برای فرد، انتخاب شود.

نکات و راهکار های طلایی برای داشتن شکم تخت

لاغری شکم و پهلو در یک جلسه امکان‌پذیر است؟

دکتر نجف بیگی در این زمینه توضیح داد که امروزه با روش‌های مختلفی مانند لیپولیز، اولترازد (اولتراسوند)، لیپوست و لیپوماتیک، می‌توان بدون خطر و عارضه، در یک جلسه چربی‌های شکم و چهلو را تخلیه کرد. در این روش‌ها بسته به شرایط بدنی فرد مکن است در یک جلسه بتوان تا ۱۰ یا ۱۲ لیتر چربی را از بدن فرد بیرون کشید.

با کمک این تکنیک‌ها می‌توان چاقی موضعی را در شکم و پهلوها از بین برد و در ادامه با کمک روش‌های تکمیلی جراحی یا غیر جراحی، پوست شکم را سفت و صاف کرد. عمل لاغری شکم و چهلو معمولا تحت بیهوشی عمومی و طی ۲ تا ۳ ساعت انجام می‌شود.

لوله‌های بسیار باریک و بلندی به نام کانولا از سراخ‌های ریزی به زیر پوست شکم و نواحی تجمع چربی هدایت می‌شود. سپس با کمک تکنیک‌های مختلف از جمله نور لیزر، امواج اولتراسونیک یا حرکت‌های فیزیکی و ارتعاشی کانولا، بافت سفت و متراکم چربی، به ذرات ریزتری می‌شکند و تجزیه می‌شود. این چربی اضافی با کمک مکش و ساکشن، از بدن تخلیه می‌شود و در نتیجه چاقی شکم و پهلوها از بین می‌رود.

البته این روش‌ها در کنار داشتن یک زندگی سالم با رژیم تغذیه‌ای مناسب، ورزش منظم و سبک زندگی صحیح، نتایج درخشانی خواهد داشت. باید توجه داشت که لاغری شکم و پهلو به معنی از بین رفتن تمامی چربی‌های اضافه در بدن و اطراف اندام‌های داخلی نیست. پس در کنار انجام عمل لاغری شکم و پهلو در یک جلسه، باید سبک زندگی خود را نیز تغییر داد تا از سلامتی و اندام زیبای جدید، لذت ببریم.

نکات و راهکار های طلایی برای داشتن شکم تخت

جراحی زیبایی یا ابدومینوپلاستی برای تخت کردن شکم

دکتر نجف بیگی، جراح فوق تخصص پلاستیک، ترمیمی و زیبایی در مورد این عمل توضیح داد که یکی از اصلی‌ترین و بهترین روش‌های کوچک کردن شکم‌های بزرگ، ابدومینوپلاستی است. در این روش دو اتفاق برای شکم خواهد افتاد:

  1. پوست اضافی و بافت چربی زیر آن با کمک برش‌های وسیع در ناحیه شکم و زیر ناف، کاملا برداشته می‌شود و یک شکم کوچک و تخت برای فرد ایجاد می‌شود.
  2. با اصلاح و دوختن ماهیچه‌های شکمی به دلیل چاقی، تغییر شکل داده‌اند؛ فرم شکم و عضلات آن اصلاح خواهد شد. این تکنیک کمک می‌کند و شکم به خوبی تخت و صاف باقی بماند.

با این حال معمولا افراد چند دغدغه مهم در مورد عمل زیبایی شکم یا تامی‌تاک دارند و سوالاتی زیادی در این مورد از ما جراحان زیبایی می‌پرسند. برای مثال:

آیا همیشه نیاز به جراحی گسترده است؟

خیر، در شکم‌هایی که میزان افتادگی و چاقی آن خیلی زیاد نباشد، از روش مینی ابدومینوپلاستی استفاده کرد که برش بسیار کمتری نیاز دارد و معمولا در ناحیه پایینی شکم انجام می‌شود.

آیا ناف ما از بین می‌رود؟

خیر، با انجام برش‌هایی در اطراف ناف، می‌توان آن را جابه جا کرد و به محل اصلی خودش برگرداند. برخی همکاران اقدام به بازسازی و ایجاد ناف جدید می‌کنند اما می‌شود با تکنیک‌های جراحی، ناف واقعی فرد را حفظ کرد.

آیا جای جراحی باقی می‌ماند؟

جای برش و بخیه به صورت یک خط بسیار ریز و باریک شبیه به جای عمل سزارین، در زیر شکم باقی خواهد ماند. البته کاملا به جنس پوست و روند ترمیم ضخم بستگی دارد. با خودداری از مصرف دخانیات در کنار تغذیه صحیح، رسیدگی به پوست و استفاده از کرم‌های ترمیم کننده می‌شود این رد عمل را از روی پوست تا مقدار زیادی محو یا کم‌رنگ‌تر کرد.

آیا چربی‌های پهلوها هم با جراحی شکم برداشته می‌شود؟

بله می‌شود عمل لیپوماتیک را همزمان با ابدومینوپلاستی انجام داد تا چربی‌های بخش‌های دیگر بدن مانند بالای شکم، پهلوها، پشت، بازو و ران یا ساق پا را در یک جلسه از بدن فرد تخلیه کرد. به این ترتیب در یک جلسه، فرد کاملا به اندامی لاغر و ایده‌آل خواهد رسید.

آیا می‌شود دوباره باردار شد؟

به طور کلی ممنوعیت خاصی برای بارداری وجود ندارد اما باید بدانیم که بزرگ شدن شکم در بارداری، نتایج عمل را تقریبا از بین می‌برد و بعد از زایمان، باز هم با یک شکم بزرگ و افتاده، روبرو خواهیم شد. پیشنهاد می‌کنیم این عمل بعد از آخرین بارداری انجام شود. اتفاقا ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم معمولا در خانم‌هایی که چندین زایمان داشته‌اند و شکم‌شان دچار افتادگی شده است، بسیار طرفدار دارد.

آیا می‌شود ورزش حرفه‌ای یا بدن‌سازی کرد؟

چند ماه پس از عمل زیبایی شکم و بهبود وضعیت بخیه‌های عضلات شکمی و پوست، می‌توانید ورزش خود را از سر بگیرید. البته باید دقت داشته باشید که فشار به شکم را بسیار با احتیاط و به صورت تدریجی زیاد کنید. پس باید از حرکات سبک‌تر شروع به ورزش کنید و رفته رفته میزان آن را بالا ببرید. برای این کار حتما باید با جراح خود در ارتباط باشید تا با معاینات دوره‌ای، وضعیت شکم شما را بررسی کند.

آیا می‌شود با جراحی به فرم سیکس پک رسید؟  

این کار در عمل پیکرتراشی و با دستگاه‌هایی مانند اولترازد تا حدی قابل انجام است اما نتایج آن تنها در حد چند هفته یا چند ماه باقی می‌ماند. چون تنها با برداشتن خطی چربی‌ها و فرم دادن به چربی زیر پوست می‌شود این کار را کرد که روش علمی، صحیح و اثربخشی نیست و توصیه نمی‌شود.

کشیدن پوست شکم

یکی از راهکار های طلایی برای داشتن شکم تخت، کشیدن پوست شکم و صاف کردن آن است. به ویژه در کسانی که شکم خیلی بزرگی ندارند اما به دلایل مختلف، کمی پوست شکم آنها شل و افتاده شده است؛ از جمله:

  • پس از لاغری با کمک ورزش یا رژیم‌های غذایی: در این حالت پوست اضافی شکمی که کوچک شده، به صورت آویزان در پایین شکم درخواهد آمد.
  • پس از یک بار زایمان: به ویژه در خانم‌های جوان که پوست جوان با قابلیت کشسانی بالا دارند و شکم‌شان پس از زایمان خیلی بزرگ و افتاده نمی‌شود.
  • بر اثر از دست رفتن حالت ارتجاعی یا کشسانی پوست: معمولا با بالا رفتن سن و پیر شدن پوست (یا دیگر عوامل محیطی و بدنی) این اتفاق می‌افتد.

دکتر آرش نجف بیگی در مورد تکنیک‌های لیفت پوست شکم توضیح داد که با ایجاد برش‌هایی در ناحیه شکم، پوست اضافی کشیده می‌شود. سپس بخش‌های اضافی پوست برش می‌خورد و دوباره با کمک بخیه پوست را می‌دوزیم.

در این روش ممکن است ناف از جای خود جابه جا شود که با کمک تکنیک‌های جراحی پلاستیک شکم، می‌توان ناف را در جای اصلی خودش قرار داد.

این روش کاملا برای کسانی مناسب است که چاقی موضعی در ناحیه شکم ندارند و نیاز به لیپوماتیک یا پیکر تراشی نیست. همچنین کسانی که افتادگی شکم آنها زیاد نیست و چربی اضافی زیر پوست شکم در آنها با کمک یک رژیم تغذیه‌ای مناسب و ورزش کردن، به سادگی قابل از بین رفتن است، با عمل لیفت به یک شکم صاف و تخت خواهند رسید.

دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دکتر آرش نجف‌بیگی، دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی خود را در بیمارستان حضرت فاطمه دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند. از دیگر نکات مهم در مورد ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عضو هیات علمی دانشگاه
عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طبق دیدگاه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، مراجع قانونی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان پلاستیک کشور

دارای گواهینامه‌های ISO 9001:2015 و ISO10002:2018 از DEF که نشانه کیفیت بالا و رعایت استانداردهای جهانی در کلینیک‌های تخصصی زیبایی دکتر آرش نجف‌بیگی است: کلینیک جردن و کلینیک سعادت‌آباد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو