جانی دپ

«جانی دپ» در جشنواره فیلم سن سباستین گفت که خود را قربانی فرهنگ تحریم می‌داند اما هیچ‌کس از این جنبش در امان نخواهد بود. او از مردم خواست به جای تحریم افراد مقابل بی‌عدالتی بایستند.

«ددلاین» گزارش می‌دهد که دپ در نشست مطبوعاتی جشنواره پیش از دریافت جایزه افتخاری «دونوستیا» گفته است: «در تاریخ از من به عنوان یک رویداد طولانی یاد خواهند کرد، رویدادی که به اندازه این ماجرا به درازا کشیده، این فرهنگ تحریم، این هجوم بی‌درنگ برای قضاوت بر اساس آنچه که اساساً منتشر شده تا فضا را مسموم کند.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، دپ ادامه می‌دهد: «[فرهنگ تحریم افراد] از کنترل خارج شده و من به شما قول می‌دهم که هیچ‌کس از آن در امان نخواهد بود. نه حتی یکی از شما. نه حتی آن افرادی که خارج از اینجا حضور دارند. هیچ‌کس در امان نیست.» او اضافه می‌کند: «این اتفاق تنها برای من روی نداد، افراد بسیاری دچارش شده‌اند. این جور مسائل برای زنان و مردان پیش آمده. کودکان از انواع مختلف این اتفاقات ناگوار رنج برده‌اند. متأسفانه در مقطعی فکر می‌کنند که عادی است.»

دپ در اظهاراتی که به نظر به شکایتش از نشریه بریتانیایی «سان» ارجاع می‌داد گفت: «مهم نیست اگر یک حکم، مجوز هنری را از کسی گرفته باشد. وقتی بی‌عدالتی اتفاق می‌افتد، چه علیه خودتان باشد چه کسی که دوستش دارید، چه کسی که به او ایمان دارید – بایستید، ننشینید. چون آن‌ها به شما احتیاج دارند.»

اعلام حکم دادگاه رسیدگی به شکایت دپ از «سان» سبب شد که برادران وارنر او را از چندگانه «جانوران شگفت‌انگیز ۳» (Fantastic Beasts 3) به شکل محترمانه اخراج کنند. این ستاره از همسر سابقش «امبر هرد» به دلیل انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» شکایت کرده و می‌گوید اظهارات همسر سابقش باعث شده نقش «جک اسپارو» را در چندگانه «دزدان دریایی کارائیب» از دست بدهد.

دپ در این نشست کمی خسته به نظر می‌رسید اما سعی می‌کرد به تمامی سؤالات پاسخ دهد. پرسش بعدی در مورد انتقاد «اتحادیه فیلمسازان زن» اسپانیا از اهدای جایزه به دپ در این جشنواره بود. این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای گفته بود که اهدای این جایزه «پیام وحشتناکی به عموم مخابره می‌کند.» اما پیش از آنکه دپ به این موضوع بپردازد مجری نشست از پذیرش پرسش امتناع کرد و از خبرنگاران خواست در مورد خود دپ سؤال بپرسند. دپ سپس اعتراف کرد که «نگران» بوده حضورش در این جشنواره موجب رنجش برخی شود، در حالی که او چنین چیزی را نمی‌خواسته است.

دپ در ادامه از صنعت فیلمسازی در سال ۲۰۲۱ می‌گوید: «هالیوود قطعاً آنچه که قبلاً بود نیست. نظام استودیویی، لجاجت‌ها، و هرج‌ومرج انتشار فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های استریم ویدیو… وضعیتی به وجود آمده که هر کسی می‌گوید: «مهم نیست چه پیش می‌آید، من سهم خودم را می‌خواهم.» این آدم‌ها از این جور جاها می‌آیند.»

دپ اضافه می‌کند: «متوجه می‌شوند که مثل من دورانداختنی‌اند. حتی بدتر. کمپانی‌های بسیار بسیار بزرگ این امور را کنترل می‌کنند. به عنوان کسانی که در خلق سینما نقش دارد، این استودیوها تا چه زمانی باید برای ما فرمول تعیین کنند؟ به عنوان مخاطب تا چه زمانی باید تمکین کنیم؟ به نظر من هالیوود به شکل مضحکی مخاطب را دست کم گرفته است.»

دپ در لحظاتی از نشست در واکنش به این پرسش که آینده شخصیت «جک اسپارو» چه خواهد شد می‌گوید این شخصیت هرگز از او جدا نخواهد شد و هیچ‌کس نمی‌تواند او را برباید. این بازیگر سپس روی صحنه با شخصیت «جک اسپارو» بداهه‌پردازی می‌کند و هوادارانش در سن سباستین را به وجد می‌آورد.

مطالب پیشنهادی:

تشکر جانی دپ از طرفدارانش: شما جنگجویید و خدا پشت و پناه تان + ویدئو

سرانجام جانی دپ در یکی از پرونده های حقوقی علیه امبر هرد پیروز شد!