کنگره آمریکا خواستار اقدام فوری علیه هواوی شد

منبع: تکراتو

4

1402/7/19

10:29


دو نفر از سناتورهای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از دولت خواستار اقدام فوری علیه هواوی و شرکت SMIC با وجود تحریم‌های سخت‌گیرانه پیشین شده‌اند.

کنگره آمریکا خواستار اقدام فوری علیه هواوی شد

دو نفر از سناتورهای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از دولت خواستار اقدام فوری علیه هواوی و شرکت SMIC با وجود تحریم‌های سخت‌گیرانه پیشین شده‌اند.

دو نفر از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه ارشد در مجلس نمایندگان ایالات متحده به دولت جو بایدن اعلام کرده که تحریم‌های اعمال شده علیه چین را به شیوه سخت‌گیرانه‌تری اجرایی سازد. آن‌ها درواقع تحریم‌هایی را مدنظر دارند که آمریکا جهت صادرات تراشه‌ و ابزار پیشرفته تراشه‌سازی به چین تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اعتراف آمریکا به پیشرفت هواوی ؛ «این موضوع آزاردهنده است و باید متوقف شود»

درخواست کنگره آمریکا برای اقدام فوری علیه هواوی

بنابر تقاضای سناتورهای ارشد ایالات متحده، دولت این کشور باید اقدام فوری علیه هواوی و SMIC، بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین، کند. همچنین، آن‌ها درخواست قطع دسترسی شرکت‌های چینی به تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی را داشته‌اند.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس و مایک گالاگر، رئیس کمیته منتخب چین طی نامه‌ای که به امضای جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، رسیده، اعلام کرده‌اند که تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت تراشه چین باید مورد بازنگری قرار گیرد تا خلأهای موجود در آن‌ها از میان برود. سناتورهای ارشد مدعی شده‌اند که چین با وجود تحریم‌های آمریکا موفق به تداوم پیشرفت شده است.

اقدام فوری علیه هواوی

نامه سناتورهای ارشد آمریکا در حالی به دولت بایدن رسیده که هواوی طی هفته‌های گذشته با رونمایی گوشی‌های سری میت 60 هیاهوی فراوانی ایجاد کرده است. این گوشی‌ها مجهز به تراشه هفت‌نانومتری هستند و به شبکه 5G متصل خواهند شد. قیمت CPU جدید هواوی تقریباً گران بوده؛ بااین‌حال این شرکت موفق شده تا با حمایت دولت چین، قیمت گوشی‌های جدیدش را به میزان قابل قبولی برساند.

مایکل مک‌کال و مایک گالاگر اعلام کرده‌اند که تحریم‌های مصوّب سال پیش حاکی دیوان‌سالاریِ راکد و مبهمی است که سیاست صنعتی و اهداف نظامی چین و در مجموع حوزه فناوری را نمی‌تواند درک کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درخواست کنگره آمریکا برای اقدام فوری علیه هواوی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو