راهنمای کامل خرید آنلاین طلا

منبع: بیتوته

112

1400/7/11

04:22


راهنمای کامل خرید آنلاین طلا



راهنمای کامل خرید آنلاین طلا,راهنمای خرید آنلاین طلا,اصطلاحات بازار طلا چیست

خرید آنلاین طلا

 

خرید طلا از زمان‌های دور همیشه یکی از محبوب ‌ترین و مطمئن‌ ترین راه‌های سرمایه گذاری بوده است. همه‌ی ما احتمالا اولین تلاشمان برای پس انداز را از قلک‌هایمان شروع کرده‌ایم و وقتی تصمیم گرفتیم خیلی جدی این کار را انجام ادامه دهیم، اقدام به خرید طلا کردیم. اما در زمان‌های قدیم خبری از راهنمای خرید آنلاین طلا نبود!

 

به مرور زمان با گسترش اینترنت، خیلی از کسب و کارها از سبک فروش سنتی محصول فاصله گرفتند و خرید طلا از فروشگاه‌های اینترنتی طلا را نیز تجربه کرده و در اختیار مشتریان قرار دادند. طلا فروشان هم از این قاعده مستثنی نیستند و بعضا تعدادی از آن‌ها هم، فروش و خرید طلا به روش سنتی را کنار گذاشته‌اند و امروزه شاهد طیف وسیعی از آنلاین شاپ‌های طلا هستیم که علاوه بر محصولات تماما طلا، محصولاتی با ترکیب این فلز گران بها و سنگ‌های طبیعی متنوع،‌ چرم یا متریال‌های گوناگون دیگر نیز به فروش می‌رسانند.

 

مزیت‌های خرید آنلاین طلا

راهنمای خرید اینترنتی طلا به شما می‌گوید که خوبی خرید آنلاین و در واقع خرید طلا از طریق اینترنت این است که هر کجا باشیم و در هر زمانی که اراده کنیم، می‌توانیم خریدمان را انجام دهیم. لازم نیست آماده شویم و لباس بپوشیم و بیرون برویم تا چندین مغازه مختلف را ببینیم. در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهیم،‌ می‌توانیم خرید خود را انجام دهیم و آن را به هر آدرسی در سراسر کشور بفرستیم.

 

می‌توانیم تعداد زیادی از فروشگاه‌ها را از نظر تنوع محصولات و قیمت، به طور هم زمان با یکدیگر مقایسه کنیم.

 

در فروشگاه‌های آنلاین خرید طلا چون خبری از یک سری هزینه‌های جانبی مثل حقوق فروشنده و اجاره مغازه نیست،‌ گاهی اوقات قیمت محصولات پایین ‌تر از آن چیزی می‌شود که قبلا در فروش حضوری برآورد می‌شده است، که خب این به نفع هر خریداری است و باعث می‌شود طلای اینترنتی با قیمت پایین‌تری خرید و فروش شود.

 

زیاد اتفاق می‌افتد که دزدان جلوی مغازه‌های طلا فروشی کمین کنند تا کیف کسانی که دست پر از مغازه بیرون می‌آیند را بقاپند! حمل طلا در سطح شهر کار خطرناکی است. آنلاین شاپ‌ها با برخورداری از سیستم خرید و فروش طلا از طریق اینترنت ، از استرس ما کم کرده‌اند و محصولات را با مطمئن ‌ترین شیوه و بدون این که کوچک‌ ترین شکی ایجاد کند، به دست ما می‌رسانند.

 

انواع زیورآلات طلا

زیورآلات تکمیل کننده استایل هستند، هر چند که در نگاه اول ضروری به نظر نرسند. استفاده از زیورآلات باعث می‌شود فردی به نظر برسید که شیک پوشی برای او مهم است و به مد و فشن اهمیت می‌دهد. به همین منظور، دو مورد از پرکاربرد ترین اکسسوری‌های طلا یعنی گردنبند طلا و دستبند طلا را در ادامه برای شما آورده‌ایم و راجع به آن‌ها توضیح خواهیم داد. ضمنا سایت دیجی کالا هم فروشگاه آنلاینی است که دیگر همه آن را می‌شناسند! این فروشگاه پلتفرمی برای کسب و کارها ایجاد کرده است تا بتوانند علاوه بر روش‌های سنتی فروش خود، وارد دنیای به روز هم بشوند و محصول خود را آنلاین نیز عرضه کنند. ریسه گالری هم از برندهایی است که در این فروشگاه، فروشنده است و هم از طریق دیجی کالا و هم از طریق وب سایت تخصصی خودش اقدام به فروش زیورآلات با هدایا و خدماتی جذاب کرده است. 

 

خرید اینترنتی طلا,مزیت‌های خرید آنلاین طلا,انواع زیورآلات طلا

خرید آنلاین دستبند طلا از ریسه گالری

 

گردنبند طلا

همان طور که می‌دانید طلا یکی از با ارزش‌ترین فلزات جهان است که به علت انعطاف و خاصیت شکل پذیری، همواره جایگاه خوبی در ساخت زیورآلات داشته است. ریسه گالری از این موهبت استفاده کرده تا محصولات گردنبند طلا را به شیوه‌هایی متفاوت و زیبا طراحی کند و با ترکیب طلا با سنگ‌ها و فلزات گران بها، توانسته به شیوه‌های متنوع ‌تر و خلاقانه‌ تری برای ساخت زیورآلات دست یابد تا طرفداران این سبک، همواره گزینه‌های فراوان و جذابی برای تصمیم گیری و انتخاب داشته باشند. گردنبندهای طلا فقط مخصوص خانم‌ها نیستند بلکه امروزه شاهد آن هستیم که در سراسر جهان،‌ آقایان هم از این زیورآلات استفاده می‌کنند.

 

اما انتخاب یگ گردنبند مناسب،‌ نیازمند دانستن و رعایت یک سری نکات است:

انتخاب مدل و طرح گردنبند طلا بیشتر از هر چیزی، تحت تاثیر سلیقه و استایل شما قرار دارد. برای استفاده‌ی روزانه، گردنبند ظریف و سبک می توانند بسیار مناسب باشند. به طور کلی زیوآلات ظریف و سبک، هم با استایل‌های اسپرت و هم با استایل‌های رسمی قابل استفاده هستند. برای استفاده در مجالس و مهمانی‌های عروسی، گردنبند طلا با اشکال بزرگ و سنگین می تواند جلوه بیشتری به استایل و زیبایی شما بدهد. با این حال گردن بند طلا ظریف نیز در این مجالس قابل استفاده است و همان طور که گفته شد این کاملا به سلیقه و استایل شخصی شما بستگی دارد.

 

طرح‌ها و اشکال مختلفی برای گردنبند طلا و زنجیرطلا وجود دارد که می‌توان به زنجیر طلا کابلی، زنجیر طلا رولو، زنجیر طلا فیگارو، زنجیر طلا ماری، زنجیر طلا توپی و غیره اشاره کرد. ریسه گالری با گردآوری کلکسیونی از ده‌ها طرح و مدل های مختلف گردنبند طلا، امکان انتخاب را برای شما گسترده کرده است. با این حال، یک گردنبند طلا باید با دقت و متناسب با گردن شما انتخاب شود تا زیبایی ظاهر شما را تکمیل کند.

 

برای انتخاب گردنبند طلا بهتر است به چه نکاتی توجه شود؟!

نکته‌ای که در خرید گردنبند طلا باید حتما به آن توجه شود این است که حتما آن را متناسب با موقعیتی که قرار است استفاده شود خریداری کنیم. یعنی باید از خود بپرسیم که آیا این گردنبند فقط برای مجالس خاص و رسمی استفاده می‌شود یا قرار است که هر روز آن را به گردنمان بیندازیم؟! مجلسی باشد یا اسپرت؟ و سوالات دیگری از این دست، مثل ظریف یا پهن بودن گردنبند طلا، انواع مدل‌های آن، رنگ پوست، فرم و اندازه گردن، فرم صورت و موقعیتی که قرار است از آن استفاده کنیم. سپس می‌توانیم برای خرید آن اقدام کنیم.

 

اگر چند گردنبند را با هم استفاده می‌کنید حتما به تناسب طولی آن‌ها دقت کنید. گردنبندهایی که زنجیر آن‌ها یک اندازه است را با همدیگر نیندازید.

در انتخاب گردنبند طلا حتما به تناسب آن با یقه‌ی لباستان دقت کنید.

 

دستبند طلا

انتخاب مدل و طرح دستبند طلا هم مانند گردنبند بیشتر از هر چیزی، به سلیقه و استایل شما بستگی دارد. برای استفاده‌ی روزانه، دستبندهای ظریف و سبک می توانند بسیار مناسب باشند. به طور کلی زیوآلات ظریف و سبک، هم با استایل‌های اسپرت و هم با استایل‌های رسمی قابل استفاده هستند. برای استفاده در مجالس و مهمانی‌های عروسی، دستبند طلا با اشکال بزرگ و سنگین می تواند جلوه بیشتری به استایل و زیبایی شما بدهد. با این حال دستبند طلا ظریف نیز در این مجالس قابل استفاده است و همان طور که گفته شد این کاملا به سلیقه و استایل شخصی شما بستگی دارد.

 

با این حال طرح‌ها و اشکال مختلفی برای دستبند طلا وجود دارد که می‌توان به دستبند طلا زنجیری، دستبند طلا اسپرت، دستبند طلا کارتیه، دستبند طلا النگویی، دستبند طلا چرم، دستبند طلا انگشتی و دستبند طلا بنگل اشاره کرد. ریسه گالری با گردآوری کلکسیونی از هزاران طرح و مدل‌های مختلف دستبند طلا، امکان انتخاب را برای شما گسترده کرده است. با این حال، یک دستبند طلا باید با دقت و متناسب با دست شما انتخاب شود تا زیبایی ظاهر شما را تکمیل کند.

 

نکته‌ای که در خرید دستبند طلا باید حتما به آن توجه شود این است که آن را حتما متناسب با موقعیتی که قرار است استفاده شود خریداری کنیم. یعنی باید از خود بپرسیم که آیا این دستبند فقط برای مجالس خاص و رسمی استفاده می‌شود یا قرار است که هر روز آن را به دستمان بیندازیم؟! مجلسی باشد یا اسپرت؟ و سوالات دیگری از این دست، مثل ظریف یا پهن بودن دستبند طلا، انواع مدل‌های آن، رنگ پوست، فرم مچ دست و موقعیتی که قرار است از آن استفاده کنیم. سپس می‌توانیم برای خرید آن اقدام کنیم.

 

لیست سایزبندی دستبند طلا :

این نکته را متذکر می‌شویم که اندازه گرفتن مچ دست برای انتخاب صحیح دستبند تنها برای محصولاتی از دستبندها می‌باشد که به جای استفاده از نخ کنفی، از کش کنفی استفاده شده است، یا دستبندهایی که امکان تغییر سایز آن فراهم نمی‌باشد که یعنی این حالت معمولا برای دستبندهای کشی کاربرد دارد. شما در وب سایت ریسه گالری، هر محصولی از بین دستبندهای طلا را انتخاب کنید که به صورت کشی باشد در پایین عکس‌های محصول گزینه‌ای به اسم “راهنمای انتخاب سایز” وجود دارد که با کلیک کردن روی آن می‌توانید اندازه مچ دست خود را با جدولی که در آن قسمت وجود دارد مطابقت دهید تا در نهایت بدانید مچ دست شما چه سایزی است، کوچیک، متوسط، بزرگ یا خیلی بزرگ! سپس بر اساس آن و مطابقت دادن با جدول راهنمای انتخاب سایز، دستبند طلا متناسب با سایز خود را انتخاب کنید.

در این مورد باید حتما به مردانه یا زنانه بودن محصول هم توجه کرد زیرا اندازه مچ دست آقایان معمولا بزرگ تر از خانم‌ها می باشد.

 

نکاتی برای خرید طلای آنلاین,لیست سایزبندی دستبند طلا,عیار طلا

خرید گردنبند طلا از ریسه گالری

 

عیار طلا

قطعا رایج‌ ترین واژه‌ای که در دنیای طلا به گوشمان خورده است، "عیار" است. بدون آن که پیش زمینه‌ای راجع به این مفهوم داشته باشیم،‌ هرگز نخواهیم توانست محصولات طلا را خریداری کنیم،‌ چرا که به راحتی هر چه تمام‌تر سرمان کلاه خواهند گذاشت و با قیمتی بالاتر،‌ طلای کم کیفیت ‌تری را به ما خواهند فروخت.

 

عیار، تعیین کننده‌ی همه چیز در صنعت خرید و فروش طلاست. ساده ترین راهی که می‌توان این مفهوم را تعریف کرد‌ این است که عیار طلا در واقع سنجه‌ای است که به کمک آن مشخص می‌شود طلای استفاده شده در هر قطعه طلا نسبت به وزن کل آن قطعه چقدر است. عیار یا قیراط طلا ، میزان خلوص طلاست که هر چقدر مقدار آن بیشتر باشد، خلوص و به طبع ارزش آن هم بالاتر می‌رود.

 

در ایران بیشتر زیورآلات با عیار 750 یا همان 18 عیار خرید و فروش می‌شوند. اما در کشورهای مختلف با توجه به فرهنگ‌های گوناگون، طیف مختلفی از کاربرد عیارهای طلا داریم. برای مثال در کشورهای اروپایی از عیار پایین تری نسبت به ایران استفاده می‌شود در صورتی که بین شرقی‌ها با هدف سرمایه گذاری،‌ عیارهای بالاتر کاربرد بیشتری دارند.

 

انواع عیار طلا

انواع مختلفی از عیار طلا با کاربردهای گوناگون در بازار یافت می‌شود و به فروش می‌رسد اما 3 نمونه از آن بسیار متداول ‌تر است که ما در این جا آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

 

طلای 24 عیار: خالص ترین طلایی که می‌توان به دست آورد، طلایی با عیار 24 و خلوص 99.9 درصد است که به دلیل گران بها تر بودن، بیشتر در جواهرات استفاده می‌شود اما کاربرد آن در ساخت سکه بیشتر است.

 

طلای 18 عیار: این عیار حداقل برای ما ایرانی‌ها آشناتر و ملموس تر است. طلای 18 عیار یا 750، 75 درصد خلوص دارد و در مقایسه با 24 عیار، 18 واحد آن طلاست و 6 واحد باقی مانده متشکل از سایر فلزات است.

 

طلای 12 عیار: با عبارت 500 به معنای 50 درصد خلوص مشخص می‌شود. طلای 12 عیار ترکیبی از 12 واحد طلا و 12 واحد فلزاتی دیگر است. به طلای 12 عیار در اصطلاح نیم عیار هم گفته می‌شود.

 

نحوه تشخیص انواع عیار طلا

دو روش متداول وجود دارد برای این که بتوانیم تعیین کنیم طلایی که در دست داریم چه خلوصی دارد و شماره عیار آن چند است:

 

سنتی: روش اول، همان طور که از اسم آن مشخص است،‌ روشی سنتی است که به دلیل دقیق نبودن آن،‌ کاربرد کمتری دارد. در این روش،‌ طلا را بر روی سنگ محک یا سنگ کوارتز می‌کشند و سپس از مواد مختلفی برای سنجش عیار استفاده می‌کنند. در انتها کلید شاخص را روی سنگ محک می‌کشند که عدد نهایی به دست آید.

 

مدرن: روش دوم به دو صورت انجام می‌شود،‌ یا کوپلاسیون یا XRF که هر دو برای آزمایشگاه و کاملا تخصصی هستند. به همین خاطر، صرفا به نام بردن از آن‌ها اکتفا می‌کنیم.

 

اصطلاحات بازار طلا چیست؟

در این دوره و زمانه حتی اگر تصمیم به خرید یا فروش طلا هم نداشته باشیم،‌ باید یک سری اصطلاحات متداول این صنعت را بلد باشیم تا در هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی طلا بتوانیم از آن‌ها کمک بگیریم و راحت‌تر انتخاب خود را انجام داده و تصمیم گیری کنیم.

به همین خاطر در ادامه به عنوان نمونه،‌ چند اصطلاح رایج تر را برایتان آورده‌ایم.

 

اجرت: دستمزد ساخت طلا که قیمت آن همیشه مشخص است را اجرت می‌گویند. با توجه به نوع ساخت پر کار و کم کار، بازه‌ی اجرت متفاوت خواهد بود.

مظنه:  قیمت یک مثقال یا 4.608 گرم طلای 17 عیار با خلوص 705 است. طلا فروشان قیمت طلای 18 عیار را از روی مظنه به دست می‌آورند.

سوت:  اگر هر گرم طلا را به 1000 واحد تقسیم کنیم،‌ هر قسمت یک سوت نام خواهد داشت. پس هر گرم برابر با 1000 سوت خواهد بود.

اونس:  هر اونس طلا مقداری برابر با 31.103431 گرم طلا دارد. از این واحد اندازه گیری، بیشتر در کشورهای امریکایی و اروپایی استفاده می‌شود.

 

سخن آخر

یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید خرید طلا انجام دهید و یا کادوی تولد، ولنتاین، روز مادر و یا شب یلدای خود را بصورت آنلاین سفارش دهید ریسه گالری است. وبسایتی اینترنتی برای خرید زیورآلات دست‌ساز که علاوه بر دارا بودن محصولات با کیفیت و ظریف، قیمت مناسبی هم دارند، بسته‌بندی جذاب و خاصی که محصولات این وب سایت دارند باعث شده که برای هدیه دادن بسیار مناسب باشند. 

 

در ریسه گالری می‌توانید علاوه بر انتخاب یک محصول دست‌ساز مثل گردنبند طلا یا دستبند طلا که وزن های سبکی هم دارند، یک کارت پستال مخصوص بصورت کاملا رایگان و با هزینه ارسال رایگان به سراسر ایران و تحویل دوساعته در تهران دریافت کنید. همچنین در طی مراحل خرید می توانید انتخاب رایحه بسته بندی انجام دهید زیرا این امکان در ریسه گالری وجود دارد که سفارشتان را به رایحه‌ای که خودتان انتخاب می‌کنید معطر کنید تا زمانی که قرار است بسته‌بندی باز شود بویی را بدهد که شما آن را انتخاب کرده‌اید.

 

https://ri3.gallery

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو