طرز تهیه نان لواش خانگی

109

1400/7/11

09:35


 نان لواش خانگی

 

امروز با آموزش طرز تهیه ی نان لواش خونگی اومدیم ، نان لواش مواد غذایی بسیار مهم تو هر خونه ای هست با صبحونه و عصرونه و یا غذاهای نونی ، بیشتر تو خونه لواش سرو میشه ، در این ایام کرونا برای رعایت بهداشت خیلیا دلشون میخواد نون لواش رو تو خونه خودشون درست کنن ، با طرز تهیه ی نون لواش ها درست کنید و لذت ببرید.

نوشته های مشابه

طرز تهیه ته دیگ نان لواش و گوجه‬ را هم بخوانید

نان لواش

نان لواش سبوس دار

مواد لازم

آرد سبوس دار دو پیمانه
تخمی نان یڪ قاشق غذاخوری
نمڪ یڪ چهارم قاشق چایخوری
روغن زیتون چهار قاشق غذاخوری
آب ولرم سه چهارم پیمانه
بیڪینگ پودر یڪ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان لواش سبوس دار

آرد را الک کرده، سپس تمام مواد خشک را مخلوط می کنیم. وسط مواد را گود کرده، روغن را افزوده و آب را کم کم اضافه می کنیم. خمیر را صد مرتبه بر روی سطح کار کوبیده، سپس داخل ظرف گذاشته و روی آن پارچه ای نمدار قرار می دهیم. سی دقیقه استراحت داده. از خمیر چانه می گیریم. مجدد روی خمیر را با پارچه می پوشانیم. کمی آرد به وردنه زده و هر چانه را باز می ڪنیم.

اصلاً برای پهن کردن خمیر از آرد استفاده نڪنید ڪه خمیر خشک می شود. نان ها را روی تابه داغ یا صفحه چدنی ( بدون نیاز به چرب کردن ) قرار داده. از یڪ سمت ڪه حباب زد، حدوداً بعد از دو دقیقه پشت و رو می ڪنیم و سمت دیگر را یک دقیقه حرارت می دهیم. نان را بین پارچه می گذاریم که خشک نشود. نوش جان.
تخمی نان ترڪیبی از سیاه دانه، کنجد، سبزیجات معطر است

نان لواش خانگی

نان زعتر

نان لواش ترڪی همراه با فتای خرد شده، ‌سس فلفل قرمز، دانه‌های ڪنجد، مخلوط ادویه و زعتر. این یک غذای ساده از آنتاڪیا است، در جنوب ترڪیه نیز یڪ غذای محلی وجود دارد ڪه با روغن زیتون و فتای خرد شده و چوڪه لیڪ تهیه می‌شود.
این غذا را به‌عنوان یک مزه همراه با حمص (خوراک خاورمیانه‌ای)، موهامارا (سس فلفل قرمز و تڪه‌های گردو) یا با جاجیک (ماست و خیار) و نعناع خشک امتحان کنید، یا زمان صرف صبحانه با چای امتحان کنید.

مواد لازم

ماست دو پیمانه
روغن چهار قاشق سوپخوری
آب نصف پیمانه
شکر و نمڪ از هر ڪدام یک قاشق چایخوری
پودر زعتر سه قاشق سوپخوری
روغن زیتون و آرد به میزان لازم
مایه خمیرفوری دو قاشق مرباخوری

طرز تهیه نان لواش ترکی

«نان» در گوشه گوشه دنیا، انواع زیادی دارد که با چاشنی‌های مختلفی در سراسر جهان تهیه می‌شود، این نان که نامش را نان زعتر گذاشته‌اند از آن نان‌های عجیب و غریب است این‌که ماست و روغن زیتون در مواد آن استفاده می‌شود یه کمی عجیب است.ماست، روغن و آب را با هم مخلوط کرده و مایه خمیر فوری، شکر، نمک و کمی آرد اضافه کرده و با قاشق هم می‌زنیم. سپس آرد را تا زمانی می‌ریزیم که خمیر نرمی به دست آید و به دست نچسبد.

خمیر را ۱۰ دقیقه ورز داده و بعد در محیط آشپزخانه و با در بسته یک‌ساعت استراحت می‌دهیم. سپس در سطح آردپاشی شده آن را به قطر نیم سانتی‌متر باز می‌کنیم و به شکل دلخواه قالب زده و در سینی فر چرب شده می‌چینیم. روی خمیر را با قلم‌مو روغن زیتون مالیده و پودر زعتر می‌ریزیم و در فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار می‌دهیم.

پودر زعتر ترکیبی است از: کنجد یک قاشق سوپخوری، آویشن یک قاشق سوپخوری، زیره، پودر گردو، سماق و پودرپسته از هر کدام یک قاشق چایخوری و سبزیجات معطر یک قاشق مرباخوری.

 

نان خانگی مخصوص

 

که هم با فر پختم وهم داخل تابه
دستور به این صورت هست:

مواد لازم

آرد ۳ پیمانه (آرد نان فانتزی یا کیک پزی هم میشه) حدود ۴۵۰ گرم
آب ولرم ۱پیمانه (ممکنه ۱/۴ پیمانه بیشتر نیاز باشه)
خمیر مایه ۱ق غ سرصاف
شکر ۱ق غ سرصاف
نمک ۱ق چ
روغن مایع ۳ ق غ

طرز تهیه نان خانگی مخصوص

آرد را الک کنید،همه مواد را باهم مخلوط کنید درنهایت اب ولرم اضافه شود(اب سرد یا خیلی داغ نباشد ) اگر خمیر خییلی سفت بود ۱/۴ پیمانه آب اضافه تر کنید ولی در کل این خمیر قبل از ور امدن ،نسبت به خمیرهای دیگه کمی سفت تر هست،
مواد را مخلوط کنید خمیر نسبتا سفتی شکل میگیره خمیر را با دست خووب ورز بدین (با دست خیس می تونید ورز بدین )
یا ۱۰۰ مرتبه کف ظرف بکوبید خمیر نرم ولطیف میشه
خمیر را با پوشش حدود نیم تا یک ساعت در محیط استراحت دهید،
پس از استراحت پف خمیر را گرفته و خمیر را ۶قسمت کنید هر قسمت را چانه کنید،به چانه های خمیر با پوشش ده دقیقه استراحت دهید سپس با وردنه پهن کنید،
خمیرهای پهن شده را دوباره با پوشش بیست تا سی دقیقه دیگر استراحت دهید
این استراحتها باعث بافت خوب نان میشه،پس حتما رعایت بشه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو