آب لیمو و فواید آن

منبع: فوت و فن

50

1400/7/21

12:41


آب لیمو و فواید آن

ما چند روش جالب برای شما داریم که با انجام هر کدام از آن‌ها می‌بینید ‌که می‌توانید به اندازه سه برابر بیشتر از هر لیمو آب بگیرید.

  • اگر لیمو را موقع فشردن به سمت راست آن بچرخانید می‌توانید بیشتر از حد معمول از آن آب بگیرید.
  • غلتاندن لیمو از روی پوست آن بر روی یک سطح صاف و فشار دادن آن به سمت پایین و به طرف حفره کوچک روی سر آن.
  • قرار دادن لیمو در مایکروویو به مدت ۲۰ ثانیه که این دمیدن کوتاه باعث می‎‌شود آب لیمو جمع شده و بیشتر آماده آب‌گیری شود.
  • برش لیمو به جهت درازای آن و نه از وسط که با این کار می‌توانید به اندازه سه قاشق غذاخوری از آن آب خارج کنید.

هم‌چنین می‌توانید کارهای زیادی با آب لیمو بعد از فشردن آن انجام داده از اثرات مفید آن بهره ببریدکه ما در اینجا به  17مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم که بعد از مطالعه این موارد می‌توانید آب لیموی خود را در یکی از راه‌های بسیار جالب زیر استفاده کنید:
۱٫جلوگیری از قهوه‌ای رنگ شدن مواد غذایی: استفاده از چند قطره آب لیمو در چاشنی و سس باعث می‌شود که تازه‌گی و رنگ اصلی مواد غذایی حفظ شود، با چکاندن چند قطره آب لیمو بر روی برش‌های سیب، رنگ سفید آن باقی می‌ماند، طعم و رنگ گل کلم نیز با استفاده از آب لیمو به همان شکل و طعم دلخواه که همه به دنبال آنند باقی خواهد ماند.
۲٫ برطرف کننده خستگى و سرحال کردن: در آن حالت بی‌حالی و کسلی بعدازظهر، به جای آن‌که به دنبال چیز شیرینی باشید به سراغ یک خوردنی ترش مزه بروید، با چکاندن کمی از آب لیمو در دهان حال و هوای کسل و بی‌حوصله  شما سریعاً تغییر خواهد کرد.  
۳٫ روشن کردن لکه‌های پوستی، به جای خریدن کرم‌های روشن کننده گران قیمت برای پوشاندن لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن و یا اثرات آفتاب بر روی پوست صورت خود، چند قطره از آب لیمو را مستقیماً بر روی این لکه‌ها بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را ترک کنید تا به شکلی طبیعی و ایمنی لکه‌ها روشن شوند و از بین بروند.
۴٫ برطرف کننده حالت تهوع: آب لیمو حاوی پتاسیم است که در جلوگیری و بر طرف کردن بیماری کمک می‌کند. با اضافه کردن چند قاشق غذاخوری آب لیمو به آب و نوشیدن آن حالت تهوع از بین خواهد رفت.
۵٫ درخشندگی و جلوه بخشیدن به مو:  تا وقتی که لیمو در دسترستان هست دیگر چه نیازی به آرایشگر دارید؟ مخلوطی از آب لیمو و آب درست کنید (۱/۴ آب و ۳/۴ آب لیمو) ، موی خود را با این مخلوط  شستشو دهید و  تا زمانی که موی شما خشک شود زیر آفتاب بنشینید. برای دستیابی به  نتایج  بهتر، یک بار در هفته این کار را انجام دهید.
۶٫ ساختن یک جوهر نامرئی: نوشتن با آب لیمو را تجربه کنید، زمانی که قطرات لیمو بر روی کاغذ خشک شود نامرئی می‌شود اما به محض قرار گرفتن در مقابل حرارت ملایم سشوار نوشته‌های شما کاملاً  قابل مشاهده می‌شود.
۷٫ محلول ضد پیری:  آب لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است که در جلوگیری از رادیکال‌های آزاد کمک و  از پوست شما محافظت می‌کند و باعث جوان نگه داشتن ظاهر شما می‌شود. لیمو را در آب بفشارید و یک نوشیدنی مقوی و نیروبخش برای مصرف روزانه خود درست کنید.
۸٫ استفاده از لیمو به عنوان واکس کفش: مخلوطی از یک قاشق غذاخوری آب لیمو و روغن زیتون درست کنید و بر روی کفش خود بمالید. با این برق و درخششی که روی کفش شما افتاده دیگر نیازی به واکس نخواهید داشت.
۹٫ از بین برنده جوش: صورت خود را با آب لیمو بشویید تا پوست خود را به طور طبیعی لایه برداری و  پاک کرده باشید. با پنبه یا دستمال آغشته به آب لیمو بر روی نقاطی که جوش دارد آهسته ضربه بزنید تا خشک شوند.
۱۰٫ برطرف کننده آهک و رسوبات: بدون نیاز به مواد شیمیایی تند و زننده، تمام چیزی که برای تمیز کردن شیرهای آب و رسوبات روی آن‌ها به آن نیاز دارید یک نصفه لیموست. با کشیدن لیمو بر روی این سطوح به نتیجه‌ای بی‌نظیر دست خواهید یافت.
۱۱٫ سفیدکننده ناخن: برای پاک کردن و سفید کردن ناخن‌های خود چند قطره آب لیمو را روی ناخن خود بچکانید. فقط مراقب باشید در اطراف ناخنتان زخم  یا خراش نباشد که لیمو موجب سوزش شدید آن نگردد.
۱۲٫ درمان شوره سر: یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در آب بریزید و هم بزنید، سپس موی خود را با آن آب‌کشی کنید، این کار را تا چند روز تکرار کنید تا زمانی که شوره سر کاملاً برطرف شود.
۱۳٫ برطرف کننده خماری: به جای استفاده از مسکن، چند قاشق غذاخوری آب لیمو را در آب داغ ریخته هم بزنید و با این روش یک چای تسکین دهنده و  آرام بخش درست کنید که به شکل معجزه‌آسایی سردردهای بعد از خماری را برطرف می‌کند. 
۱۴٫ تمیز کننده لباس: اضافه کردن یک لیوان کوچک آب لیمو به مواد شوینده به شستن بهتر لباس‌ها  کمک می‌کند. این عمل سفیدکنندگی طبیعی موجب می‌شود لکه‌ها راحت‌تر از بین بروند و لباس‌های روشن به تمیزی  بیشتری برسند.
۱۵٫ جلوگیری از  شفته شدن برنج: اگر از گوله شدن و شفته شدن برنج هنگام پخت خسته شده‌اید، چند قطره آب لیمو به آب برنج اضافه کنید تا از چسبنده شدن برنج و شفته شدن آن جلوگیری کند.
۱۶٫ تازه کردن فضای داخل یخچال: یک توپ پنبه‌ای را در آب لیمو خیس کنید و آن را در یخچال بگذارید. این کار باعث می‌شود بوی نامطبوع یخچال از بین برود و همچنین از عوض شدن بوی غذاهای درون یخچال و به اصطلاح گرفتن بوی یخچال جلوگیری می‌کند.
۱۷٫ درمان آفتاب سوختگی: تأثیر این کار ممکن است غیر قابل تصور باشد و یا اصلاً حس نشود اما مطمئناً با مالیدن نیمی از یک لیمو بر روی نقاطی که دچار  آفتاب سوختگی شده احساس سوزش و دردناکی آن برطرف می‌شود.

ماجده محمدی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو