یک برنامه کاربردی موبایل برای مسدود کردن محتوای مستهجن

منبع: فوت و فن

102

1400/7/25

08:42


یک برنامه کاربردی موبایل برای مسدود کردن محتوای مستهجن

با این برنامه، فرزندان خود را از محتوای مستهجن در موبایل و تبلت دور نگه دارید.

اینترنت فضای شگفت‌انگیزی است. پر از دانش بشری است که فوراً در دسترس قرار می‌گیرد و هر جور رسانه‌ای را در دل خود جای داده است؛ محتواهایی که با یک اشاره خیلی راحت در کف دست شما جای می‌گیرند. اما جنبه تاریک و مخوف انسانی را هم باید در نظر داشته باشید؛ این جنبه تاریک همان محتوای مستهجن است که قطعاً برای فرزندان شما مناسب نیستند.

فایل‌های چندرسانه‌ای مستهجن و جنسی این روزها بیش از قبل رواج پیدا کرده‌اند؛ درست به همان نسبتی که کودکان شما به تلفن هوشمند و تبلت دسترسی دارند. با این حال، شما هنوز هم می‌توانید مراقب نحوه استفاده از اینترنت باشید و کودکان خود را بپایید. حتی گاهی سایت‌هایی که بی‌ضرر و معمولی هستند نیز تبلیغات بسیار نامناسب و مستهجن دارند که گویا این مورد را شما نمی‌توانید ردیابی کنید.

خوشبختانه یک برنامه کاربردی وجود دارد که کمی می‌تواند به شما کمک کند. این برنامه نسخه پورت شده از برنامه پرطرفدار مسدودکننده محتوا به نام AdAway است اما به جای تبلیغات، برای مسدود کردن محتوای مستهجن و پاپ‌آپ‌ها سفارشی شده است.

یک هشدار: لازم است گوشی یا تبلت را روت کنید تا بتوانید از این برنامه استفاده نمایید. اگر بتوانید مرحله سخت ابتدایی را با موفقیت پشت سر بگذارید، بقیه مراحل بسیار آسان است.

چیزهایی که لازم دارید:

  • دستگاه اندروید روت‌شده
  • فعال شدن گزینه Unknown sources

نصب برنامه کاربردی PornAway

وقتی دستگاه خود را روت کردید، اولین کاری که باید انجام دهید نصب برنامه PornAway است که مخصوص مسدود کردن محتوای مستهجن است. برای این کار، بر روی لینک زیر کلیک کنید و سپس گزینهDownload complete  را در اعلانی که ظاهر می‌شود فشار دهید تا دانلود تمام شود. از اینجا، به راحتی می‌توانید بر روی گزینه Install ضربه بزنید تا فرایند نصب انجام شود.

Download the PornAway content blocker app (.apk)

نکته: به‌روزرسانی‌های بعدی این برنامه را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

فایل‌ هاست خود را پچ کرده و دستگاه را خاموش و روشن کنید

در مرحله بعد، برنامه PornAway را باز کنید تا طی چند ثانیه به این برنامه دسترسی روت داده شود. روی گزینه Grant در پنجره پاپ‌آپ ضربه بزنید. از اینجا، کلید Apply Porn Blocking در بالای برنامه در قسمت منوی اصلی را فشار دهید و وقتی از شما خواسته شد که دستگاه خود را خاموش و روشن کنید، روی گزینه Yes ضربه بزنید.

از حالت روت خارج کنید (اختیاری)

وقتی دستگاه خاموش و روشن شد، شما در صورت دلخواه می‌توانید برنامه PornAway را کاملاً پاک کنید زیرا این برنامه دیگر کار خودش را کرده است. وقتی همه چیز را تمیز کردید، ممکن است بخواهید دستگاه را از حالت روت خارج کنید و فرزند نوجوان شما نتواند اصلاحاتی که در جهت مسدود شدن محتوای مستهجن انجام داده‌اید را دوباره به حالت اول درآورد. بدون روت کردن، راهی برای تغییر اطلاعات فایل هاست نیست و بنابراین محتوای مستهجن در دستگاه به صورت دائم مسدود خواهد شد.

بنابراین، اگر خواستید دستگاه را از حالت روت خارج کنید، برنامه SuperSU را از منوی برنامه‌ها باز کنید. این برنامه به صورت خودکار در زمانی که دستگاه روت‌شده روی آن نصب شده است. از آنجا، به زبانهSettings  بروید و سپس کمی به سمت پایین پیمایش کنید و روی گزینه Full unroot ضربه بزنید. در نهایت، روی گزینه Continue در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود ضربه بزنید و چند دقیقه‌ای صبر کنید تا فرایند کامل شود. وقتی تمام شد، تلفن خاموش و روشن شده و به طور کامل از حالت روت خارج می‌شود.

از تلفن هوشمند ایمن برای بچه‌ها لذت ببرید

از حالا به بعد، دیگر سایت‌های مستهجن باز نخواهند شد. فهرست سیاه انسداد سایت‌های مستهجن خیلی وسیع است. بنابراین، هر سایتی در این طبقه باشد مسدود می‌شود. ممکن است سایت مستهجن جدیدی درست شود. البته، چنین چیزی نادر است اما در هر صورت اینترنت فضای امن‌تری برای فرزند شما خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو