معرفی پنج اپلیکیشن برتر ios برای محاسبه و مدیریت دیتای مصرفی

معرفی پنج اپلیکیشن برتر ios برای محاسبه و مدیریت دیتای مصرفی


منبع: فوت و فن

74

1400/7/27

11:25


معرفی پنج اپلیکیشن برتر ios برای محاسبه و مدیریت دیتای مصرفی

 صرفه جویی و مصرف درست اینترنت سیم کارت یا دیتا برخی مواقع بسیار ضروری و حساس است. برای مثال تصور کنید قصد رفتن به یک سفر را دارید و برایتان مهم است که حجم مانده از دیتای سیم کارتتان را در طی این سفر به درستی تقسیم و استفاده کنید. بدون داشتن یک اپلیکیشن دقیق که علاوه بر میزان باقی مانده از دیتا مصرف حجم اپلیکیشن‌ها و آمار مصرف روزانه شما را در اختیارتان قرار دهد عملا رسیدن به همچین هدفی غیرممکن تلقی می‌شود.

 

اینجاست که باقی مانده حجم اینترنت شما به هدر می‌رود و درصورت وجود استفاده‌های بی‌جا و غیرضروری شما از آن‌ها مطلع نخواهید شد. خوشبختانه طیف وسیع اپلیکیشن‌های ios این مشکلات را نیز پوشش داده است و به سادگی و با نصب اپلیکیشن‌های مناسب می‌توانید حجم اینترنت سیم کارت خود را بسیار دقیق مدیریت کنید. در این مقاله به معرفی پنج اپلیکیشن برتر ios برای محاسبه و مدیریت دیتای مصرفی می‌پردازیم، اگر از آن دسته کاربرانی هستید که معمولا از اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنید و صرفه جویی و استفاده بهینه از آن برایتان اهمیت بالایی دارد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

 

DataMan Pro

DataMan Pro بصورتی طراحی شده که بتواند مهم‌ترین اطلاعات را با ساده‌ترین روش‌ها در اختیار کاربران قرار دهد. در صفحه ابتدایی برنامه با عددی بزرگ و به صورت درصدی میزان دیتای مصرفی خود را مشاهده می‌کنید و در قسمت‌های اطراف به ترتیب تعداد روزهای باقی مانده تا به پایان رسیدن مهلت استفاده از بسته، سرعت اینترنت دیتا و سرعت وای-فای را مشاهده می‌کنید. به سادگی و با بالا کشیدن صفحه وارد بخش دیگر اپلیکیشن می‌شوید که جزئیات دقیقی از میزان مصرف اینترنت توسط هر اپلیکیشن، مناطق مختلفی که در آن از دیتای خود استفاده کرده‌اید و نمودارهای مرتبط با مصرف ماه‌های گذشته‌تان را شامل می‌شود. شما می‌توانید اخطارها و آلارم‌هایی تعیین کنید که هنگام رسیدن میزان دیتای مصرفی به مقدار خاصی فعال شوند و شما را از این بابت مطلع کنند. از ویجت این برنامه برروی قفل صفحه ios نیز می‌توانید استفاده کنید تا پیشنهادات و توصیه‌های لازم در خصوص چگونگی تقسیم بندی یا بودجه بندی صحیح مقدار دیتای مصرفی جهت حفظ آن برای مدت زمان مشخصی را مشاهده کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های DataMan Pro این است که با استفاده از پروکسی محاسبه مقدار دیتای باقی مانده شما با مشکل روبه‌رو نمی‌شود و همچنان می‌تواند از صحت اطلاعات آن مطمئن باشید. DataMan Pro یکی از برترین اپلیکیشن‌های موجود در زمینه مدیریت میزان مصرف اینترنت موبایل است که با قیمت ۵٫۹۹ دلار از طریق فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.


DataMan Next

Dataman Next شباهت زیادی با Dataman Pro دارد با این تفاوت که هزینه‌های سنگین و پرداخت درون برنامه‌ای خاصی ندارد و به همین خاطر نسبت به DataMan Pro قابلیت‌های کمتری دارد. صفحه ابتدایی برنامه دقیقا DataMan Pro است، در صفحه ابتدایی برنامه با عددی بزرگ و به صورت درصدی میزان دیتای مصرفی خود را مشاهده می‌کنید و در قسمت‌های اطراف به ترتیب تعداد روزهای باقی مانده تا به پایان رسیدن مهلت استفاده از بسته، سرعت اینترنت دیتا و سرعت وای-فای را مشاهده می‌کنید. قسمت تعیین اخطار و آلارم نیز مشابه است. اما چه چیزی باعث تفاوت DataMan Next می‌شود؟ ویژگی‌های ظاهری و تم‌های متنوع آن به شما اجازه می‌دهد برحسب سلیقه شخصیتان به سادگی آن‌ها را تغییر دهید و حتی فونت، رنگ متن‌ها و بخش‌ها و… را نیز می‌توانید تغییر دهید. البته خرید این پک‌های شخصی سازی یک هزینه ۰٫۹۹ دلاری نیاز دارد که از طریق پرداخت درون برنامه‌ای قابل انجام است. اگر به دنبال یک اپلیکیشن ساده هستید تا از ابتدایی‌ترین اطلاعات درخصوص مقدار دیتای مصرفیتان مطلع شوید، DataMan Next می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که با قیمت ۰٫۹۹ دلار از طریق فروشگاه آیتونز قابل دریافت است.


MobiStats

MobiStats با این ایده ساخته شده است که اگر ما متوجه شویم در چه مواقعی میزان مصرف اینترنت موبایل ما افزایش پیدا می‌کند می‌توانیم عادت‌های غلط مرتبط با آن را تصحیح کنیم و درنتیجه مدیریت بهتری داشته باشیم. MobiStats برحسب میزان دیتای مصرفی روزانه شما یک پیشبینی از ماه آینده را به شما ارائه می‌کند و شما می‌توانید این اطلاعات را درخصوص هر قسمت مختلف فیلتر کنید. شما همچنین می‌توانید تاریخچه خود را بصورت روزانه، ماهانه یا سالیانه مشاهده کنید و اطلاعات مرتبط با آن را از طریق نمودارها و تصاویر مختلف بررسی کنید. اطلاعات مخصوصی همچون بیشترین دیتای مصرفی در یک تایم یا مکان مشخص از طریق برنامه به شما داده می‌شود که می‌توانید با بررسی آن‌ها و درصورت نیاز برنامه خود را تغییر دهید تا از این طریق میزان حجم مصرفی خود را بیشتر مدیریت کنید. اگر به دنبال دریافت اطلاعت دقیق در خصوص وضعیت مصرف اینترنت سیم کارت خود هستید، می‌توانید MobiStats را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Advanced Data Usage Tracker – Smartapp

ویژگی جالب Smartapp این است که برنامه‌های مورد نیاز جهت مدیریت میزان دیتا را بصورت پیشنهاد به شما ارائه می‌کند. اگر میزان مصرف شما از حد معین افزایش پیدا کند Smartapp به شما توصیه می‌کند که با کاهش روزانه مقدار مشخصی از مصرف اینترنتان می‌توانید در مصرف اینترنت تا زمان تمام شدن بسته‌تان صرفه جویی کنید. این برنامه همچنین میزان مصرف شما درهنگام استفاده از دیتا یا وای-فای را مقایسه می‌کند و اطلاعات دقیق مرتبط با آن را در اختیارتان قرار می‌دهد. ویجت مخصوص برای قرار گیری برروی قفل صفحه نیز به شما اجازه می‌دهد تا میزان مصرف اینترنتتان را در مدت زمان مشخصی بررسی کنید و از این طریق میزان دقیق استفاده برخی اپلیکیشن‌ها را متوجه شوید. اما برترین ویژگی Smartapp چیست؟ قابلیت بررسی سرعت اینترنت درهنگام دانلود و آپلود است که به سادگی و تنها و با فشردن یک دکمه می‌توانید سرعت دقیق آن را مشاهده کنید. همچنین Samrtapp اطلاعات مخصوص درخصوص CPU، مموری و حافظه مصرف شده تلفن هوشمندتان را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید Smartapp را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


My Data Manager

My Data Manager یک اپلیکیشن کاربردی برای کاربرانی است که نمی‌خواهند از حد و حدود معینشان عبور کنند. این برنامه اطلاعات مروبط به اینترنت سیم کارت و وای فای بصورت واضح و مشخص در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با ایجاد نمودارهای مربوطه اطلاعات دقیق از تاریخچه مصرف شما را اعلام می‌کند. با استفاده از My Data Manager می‌توانید میزان اینترنت مصرفی توسط هر اپلیکیشن را مشاهده کنید تا از این طریق درصورت مصرف بیش از حد یک اپلیکیشن جلوی آن را بگیرید. قابلیت تعیین اخطارها یا آلارم‌های مخصوص جهت اطلاع رسانی میزان دیتای باقی مانده در My Data Manager نیز وجود دارد. شما همچنین می‌توانید این اخطارها را درخصوص جزئی‌ترین اتفاقات نیز دریافت کنید و با تنظیم آن‌ها به موقع از تغییرات رخ داده در میزان مصرفتان مطلع شوید. شما می‌توانید میزان مصرف چندین دستگاه مختلف را بصورت همزمان نیز بررسی کنید و از این طریق تنها با استفاده از اپلیکیشن برروی یک تلفن هوشمند اطلاعات تمام دستگاه‌های خود را بررسی کنید. شما می‌توانید My Data Manager را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو