صبح روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ طی جلسه ای که با حضور معاون گردشگری آقای یوسف بیدخوری، ریاست انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، بازرسان و مسئولین مربوطه ی اداره کل در محل سالن همایش هتل پردیسان برگزار شد، و بر تشدید روند نظارتی دفاتر گردشگری استان خراسان تاکید شد. این جلسه، چهارمین نشست از جلسه هماهنگی و مدیریت بازرسی در دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان بود و بر پیگیری و برخورد با تخلفات واحد ها همراه بود.

طی بررسی های صورت گرفته از سوی بازرسان سازمان، گزارشاتی مبنی بر تخلف برخی از واحدها جمع آوری شده بود که طی آن مواردی هم چون فروش ناقص خدمات سفر و عدم استرداد وجه خدمات کنسل شده از سوی مسافران به چشم می خورد که از سوی برخی از مدیران شرکت ها، هم چون آقای مصطفی ندافی مدیریت شرکت خدمات مسافرتی رسپینا با درخواست برخورد جدی با این واحد ها همراه شد. 

از طرف دیگر، ضرب الاجلی  ۱۰ روزه برای ثبت آمار و ارقام کلیه واحدها در سامانه سادرا تعیین شد تا روند تشدید نظارت ها تسریع گردد. سادرا، سامانه جامع خدمات مسافرتی سازمان میراث فرهنگی می باشد که طی مصوبات پیشین مقرر شده بود واحدها، کلیه خدمات خود به همراه جزئیات را در آن به ثبت برساند که متاسفانه با اهمال از سوی برخی همراه بود. با ثبت ارقام در این سامانه، کلیه فعالیت های آژانس ها و مراکز مسافرتی با نظارت مستقیم و یک پارچه از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور همراه می شود که به کنترل تخلفات کمک شایانی خواهد کرد.

سایر مصوبات این جلسه بر محور تهیه مسیر بندی های جدید، بررسی و گزارش واحدهای فعال و غیر فعال و بررسی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا تاکید داشت که طی آن تصمیمات و مصوبات جدید اتخاذ شد.