مزایا ، مراحل و مراقبت بعد از کاشت موی ترکیبی

مزایا ، مراحل و مراقبت بعد از کاشت موی ترکیبی


منبع: بیتوته

81

1400/8/5

09:00


مزایا ، مراحل و مراقبت بعد از کاشت موی ترکیبی



عکس کاشت مو ترکیبی, کاشت مو طبیعی, مراحل کاشت مو ترکیبی

کاشت مو ترکیبی چیست

 

کاشت مو به روش ترکیبی چیست؟

کاشت مو ترکیبی زمانی استفاده می شود که منطقه طاسی سر گسترده شده باشد و نیاز به کاشت فولیکول های بسیار زیادی داشته باشید. 

بهترین روش بازگشت موهای از دست رفته کاشت مو طبیعی است و کاشت مو در همه روش ها یکسان است ولی تفاوت اصلی روش های مختلف کاشت مو به روش برداشت گرافت ها یا فولیکول مو از بانک مو است. 

 

کاشت مو ترکیبی ( به انگلیسی : Hair transplant combined method ) کاشت مو ترکیبی معمولا برای افرادی استفاده می شود که مساحت زیادی از سرشان دچار طاسی شده است و علاوه بر جلوی سر ، بالای سر هم دچار طاسی شده است بنابراین نیاز است برای رسیدن به تراکم مو مناسب از هر دو روش  FIT و FUT برای کاشت موهایشان استفاده کرد. در روش ترکیبی از هر دو روش FIT و FUT به صورت مکمل استفاده می شود تا بتواند به حداکثر میزان برداشت و کاشت مو در یک جلسه جراحی رسید.

 

روش های مختلف کاشت مو با توجه به نوع برداشت مو از بانک مو نامگذاری می شود. انواع روش های کاشت مو عبارتند از :

 

کاشت مو FUT : در این روش یک نوار کامل بهعرض 2 سانتی متر از پوست و مو ، بانک مو برداشت می شود و سپس نوار موی برداشته شده  به گرافت های کوچک تقیسم می شد. 

 

کاشت مو FIT : با پانج فولیکول های مو یکی یکی و جدا از هم از بانک مو برداشته می شوند. 

 

کاشت مو BHT : با پانچ فولیکول های مو یکی یکی و جدا از هم از بخش های دیگر بدن به جز سر برداشته می شود. 

 

معایب کاشت مو ترکیبی, مراقبت بعد از کاشت مو ترکیبی, کاشت مو ترکیبی

مزایای کاشت مو ترکیبی

 

مزایای روش کاشت مو ترکیبی

در صورتی که برای پیوند مو بیش از 4000 گرافت مو نیاز داشته باشید معمولا توصیه می شود از کاشت مو ترکیبی استفاده کنید. 

مهم ترین مزیت روش کاشت مو ترکیبی این است که میتوان حداکثر مقدار ممکن مو را از بانک موی شخص برداشت کرد در نتیجه تراکم بهتری برای کاشت مو داشت. 

 

در یک جلسه کاشت مو ترکیبی می توان بین 4 -  6 هزار گرافت مو  ( حدود 12 تا 14 هزار تار مو ) ، برداشت و کاشت در حالی که در روش FUT برای برداشت این مقدار گرافت مو ، دو جلسه جراحی با فاصله 1 ساله نیاز است. 

 

سهولت انجام کاشت مو در روش ترکیبی و خلاصه شدن عمل به یک جلسه باعث می شود که این روش بهترین انتخاب برای طاسی های گسترده باشد. 

صرف کمترین زمان برای برداشت

 

معایب کاشت مو ترکیبی

از آنجا که بیشترین موی برداشت شده در کاشت مو ترکیبی به روش FUT است بنابراین بزرگترین مشکل ایجاد شده جای اسکار و تشکیل زخم به دلیل برداشت نواری از قسمت بانک مو است که البته می تواند با کاشت تعدادی تار مو روی محل اسکار این مشکل را حل کرد. 

 

زمان لازم برای کاشت مو ترکیبی

یک جلسه جراحی کاشت مو به روش ترکیبی حدود 8 – 10 ساعت طول می کشد بنابراین باید یک روز کامل را برای جراحی پیوند مو خالی کنید. 

در روش کاشت مو ترکیبی اول برداشت مو به روش FUT انجام می شود و سپس در همان روز یا حداکثر چند روز بعد یک مرحله پیوند م به روش FIT انجام خواهد شد. 

 

عکس کاشت مو ترکیبی, کاشت مو طبیعی, مراحل کاشت مو ترکیبی

مراحل کاشت مو ترکیبی

 

مراحل کاشت مو به روش ترکیبی

فرد کاندید برای کاشت مو ترکیبی باید بانک مویی حدود 7 – 10 سانتی متر داشته باشد تا بتوان یک نوار موی 2 سانتی متری از پشت سرش برداشت. 

در این روش ابتدا از بی حسی موضعی استفاده می شود بنابراین مانند سایر روش های کاشت پیوند مو بدون درد است و خونریزی بسیار کمی ایجاد می شود و میتوان گفت که عملا بدون خونریزی ست. 

 

در ابتدا پزشک با مشورت مراجعه کننده خط موی رویش جلوی سر را که ظاهری طبیعی داشته باشد و مورد پسند متقاضی باشد مشخص می نماید. 

سپس محل نوار برداشت شده از پشت سر مشخص شده و بی حسی به محل تزریق می شود.

 

در کاشت مو به رش ترکیبی ابتدا حجم بالایی از گرافت مو با روش FUT برداشته شده و کاشته می شود و سپس با استفاده از  روش FIT به تراکم موها اضافه می شود. 

بعد از برداشت نوار مو از بانک مو ، محل برداشت بخیه می شود و متقاضی برای کاشت فولیکول ها آماده می شود. 

 

جراح فولیکول ها را از نوار برداشته و در زیر میکروسکب با دقت بسیار زیاد از هم جدا کرده و برای همکارش آماده می کند و به طور همزمان نفر دوم محل کاشت مو را آماده می کند و سپس تیم کاشت  مو با دقت و سرعت بالا شروع به کاشت گرافت های مو در محل مورد نظر می کنند.

 

حالا برای افزایش تراکم از روش FIT برای برداشت فولیکولی موها استفاده می شود، در این مرحله می توان حداکثر 1000 گرافت مو با به صورت تک تک برداشت کرد و بین موهای کاشته شده در مرحله قبل اضافه کرد. 

 

بعد از کاشت مو ترکیبی سر بیمار پانسمان می شود و روز بعد باید برای بار کردن پانسمان به کلینیک مراجعه نماید. 

سر بیمار بعد از باز کردن پانسمان شستشو د اده شده و بعد از آن می تواند به روال عادی زندگی بازگردد. 

 

معایب کاشت مو ترکیبی, مراقبت بعد از کاشت مو ترکیبی, کاشت مو ترکیبی

مراقبت های لازم برای کاشت مو ترکیبی

 

مراقبت های لازم بعد از کاشت مو ترکیبی

بعد از جراحی پیوند کاشت مو پزشک یا مشاور شما موظف به تاکید تمام نکات مراقبتی بعد از پیوند کاشت مو به بیمار است ولی به طور کلی مراقبت های عمومی بعد از کاشت مو به روش ترکیبی عبارتند از :

 

اجتناب از مصرف دخانیات و الکل

اجتناب از ورزش یا هر فعالیت سنگینی که موجب عرق کردن سر شود

استفاده از کلاه بعد از سه روز مجاز است

استفاده از کلاه کاسکت بعد از یک ماه مجاز است

اجتناب از سونا ، استخر و جکوزی تا یک ماه

اجتناب از رنگ کردن موهای کاشته شده تا 6 ماه

اجتناب از اصلاح موهای کاشته شده تا 6ماه

 

مراقبت بعد از کاشت مو ترکیبی, کاشت مو ترکیبی, کاشت مو ترکیبی چیست

روش کاشت مو ترکیبی و سوپر ترکیبی

 

کاشت مو سوپر ترکیبی

کاشت مو سوپر ترکیبی ( به انگلیسی : combined method and BHT together )  به معنی ترکیب روش های  FIT و FUT با روش BHT است . 

روش BHT همان روش FIT است با  این تفاوت که بانک مو بدن بیمار است و مو از بخش های دیگر به جز سر مثل ریش ، زیر چانه یا وسط سینه برداشت می شود. 

 

روش کاشت مو سوپر ترکیبی برای افرادی مناسب است که موی کافی در پشت سرشان ندارند و بنابراین پزشک از موی سایر قسمت های بدن برای کاشت مو استفاده می کند. 

اگر برای بانک مو از ریش استفاده شود معمولا سعی می شود از ناحیه زیر چانه و به صورت پراکنده مو برداشت شود که هم اثری بر زیبایی صورت فرد نداشته باشد و هم این که زیر چانه دچار طاسی سکه ای نشود و فقط ریش زیر چانه حالت کم پشت تری پیدا کند. 

 

تراکم موها بعد از کاشت مو

نکته مهمی که باید برای کاشت مو در نظر داشته باشید این است که هر چقدر هم پزشک نقاط کاشت مو را نزدیک به هم انتخاب کند در نهایت تراکم موی کاشته شده از حالت طبیعی کمتر خواهد شد ، انجام تعداد برشهای بیشتر و نزدیک تر میتواند باعث ایجاد خطراتی از جمله آسیب بیش از حد به عروق پوست سر و در نتیجه نرسیدن خون کافی به فولیکول های کاشته شده و پیوند نخوردن فولیکولهای موها شود. 

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو