هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است

90

1400/8/8

13:32


هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است

سلامت نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای عموم توصیه نمی‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محسن اسدبیگی اظهار کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر همچون بیماران خاص، دیالیزی، تنفسی و قلبی و عروقی توصیه می‌شود.


وی با بیان اینکه تزریق این واکسن برای عموم توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر این واکسن در داروخانه‌های استان موجود بوده و قیمت آن بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.


اسدبیگی بیان کرد: افرادی که دچار عفونت هستند نباید واکسن کرونا ویروس را تزریق کنند بلکه باید دو ماه از بیماری آنان بگذرد و سپس اقدام به تزریق واکسن کنند.


وی با تاکید براینکه مصرف خودسرانه دارو هیچ تاثیری در درمان کرونا ویروس ندارد، اضافه کرد: مردم برای مصرف دارو با پزشک مشورت کنند نه فضای مجازی، چراکه فضای مجازی ناامن است و توصیه به استفاده دارو از طریق فضای مجازی مسمومیت و عوارض دارویی را برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه نوع، مقدار و میزان دز دارو بسیار مهم است، بیان کرد: در این برهه رسانه‌های محلی می‌توانند در آگاهی‌بخشی مردم بسیار موثر باشند.


اسدبیگی گفت: تجویز و مصرف منطقی دارو برای درمان کرونا ویروس ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.


وی در خصوص مصرف مخدر که از سوی افراد برای درمان کرونا ویروس توصیه می‌کنند واکنش نشان داد و تصریح کرد: مخدرها برای درمان کرونا خوب نیست و حتی اثر منفی دارد و هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: مخدرها نوعی مسکن هستند، هنگامی‌که درد بیمار با یک استامینوفن ساده تسکین می‌یابد چرا باید به سمت مخدرها بروند و دچار اعتیاد شوند.


اسدبیگی بیان کرد: متاسفانه در این دوران کرونایی شاهد سوء مصرف الکل در جامعه هستیم، در ابتدای امسال تاکنون ۸۸۵ مورد مسمویت با داروهای اعتیادآور و الکل به بیمارستان‌های استان گزارش شده است.


وی به یک نمونه سوءمصرف از الکل اشاره و بیان کرد: مسمومیت با متانول(الکل صنعتی) سبب کوری، از کارافتادن کلیه‌ها و در نهایت مرگ می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو