پول از تو، تحویل سلاح با ما!

منبع: برترین ها

58

1400/8/11

09:43


خرید و فروش اسلحه در کشور از گذشته ادامه داشته و در حال حاضر نیز در این حوزه افرادی اقدام به انجام این بزه در فضای مجازی می‌کنند.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به اینکه خرید و فروش سلاح در کشور ما غیرقانونی است و این عمل جرم و هم خریدار و هم فروشنده اسلحه مجرم محسوب می‌شوند، اما متاسفانه در برخی از مواقع شاهد جنایاتی مبنی بر تیراندازی و کشته شدن فرد یا افرادی در کشور می‌شویم.

امروزه جرایم اینترنتی به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است و روزانه شگرد‌ها و جرایم جدیدی در فضای مجازی رونمایی می‌شود، وقوع جرایم اینترنتی دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌شود به سطح پایین آگاهی مردم، مشکلات فرهنگی و اخلاقی برخی کاربران، سهولت ارتکاب جرم و پنهان ماندن مجرمان اشاره کرد.

پول از تو، تحویل سلاح با ما!

حال یکی از این جرایم خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی است و اکثر افراد بدون اطلاع از قانون و به صرف اینکه می‌خواهند اسلحه بخرند، اقدام به ثبت سفارش برای تهیه این محصول خطرناک می‌کنند، کافیست تا در شبکه‌های اجتماعی مجازی کلمه اسلحه را جست و جو کنیم و در ادامه خواهیم دید که چه صفحات و کانال‌های متعددی پیش رویمان باز خواهد شد.

طریقه سفارش خرید و فروش اسلحه و لوازم دفاع شخصی در صفحات فضای مجازی به نحوی است که ادمین‌های این کانال‌ها در پست‌های جداگانه عکس‌های اسلحه‌ها به علاوه قیمت، مدل، سال ساخت و نوع کالیبر سلاح‌ها را به علاوه کد اسلحه به نمایش می‌گذارند و زیر هر پست و آی‌دی‌ای را به مخاطب خود معرفی می‌کنند به جهت اینکه مشتریان جهت سفارش آن محصول به آن آی‌دی مراجعه کرده و سفارش خود را با ارسال کد اسلحه ثبت کنند.

ادمین‌های این کانال‌ها با انتشار پست‌هایی تحریک آمیز جهت فروش اسلحه‌های خود و استفاده از عباراتی مانند فروش سلاح با تخفیف ویژه اقدام به جذب ممبر و فروش تجهیزات خود می‌کنند، که اکثر اسلحه‌ها مانند کلاشینکف و ژ -۳ انواع کلت‌ها و سلاح‌های شکاری و غیر شکاری هستند.

پس از مشاهده کاربران، آن‌ها برای تهیه سلاح به آی‌دی‌های موجود در صفحات مراجعه می‌کنند و پس از ثبت سفارش شماره حسابی از سوی ادمین‌های کانال‌های فروش اسلحه برایشان ارسال می‌شود و با وارد کردن اطلاعات بانکی در عرض کسری جیب این افراد پر از پول می‌شود.

پول از تو، تحویل سلاح با ما!

در برخی از موارد هم سلاح فروخته می‌شود بدون هیچ مشکلی پس از دریافت وجه، سلاح سفارش داده شده متقاضی برایش ارسال می‌شود به طوریکه نه خانی آمد و نه خانی رفت!

خرید و فروش اسلحه بهانه‌ای برای جولان مجرمان سایبری در فضای مجازی

اینکه افراد سلاح را برای انجام چه اموری می‌خواهند و اقدام به خرید این اقلام می‌کنند یک بحثی است و نکته دیگر این است که برخی از شیادان سایبری برای سودجویی از کاربران اقدام به تشکیل صفحات تبلیغ اسلحه در فضای مجازی می‌کنند و با کشاندن آن‌ها به سمت تبلیغ ها، کاربران را به صفحات جعلی بانکی و فیشینگ هدایت می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو