بهترین سریال‌ها مشابه سریال Stranger Things

بهترین سریال‌ها مشابه سریال Stranger Things


منبع: فوت و فن

105

1400/8/12

12:24


بهترین سریال‌ها مشابه سریال Stranger Things

سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس است. این سریال برای کسانی که آثار ترسناک و کلاسیک دهه ۸۰ میلادی را مشاهده کردند، می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز و جذاب باشد. سریال چیزهای عجیب در همان شروع پخش اولین فصل خود در سال ۲۰۱۶ میلادی، توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین سریال‌های مشابه به سریال چیزهای عجیب را به شما معرفی کنیم.

سریال توئین پیکس (Twin Peaks)

Twin Peaks

Twin Peaks

سریال توئین پیکس، یک سریال ترسناک و رازآلود بسیار محبوب در دنیای سریال به شمار می‌رود. این سریال یک اثر کلاسیک برجسته است. مطمئنا می‌توان گفت که سریال چیزهای عجیب، الهام‌هایی از سریال توئین پیکس گرفته است. سریال توئین پیکس توسط مارک فراست (Mark Frost) و دیوید لینچ (David Lynch) توسعه داده شده است. سریال اصلی توئین پیکس در سال ۱۹۹۰ میلادی آغاز و یک سال بعد، کنسل شده بود. پس از یک وقفه بیست و پنج ساله، سازندگان سریال در سال ۲۰۱۷ میلادی، سومین فصل از سریال توئین پیکس را ساختند. کسانی که پیچش‌های غیرمنتظره و رازآلود بودن داستان را دوست دارند، پس مطمئنا عاشق سریال توئین پیکس خواهند شد.

سریال من با این وضعیت خوب نیستم (I Am Not Okay With This)

I Am Not Okay With This

I Am Not Okay With This

اگر سریال چیزهای عجیب را می‌پسندید، پس مطمئنا از شخصیت سیدنی نوواک با بازی سوفیا لیلیز (Sophia Lillis) در سریال من با این وضعیت خوب نیستم، بسیار لذت خواهید برد. اما این دو سریال، یک تفاوت اساسی با یکدیگر دارند. سریال من با این وضعیت خوب نیستم، در هسته خود، یک کمدی تیره و تلخ دارد. این سریال توسط جاناتان اینتویستل (Jonathan Entwistle) و کریستی هال (Christy Hall) بر اساس کتاب‌های کمیک توسعه داده شده است. این سریال ممکن است دقیقا شبیه به سریال چیزهای عجیب نباشد اما به همان اندازه آن، سرگرم‌کننده، درخشان و هیجان‌انگیز است که یک درون مایه ریز علمی و تخیلی دارد که شما را وادار به تماشای آن می‌کند.

سریال لاک و کلید (Locke & Key)

Locke & Key

Locke & Key

سریال لاک و کلید، از مجموعه کتاب کمیکی به همین نام نوشته جو هیل (Joe Hill) و گابریل رودریگز (Gabriel Rodriguez) اقتباس شده است. این سریال، ماجراجویی‌های جادویی خانواده لاک را دنبال می‌کند. به دنبال موفقیت اولین فصل از سریال لاک و کلید، کمپانی نتفلیکس، آن را برای فصل دوم تمدید کرد که در اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی پخش شده است. شباهت‌های بسیاری بین این سریال و سریال چیزهای عجیب وجود دارد. به عنوان مثال، هر دو سریال، گروهی از کودکان را در درون یک ماجراجویی ترسناک و فراطبیعی دنبال می‌کند. علاوه بر این، هر دو سریال دارای داستانی گیرا و جذاب هستند که مخاطب را درگیر خود می‌کند.

سریال منطقه متروک (Black Spot)

Zone Blanche (Black Spot)

Zone Blanche (Black Spot)

سریال منطقه متروک، سریالی هیجانی محصول مشترک کشور بلژیک و فرانسه به شمار می‌رود. سریال منطقه متروک، همانند سریال چیزهای عجیب، پر از تعلیق و موارد ترسناک و مخوف است. این سریال سرشار از لحظات پر تنش است. سریال منطقه متروک، داستانی جنایی و درام است که با عناصر فراطبیعی و افسانه‌های محلی ترکیب شده است. این سریال در سال ۲۰۱۷ میلادی پخش شده است و تاکنون دو فصل از آن منتشر شده و احتمال ساخت فصل سوم آن نیز وجود دارد.

سریال دارک (Dark)

Dark

Dark

سریال دارک، سریالی هیجانی محصول کشور آلمان و سرویس آنلاین نتفلیکس است. با اینکه این دو سریال شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، بر خلاف سریال چیزهای عجیب، در دنیای سریال دارک، خبری از هیولاهای بیگانه یا دنیایی دیگر نیست. در حقیقت، سریال دارک بیشتر بر روی مسائل علمی و تخیلی همچون سفر در زمان و نظریه‌ها و موضوعات پیچیده مربوط به آن تمرکز دارد. این سریال برجسته، دارای داستانی بسیار قدرتمند است و توانسته تا به خوبی داستان را به تصویر بکشد و مخاطب را جذب کند. این سریال از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ برای سه فصل پخش شده و جمعا، ۲۶ قسمت دارد.

سریال او ای (The OA)

The OA

The OA

سریال او ای داستان یک دختر جوان با داستانی مرموز را روایت می‌کند که بسیار شبیه به شخصیت الون در سریال چیزهای عجیب است. سریال او ای، سریال درام و رازآلود است که پر از عناصر فانتزی، علمی – تخیلی و فراطبیعی است. این سریال مطمئنا یک تجربه جادویی و هیجان‌انگیز همانند سریال چیزهای عجیب را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این سریال توسط بریت مارلینگ (Brit Marling) و زال بتمانگلیج (Zal Batmanglij) خلق شده است. سریال او ای در طی دو فصل از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۹ میلادی پخش شده و سپس، کنسل شده است.

سریال منطقه گرگ و میش (The Twilight Zone)

The Twilight Zone

The Twilight Zone

از جمله آثار برجسته در ژانر فانتزی و علمی تخیلی، سریال منطقه گرگ و میش است. این سریال درام و فراطبیعی کلاسیک تاثیر زیادی بر روی سریال‌های دیگر داشته است. این سریال، یک سریال مجموعه‌ای است که توسط راد سرلینگ (Rod Serling) در سال ۱۹۵۹ میلادی خلق شده است. این سریال برای پنج فصل تولید شده و در سال ۱۹۶۴ میلادی به پایان رسیده است. به دنبال آن، بازسازی‌هایی از آن در سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹، در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ و در طی سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ ساخته شده است. هر قسمت از این سریال، به داستانی متفاوت می‌پردازد که شامل ژانرهای مختلفی همچون فانتزی، علمی – تخیلی، پادآرمانی، تعلیق، ترسناک، فراطبیعی، کمدی تیره و روانشناختی است. ممکن است ارتباط بسیار نزدیک و مستقیم میان این سریال با سریال چیزهای عجیب مشاهده نکنید اما سریال منطقه گرگ و میش، سریالی بوده که آغازگر این سبک از سریال‌ها بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو