نوبت گیری از بهترین چشم پزشکان و اطلاع از هزینه های چشم پزشکی

منبع: فوت و فن

88

1400/8/15

10:42


نوبت گیری از بهترین چشم پزشکان و اطلاع از هزینه های چشم پزشکی

امروزه افراد زیادی برای درمان و از بین بردن مشکلات بینایی خود به پزشک مراجعه می‌کنند. با توجه به اینکه لیزیک، لازک و PRK برای رفع عیوب انکساری چشم از جمله نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم طراحی شده ‌است، می‌توان گفت که مشکلات بینایی تا حدود زیادی از بین رفته و نیازی به استفاده از عینک و لنز طبی وجود ندارد.

دقت داشته باشید زمانی اجازه عمل و جراحی چشم به بیمار داده می‌شود که درجه نقص بینایی بیشتر از ۳ دیوپتر باشد.

انواع جراحی چشم

لازک: کلمه لازک مخفف Laser epithelial keratomileusis بوده که ترکیبی از دو روش جراحی چشم لیزیک و پی آر کی است. از لازک برای درمان آستیگماتیسم، نزدیک بینی و دوربینی استفاده خواهد شد که مهم ترین تفاوت در نوع عمل را می‌توان محل اثر اشعه لیزر اگزایمر به قرینه دانست.

لیزیک: در این روش جراحی چشم، اشعه لیزر پیش از لایه برداری از سطح قرنیه به سطح جدید اصابت می‌کند و عمل تراش انجام می‌شود، اما در عمل لازک، اشعه بدون لایه برداری از قرنیه و پس از برداشتن اپیتلیوم سطح قرنیه چشم صورت می‌گیرد.

پی آر کی(PRK): در این نوع عمل با استفاده از اشعه لیزر، اگزایمر نزدیک بینی بیمار از بین می‌رود. در حقیقت لایه بسیار نازکی از قرنیه در حد چند ۱۰ میکرون برداشته می‌شود و با تغییر ایجاد شده در انحنای قرنیه، عیوب انکساری چشم کمتر خواهد شد.

مهم ترین مزیت‌های جراحی لازک

هر کدام از روش‌های جراحی چشم متناسب با شرایط بیمار و نوع بیماری انتخاب می‌شود. جراحی چشم از طریق لازک مورد استقبال افراد بیشتری قرار گرفته است که مزیت‌های آن به شرح زیر می‌باشد:

  • به اعصاب قرنیه، آسیب کمتری وارد می‌شود.
  • عمل در چند دقیقه انجام می‌شود و زمان زیادی برای بی حسی چشم نیاز نیست.
  • خشکی چشم ناشی از جراحی لازک نسبت به روش‌های دیگر بسیار کمتر است.
  • آسیب به قرنیه در این روش بسیار کمتر از روش‌های دیگر به ویژه لیزیک است.

جراحی چشم با هدف بهبود بینایی انجام می‌شود که هر یک از روش‌های درمان و جراحی لازک و لیزیک متناسب با شرایط بیمار و بینایی او انجام خواهد شد. بهترین متخصص چشم پزشک بعد از بررسی و معاینات مربوطه، تصمیم مناسب برای نوع جراحی را خواهد داشت. لازک یک تکنیک جدید است و در افرادی که شیب انحنای قرینه کم و ضخامت قرینه پایینی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیمه تکمیلی برای چشم پزشکی

استفاده از بیمه تکمیلی برای جراحی چشم

شما با استفاده از بیمه تکمیلی می‌توانید تا حدود زیادی از هزینه‌های عمل و جراحی چشم  خود را کاهش دهید. همانطور که می‌دانید پرداخت هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی متناسب با نوع عمل متفاوت بوده و به طور معمول هزینه رفع عیوب انکساری چشم بین ۲ تا ۷ میلیون تومان تخمین زده شده ‌است.

در حقیقت بیمه تکمیلی به صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود که برای هر کدام از پوشش‌های این بیمه نامه، سقف تعهدات وجود دارد.

تعرفه وزارت بهداشت برای عمل لیزیک هر چشم به طور تقریبی دو میلیون و پانصد هزار تومان است. بنابراین اگر سقف پوشش رفع عیوب انکساری در بیمه تکمیلی برای هر چشم بالای این مبلغ باشد، میزان پرداختی شرکت بیمه به ‌اندازه تعرفه وزارت بهداشت خواهد بود.

اگر سقف بیمه تکمیلی کمتر از مبلغ گفته شده باشد، در اینصورت به ‌اندازه سقف پوشش رفع عیوب انکساری به بیمه شده هزینه پرداخت خواهد شد.

عوامل تاثیر گزار بر هزینه عمل لازک و لیزیک چشم

همانطور که می‌دانید قیمت عمل‌های جراحی چشم به عوامل گوناگونی بستگی دارد. کلینیک، بیمارستان، پزشک متخصص و نوع عمل چشم(لازک و لیزیک) جزو مواردی است که به طور مستقیم بر روی هزینه‌های جراحی چشم تاثیر گذار است.

پزشک جراح و متخصص چشم از مهم ترین عوامل یک عمل موفقیت آمیز است که باید در انتخاب آن توجه و دقت زیادی داشت.

برخی از جراحان چشم عزیز کشور قیمت‌های مختلفی را به عنوان دست مزد اعلام می‌کنند که با محبوبیت و تخصص آن‌ها تناسب دارد. به طور حتم نمی‌توان همه دکتر‌های سطح کشور را ملاقات کرد و بعد از آن تصمیم به جراحی گرفت. این کار بسیار زمان بر و پر هزینه خواهد بود و علاوه بر اینکه جستجو برای پیدا کردن یک دکتر می‌تواند شما را خسته کند.

برای اینکه بتوانید از ویزیت دکتر‌های نام آشنا استفاده کنید باید یک راه ارتباطی سریع و مطمئن را انتخاب کنید. سایت نوبت دهی دکتریاب می‌تواند به شما کمک کند.

سایت نوبت دهی پزشکان

دکتریاب، سایت نوبت دهی اینترنتی پزشکان

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر در سبک زندگی، بسیاری از افراد بر این باور هستند که اینترنت عامل تغییرات تکنولوژیک در حوزه‌های مختلف زندگی روزمره است که با استفاده از این تکنولوژی، نوبت دهی برای ویزیت و مشاوره پزشکان فراهم شده است. با راه اندازی وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف می‌توان بدون هدر رفت زمان، از بهترین پزشکان نوبت گرفت. شما می توانید در صورت تمایل از دکتریاب نوبت چشم پزشک دریافت کنید. در لیست چشم پزشکان این وب سایت، پزشکان متخصص و فوق تخصص مانند قرنیه، شبکیه، آب سیاه و لیزر و لازیک را مشاهده و به صورت آنلاین نوبت بگیرید و یا به آدرس مطب مراجعه کنید.

چرا نوبت دهی پزشکان دکتریاب؟

دکتریاب در واقع یک موتور جستجوی آنلاین است که به کمک آن می‌توانید اسم پزشک، آدرس و شماره تلفن مطب را به راحتی پیدا کنید. از آنجایی که شاید زمان زیادی را در راه رسیدن به مطب برای نوبت گیری و پذیرش از دست دهید، هم اکنون می‌توانید وارد این پلتفرم آنلاین شوید و نوبت خود را رزرو کنید.

حتی در برخی مواقع ممکن است که آدرس یا شماره تلفن دکتر خود را گم کنید. در این مواقع دکتریاب اطلاعات دقیقی از پزشک به شما خواهد داد. در حقیقت دسترسی شما به پزشکان سرتاسر کشور امکان پذیر است.

مزیت‌های استفاده از نوبت دهی آنلاین

  • با استفاده از نوبت دهی آنلاین دکتریاب می‌توانید بدون مراجعه به مطب، سوابق و مشخصات پزشک را بررسی کرده و به راحتی نوبت خود را رزرو کنید.
  • در طول شبانه روز و به صورت ۲۴ ساعته شرایط رزرو نوبت دهی امکان پذیر است.
  • پیامک یادآوری برای بیمار ارسال خواهد شد تا روز و ساعت مراجعه به مطب اعلام شود، همچنین اگر به هر دلیلی نوبت بیمار لغو یا تغییر کند، با ارسال پیامک اطلاع رسانی می‌شود.
  • صرفه جویی در هزینه‌های رفت و آمد و کاهش ترافیک از دیگر مزیت‌های سامانه نوبت دهی آنلاین است.

نکات مهم پیش از عمل جراحی چشم

هنگامی که دکتر متخصص خود را از طریق سامانه نوبت دهی دکتریاب و یا سایر سایت های نوبت دهی مانند پذیرش۲۴، نوبت و … انتخاب کردید باید به نکات مهمی درباره عمل چشم دقت داشته باشید. دوره نقاهت بیمار با توجه به شرایط او و نوع جراحی انجام شده متفاوت است. در بسیاری از موارد سن و وضعیت جسمانی بیمار در بهبود حال او تاثیر گذار است، اما به طور کلی بیشتر بیماران یک یا دو روز یا کمی‌بیشتر، پس از عمل جراحی می‌توانند زندگی روزمره‌ خود را داشته باشند.

توجه کنید که بیماران پس از عمل جراحی نمی‌توانند رانندگی کنند و بهتر است که فرد بیمار یک همراه با خود داشته باشد تا او را به منزل بازگرداند. بیمار پس از عمل جراحی نباید آرایش کنند و مصرف نوشیدنی‌های الکلی ممنوع است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو