آشنایی با ورزش تیمی هاکی تک چرخ

آشنایی با ورزش تیمی هاکی تک چرخ


منبع: بیتوته

99

1400/8/16

09:59


آشنایی با ورزش تیمی هاکی تک چرخ



وسایل هاکی تک چرخ, اولین باشگاه هاکی تک چرخ, قوانین بازی هاکی تک چرخ

در ورزش تیمی هاکی تک چرخ، ضرورت دارد هر بازیکن بر روی یک تک چرخ سوار شود

 

همه چیز درباره ورزش هاکی تکچرخ  

هاکی تک چرخ یک ورزش تیمی است، شبیه به هاکی رولر یا خطی، با این تفاوت که هر بازیکن برای بازی با توپ باید روی یک تک چرخ (با هر دو پا روی پدال) سوار شود. یک تیم متشکل از پنج بازیکن (به اضافه بازیکنان جانشین) است ، اما هیچ نقش دروازه بانی اختصاصی توسط برخی از باشگاه ها وجود ندارد.

زمین بازی هاکی تک چرخ

طول زمین مورد استفاده بین 35 تا 45 متر و عرض آن بین 20 تا 25 متر است. باید گوشه های آن مورب یا گرد باشد و از هر طرف مانع داشته باشد. گل ها نیز از دیوارهای پایانی عقب انداخته می شوند تا بازی مانند هاکی روی یخ پشت سر آنها برود.

هاکی Unicycle می تواند در همه نوع زمین یا سالن های ورزشی سرپوشیده ، خیابان ها ، پارکینگ ها ، زمین های تنیس اجرا شود.

 

وسایل مورد استفاده در هاکی تک چرخ

 

مهمترین وسیله در هاکی تک چرخ، چرخ 20 اینچی با قابلیت چرخش سریع است

 

از هر چوبی که برای هاکی روی یخ مجاز است ، غیر از چوب دروازه بان ، می توان استفاده کرد. دوچرخه ها حداکثر قطر چرخ 24 اینچ (61 سانتی متر) را دارند که بیشتر توسط دروازه بانان استفاده می شود. چرخ 20 اینچی توسط اکثر بازیکنان ترجیح داده می شود ، زیرا امکان چرخش سریع ، تغییر جهت و سرعت را فراهم می کند.

توپ تنیس معمولاً در بازی استفاده می شود ، اگرچه توپ های هاکی خیابانی نیز مجاز است.

 

لیگ های هاکی تک چرخ

 

ورزش تیمی هاکی تکچرخ, هاکی با یک چرخ, هاکی رولر

لیگ ملی هاکی تک چرخ در سه کشور انگلستان، آلمان و سوئیس برگزار می شود

 

حداقل سه لیگ ملی هاکی تک چرخه وجود دارد. یکی در انگلستان است ، تقریباً 10 تیم ثبت شده ، دیگری در آلمان است ، جایی که تقریباً 53 تیم ثبت شده وجود دارد ، و سوم در سوئیس است ، با تقریباً 20 تیم. علاوه بر این لیگ ها ، تیم های انفرادی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد. حداقل 16 کشور دارای تیم هاکی تک چرخه هستند.

 

نهاد حاکم بر هاکی تک دوچرخه ، فدراسیون بین المللی تک چرخه سواری است که قوانین مربوط به تمام ورزش های تک چرخه را منتشر می کند. جدیدترین مجموعه قوانین برای هاکی تک چرخه در سال 2010 منتشر شد.

 

تاریخچه ورزش هاکی تک چرخ

 

اولین باشگاه هاکی تک چرخ, قوانین بازی هاکی تک چرخ, هاکی با تک چرخ

هاکی تک چرخ در سال های نخست مرسوم شدن توسط تیم LAHIMO شروع شد

 

Varieté یک فیلم درام بی صدا در سال 1925 به کارگردانی Ewald Andre Dupont است - اعتقاد بر این است که این فیلم اولین مستند هاکی تک چرخه است - شامل یک سکانس کوتاه است که نشان می دهد دو نفر در یک بازی کوچک بازی می کنند ، یک بازیکن از چوب هاکی روی زمین استفاده می کند - کمدی سیرک

اولین بار در مورد هاکی تک چرخه در "مجله دوچرخه" ، آگوست 1960 با مقاله ای در مورد باشگاه Unicycle Albuquerque در نیومکزیکو ، ایالات متحده ذکر شد.

 

اولین باشگاه هاکی تک چرخ

اولین تیم هاکی دوچرخه LAHIMO بود. آنها بازی را در سال 1985 مدتی بعد از اینکه تاکافومی اوگاساوارا از سفر دور دنیا با تک چرخ خود خسته شده بود و در مونهایم مستقر شده بودند ، شروع کردند.

 

او یک تک چرخه به کریستوف ورهولت و یوخن لوفلمان داد و به آنها گفت که چگونه سواری با آن را بیاموزند. دو ماه بعد آنها در یک رویداد محلی یک بازی نمایشی داشتند. از آن زمان کریستوف اساساً باشگاه را اداره می کند.

 تا سال 1990 ، LAHIMO تنها تیم آلمانی بود. سپس ینس استممینگر هاکی دوچرخه سواری را در همایش شعبده بازی اروپایی 1990 در اولدنبورگ دید. او Uniwheelers را در برمن تأسیس کرد.

 

در سال 1991 جوجو مولمایر و رولف ساندر از LAHIMO به مجاورت فرانکفورت نقل مکان کردند. آنها در آنجا با روبرت ماگر ، مارتین اسیمت و دیگر تک چرخه سواران مشتاق ملاقات کردند. آنها RADLOS را در 27 مه 1991 در فرانکفورت تاسیس کردند. از آن زمان بسیاری از باشگاه های دیگر تشکیل شده است.

 

اولین مسابقه هاکی تک چرخ

اولین مسابقه ملی هاکی تک چرخه سواری در انگلستان در سال 1988 در کاون گاردن لندن برگزار شد.

 

اولین مسابقات قهرمانی اروپا

اولین مسابقات قهرمانی اروپا در همایش شعبده بازی اروپا در لیدز ، بریتانیا در سال 1993 برگزار شد. این مسابقات توسط لی ریکلر برگزار شد. هر دو تیم LAHIMO و Tous en piste بازیکنان کافی در آنجا نداشتند ، بنابراین آنها یک تیم از اعضای مختلف تشکیل دادند که خود را LAHIMO در پیست نامید. آنها در فینال 5 بر 2 لونیز لندن را شکست دادند.

 

در سال 1994 ، مسابقات جهانی تک چرخه سواری (UNICON) در مینیاپولیس ، مینه سوتا ، ایالات متحده برگزار شد. برای اولین بار یک مسابقه هاکی در آن گنجانده شد. هشت تیم شرکت کردند: بوخوم (آلمان) ، کانادا ، آلمان ، LAHIMO (آلمان) ، پورتوریکو ، TCUC (ایالات متحده آمریکا) ، ایالات متحده و یک تیم مختلط. آلمان در فینال قهرمانی بسیار هیجان انگیز LAHIMO را 10 بر 9 شکست داد.

 

نحوه اجرای مسابقات هاکی تک چرخه

هاکی تک چرخه اصولاً از هاکی روی یخ یا هاکی خطی پیروی می کند و از توپ تنیس و چوب هاکی روی یخ استفاده می کند. بازی عمدتاً غیر تماسی است.

این ورزش دارای لیگ های فعال در آلمان ، سوئیس و انگلستان است و مسابقات بین المللی حداقل سالی دوبار برگزار می شود. مسابقات در انگلستان توسط تیم های مختلف در سراسر کشور معمولاً در سالن های ورزشی برگزار می شود ، اما گاهی اوقات در خارج از سالن نیز برگزار می شود.

 

هر تورنمنت یک روز طول می کشد و حدود 8 تیم به طور معمول در یک لیگ رفت و برگشت رقابت می کنند که برنده هر کس بیشترین امتیاز را داشته باشد. اگر دو تیم از امتیازهای یکسانی برخوردار باشند ، برنده با اختلاف گل یا ضربات پنالتی مشخص می شود.

 

قوانین بازی هاکی تک چرخ

 

هاکی تکچرخ, هاکی تک چرخ, هاکی با یکچرخه

یکی از قوانین مهم در ورزش هاکی تک چرخ بهره گیری از چوب در ارتفاع لگن است

 

تعدادی از قوانین وجود دارد که باید برای ایمنی همه بازیکنان اجرا شود.

1. پایین چوب نباید بالاتر از ارتفاع لگن بلند شود.

2. یک دست همیشه باید در انتهای بالای چوب قرار گیرد. می توانید هر کدام از دست ها را در بالا عوض کنید و با یک یا دو دست بازی کنید اما قسمت بالایی چوب باید با یک دست پوشیده شده باشد.

3. چوب نباید آزاد شود یا عمدا پرتاب شود.

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو