زمستان را برای سگ‌ها گرم کنید

زمستان را برای سگ‌ها گرم کنید


منبع: فوت و فن

124

1400/8/19

09:21


زمستان را برای سگ‌ها گرم کنید

آیا زمانی که حتی برای چند لحظه از منزل خارج می‌شوید سگ شما شروع به لرزیدن می‌کند یا اینکه دوست دارد در میان برف‌ها جست و خیز و شیطنت کند؟

فصل زمستان فقط برای ما آدم‌ها سرد نیست؛ بسیاری از حیوانات خانگی از جمله سگ‌ها به اندازه صاحبانشان در این ماه‌های سرد احساس سرما می‌کنند؛ به خصوص زمانی که به سرما عادت ندارند. با این حال، توانایی سگ‌ها در تحمل سرما نسبت به انسان‌ها خیلی بیشتر است.

یکی از نکات حائز اهمیت برای گرم نگه داشتن سگ خانگی خود در فصل زمستان توجه به وضعیت تغذیه و سلامتی حیوان است. بهتر است بدانید که رعایت یک سری نکات ارزش صرف وقت را خواهد داشت زیرا حیوان خانگی شما در تمام طول فصل سرما، گرم و در سلامت کامل به سر می‌برد و ابداً احساس سرما نیز نخواهد کرد.

مراقبت‌های لازم در فصل سرما از سگ‌ها

روش اول: سگ خود را به خوبی تمیز و آراسته کنید

aid811453-900px-keep-dogs-warm-in-the-winter-step-1-version-4

از کوتاه کردن و تراشیدن موهای سگ خود در فصل زمستان پرهیز کنید زیرا بهترین منبع گرم نگه داشتن حیوان در فصل زمستان پوشش و موی کامل بدن خود حیوان است.

رعایت یک برنامه آرایشی منظم و باز کردن کامل گره‌های موی حیوان با شانه بسیار حائز اهمیت است. موهای به هم ریخته و گره خورده به خوبی نمی‌تواند از حیوان در مقابل برف و قطره‌های سر باران محافظت کند و او را گرم نگه دارد. آراستن دایمی و منظم موهای حیوان می‌تواند خطرها و مشکلات مربوط به فصل سرما را برای سگ شما در طول فصل خشک و سرد زمستان کاهش دهد.

روش دوم: سگ خود را در فضای داخل منزل حمام کنید

aid811453-900px-keep-dogs-warm-in-the-winter-step-2-version-4

قبل از اینکه به حیوان اجازه دهید برای گردش و هواخوری از منزل بیرون برود، مطمئن شوید که کاملاً موها و بدنش خشک شده‌اند. در هنگام بروز سرمای ناگهانی، حیوان خانگی وفادار و دوست داشتنی خود را به دفعات کمتری حمام کنید. یادتان نرود نکات لازم در مورد حمام کردن را مد نظر قرار دهید. همچنین، توجه داشته باشید که در هوای سرد، زمان بیشتری طول می‌کشد تا کاملاً بدن حیوان خشک شود. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند که حیوان خانگی خود را از سرما خوردگی‌های شدید و دردسرها و معضل مربوط به آن دور نگه دارید. اگر احساس می‌کنید حیوان نیاز به حمام کردن دارد، یک حمام کوتاه با آب گرم را در نظر بگیرید و هر چه سریع‌تر حیوان را خشک کنید زیرا سردش می‌شود. هوای سرد باعث می‌شود حیوان بعد از حمام امکان کمتری  برای گرم شدن داشته باشد.

روش سوم: موهای اطراف بالشتک‌های پنجه را بتراشید

aid811453-900px-keep-dogs-warm-in-the-winter-step-3-version-4

این کار از گلوله شدن برف و یخ در بین بالشتک‌های پا جلوگیری می‌کند. بعد از پیاده روی در فضای خارج از منزل، بالشتک‌های پنجه از نظر شکستگی، بریدگی و وجود اجسام خارجی مورد بررسی قرار دهید. برای اینکه پنجه‌های حیوان را در شرایط خوب و مناسب نگه دارید، از وازلین یا کرم های E45 برای چرب کردن پنجه‌های حیوان استفاده کنید. اما مراقب جا پاهای چسبناکی که ممکن است بعد از آن بر کف اتاق به وجود بیاید باشید.

اگر سگ شما چکمه نمی‌پوشد، حتماً برف و نمک و مواد شیمیایی را بعد از هر پیاده‌روی از روی پاهای حیوان پاک کنید. مواد شیمیایی مثل مواد سمی و نمک می‌تواند برای پوست حیوان تحریک کننده باشد.

روش چهارم: از غذا دادن بیش از حد به حیوان خودداری کنید

aid811453-900px-keep-dogs-warm-in-the-winter-step-4-version-3

 این مسئله که سگ شما در طول فصول سرد سال، به طور منظم و خوب غذا دریافت می‌کند بسیار حایز اهمیت است زیرا در این صورت بدن سگ شما انرژی و گرمای کافی را خواهد داشت. اگرچه، سگ‌هایی که در داخل منزل نگهداری می‌شوند، در فصول سرما نیاز به غذای بیشتری ندارند و اگر غذای بیشتری دریافت کنند دچار اضافه وزن خواهند شد. غذای بیشتر فقط برای سگ‌هایی توصیه می‌شود که  به صورت تمام وقت در فضای خارج از منزل نگهداری می‌شوند و همچنین سگ‌هایی که در فصول سرما بسیار فعال هستند. اطمینان حاصل کنید که سگ شما همیشه به آب تمیز و یخ‌نزده در فضای داخل و خارج از منزل دسترسی دارد. کاسه‌هایی که آب را گرم نگه می‌دارند می‌توانند برای فضای خارج از منزل خریداری شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو