ایده های استفاده از بالش های کهنه؛ 12 روش جالب استفاده از بالش کهنه در منزل

منبع: تاپ ناز

1

1402/10/18

10:09


استفاده از بالش های کهنه فکری است که حداقل یک بار به ذهن همه خانم ها خطور کرده است. به طور کلی استفاده ایده های استفاده از وسایل و اثاث …

استفاده از بالش های کهنه فکری است که حداقل یک بار به ذهن همه خانم ها خطور کرده است. به طور کلی استفاده ایده های استفاده از وسایل و اثاث کهنه امروزه مورد توجه بسیاری از خانم ها قرار گرفته است. بالش ها بعد از مدتی کهنه می شوند کارایی خود را از دست می دهند. بسیاری از افراد بالش های کهنه را دور می اندازند.

علاوه بر این متخصصان توصیه می کنند که از بالش ها نهایتا سه سال استفاده شود. اما جالب است بدانید که با استفاده از چند ایده جذاب می توانند از بالش ها استفاده مجدد نمایند. افراد با استفاده از ایده های جذاب و کاربردی می توانند از سایر وسایل خود استفاده کنند.

ایده های استفاده از بالش های کهنه؛ 12 روش جالب استفاده از بالش کهنه در منزل

استفاده از بالش های کهنه برای تکیه گاه

استفاده از بالش های کهنه برای تکیه گاه یک ایده بسیار مناسب و کاربردی می باشد. بالش هایی که کهنه می شوند حالت سفت و سختی به خود می گیرند. بالش ها با سفت شدن کارایی خود را برای زیر سر و خوابیدن از دست می دهند. اما نمی توان گفت که با ایجاد این حالت کاملا بدون استفاده می شوند.

می توان از آن ها برای ساخت تکیه گاه برای نشیمن استفاده کرد. برای این کار تنها کافی است که مقداری پارچه خریداری شود. پارچه ها در اندازه های دلخواه برش داده شده و دوخته شوند. سپس محتوای داخل بالش ها به درون آن ها انتقال پیدا کند. از این بالش های سفت برای تکیه دادن در نشیمن و پذیرایی می توان استفاده کرد. به طور کلی بالش هایی که به عنوان تکیه گاه استفاد می شوند سفت تر از بالش هایی هستند که برای خواب استفاده می شوند.

استفاده از بالش های کهنه در باغ

استفاده از بالش کهنه در باغ یکی از ایده هایی است که موجب سلامتی باغبان می شود. باغبانی یکی از کار های بسیار سخت می باشد و تاثیرات بدنی بسیار زیادی برای افراد دارد. باغبان ها در طول روز های کای بسیاری انجام می دهند که بیشتر آن ها بر روی زمین انجام می شود.

در حالت کلی برخاستن و نشستن های زیاد در طول روز می تواند به زانوی باغبان آسیب برساند. علاوه بر این گذاشتن زانو بر روی زمین سفت و سنگ ریزه ها نیز می تواند موجب سختی بیشتر باغبان شود. بنابراین بهتر است که باغبان هنگام نشستن و زانو زدن روی زمین جسم نرمی را زیر زانوی خود بگذارند. بالش های کهنه بهترین گزینه برای این کار می باشد.

افراد می توانند بالش های کهنه خود را با کیسه ای بزرگ کاملا بپوشانند و برای زیر زانوی خود استفاده کنند. علاوه بر این آن ها می توانند هر بالش را نصف کرده و برای دو زانو بالشتک بسازند.

استفاده از بالش های کهنه برای تخت حیوانات

بالش های کهنه ای که افراد دیگر نمی توان از آن ها استفاده کرد گزینه بسیار مناسبی برای حیوانات هستند. بالش ها بعد از استفاده طولانی مدت حالت تخت و مسطح به خود می گیرند. افرادی که دارای حیوان خانگی هستند می توانند از بالش های خراب شده و کهنه خود برای آن ها تخت بسازند. این افراد می توانند رویه بال ها و شکل آن را مطابق با خواسته خود تغییر دهند.

علاوه بر این افرادی که حیوان خانگی ندارند نیز می توانند این کار را برای حیوانات دیگر انجام دهند. آن ها می توانند با پناهگاه های نگهداری از حیوانات تماس بگیرند و تخت های ساخته شده را به آن ها هدیه دهند.

کمپوست بالش های کهنه

یکی دیگر از راه های استفاده از بالش های کهنه تبدیل آن ها به کمپوست می باشد. افراد می توانند بالش های کهنه خود را درون سطل های کمپوست خالی کنند و رویه ی آن را دور بریزند.

استفاده از بالش های کهنه برای نشستن در فضای باز

ایده های استفاده از بالش های کهنه؛ 12 روش جالب استفاده از بالش کهنه در منزل

استفاده از بالش های کهنه برای نشستن در فضای باز یک ایده بسیار کاربردی و جذاب می باشد. همانطور که گفته شد بالش ها بعد از استفاده سفت و مسطح می شوند و برای نشستن بسیار راحت می باشند. از بالش های کهنه می توان برای نشستن در هر مکانی استفاده نمود و از راحتی آن لذت برد. اما برای نشستن بر روی آن ها در فضای باز محدودیت هایی وجود دارد زیر ممکن است در اثر رطوبت خیس و کثیف شوند.

برای رفع این مشکل می توان از روکش های ضد آب و مقاوم برای آن ها استفاده کرد. علاوه بر این می توان این بالشتک ها را تهیه نموده و برای همیشه در صندوق ماشین جای داد. با این کار فرد در هر نقطه ای که بخواهد می تواند بنشیند و استراحت کند. همچنین از این بالشتک ها می توان در خانه باغ ها نیز استفاده کرد.

ساختن صندلی با استفاده از بالش های کهنه

افرادی که در خانه بالش های کهنه دارند ولی نمی خواهند آن ها را دور بریزند می توانند بالش ها را تبدیل به صندلی کنند. بهترین روش ساخت صندلی با بالش استفاده از یک بالش برای نشستن و دو بالش دیگر برای تکیه زدن می باشد. همچنین از این بالش ها می توان برای ساخت مبل و صندلی راحتی کودک نیز استفاده کرد. افراد می توانند اندازه صندلی ها را به هر نحوی که بخواهند تنظیم کنند.

استفاده از رویه بالش های کهنه به عنوان دستمال

یکی دیگر از راه های استفاده از بالش های کهنه جذا سازی رویه آن و استفاده به عنوان دستمال می باشد. افراد اغلب از بهترین جنس و پارچه ها برای روکش بالش استفاده می کنند. این پارچه ها اغلب نرم هستند و قدرت جذب بالایی دارند.

بنابراین افراد می توانند آن ها را جدا کرده و به عنوان دستمال برای پاک کردن شیشه و گرفتن گرد و غبار در خانه استفاده کنند. این پارچه ها را به دلیل نرم بودن می توان بر روی هر سطحی کشید و از آن استفاده کرد.

ساخت اسباب بازی با استفاده از بالش های کهنه

استفاده از بالش های کهنه برای ساخت عروسک یکی دیگر از کاربردی ترین ایده ها می باشد. اغلب عروسک هایی که با الیاف و پنبه پر شده اند بعد از مدتی الیاف داخلی آن ها فشرده شده و عروسک ظاهر زیبای خود را از دست می دهد. افراد می توانند از محتوای داخل بالش ها برای پر کردن مجدد عروسک ها استفاده کنند.

علاوه بر این گاهی عروسک های پر شده از پنبه و الیاف از هم جدا می شوند که برای چسباندن مجدد آن ها به هم الیاف نیاز است. افراد برای این کار نیز می توانند از الیاف داخل بالش استفاده کنند.

علاوه بر تعمیر عروسک ها می توان از بالش کهنه برای ساخت عروسک جدید استفاده کرد. افراد می توانند پارچه های رنگی تهیه کرده و عروسک ها را با استفاده از نخ و سوزن بدوزند و داخل آن ها را با الیاف موجود در بالش های کهنه پر کنند. دوختن عروسک کار بسیار ساده ای می باشد و افراد می توانند از آموزش های ساده و موجود استفاده کنند.

استفاده از بالش های کهنه برای بسته بندی

افراد می توانند برای بسته بندی اشیا شکستنی از بالش های کهنه استفاده کنند. برای انجام این کار تنها کافی است محتویات داخل بالش را به دور شیء پیچیده سپس آن را داخل کارتن قرار داد. علاوه بر این معمولا ارسال کالا های شکننده بسیار نگران کننده می باشد. افراد می توان برای از بین بردن این نگرانی آن ها را درون الیاف داخل بالش بپیچند سپس ارسال کنند.

افراد باید توجه کنند که بالش هایی که دارای مواد آلرژی زا هستند نباید باز شوند. زیرا باز کردن آن ها موجب آسیب رساندن به افراد می شود. پس بهتر است این بالش ها بعد از از دست دادن کارایی دور انداخته شوند.

روش بازسازی و استفاده بالش های کهنه شده

ایده های استفاده از بالش های کهنه؛ 12 روش جالب استفاده از بالش کهنه در منزل

ایده های بسیاری برای استفاده از بالش ها کهنه وجود دارد. گاهی افراد به دلیل وجود مشکلاتی نمی توانند بالش های استفاده شده و کهنه را کنار بگذارند و بالش جدید خریداری نمایند. این افراد می توانند بالش های قدیمی خود را شسته و بازسازی کنند. اما در انجام این مورد نیز باید به حساسیت زا نبودن مواد داخل بالش توجه شود. برای بازسازی بالش های کهنه ابتدا باید رو بالشی ها طبق مراحل زیر جدا شده و شسته شوند.

  • ابتدا باید روبالشی ها جدا شده و الیاف داخل آن ها تخلیه شود.
  • در این مرحله ماشین لباسشویی روشن شده و دمای آن در گرم ترین حالت ممکن قرار داده شود. همچنین اندازه بار لباسشویی روی سنگین ترین حالت ممکن قرار داده شود.
  • ابتدا ماشین لباسشویی روشن شده سپس به آب در حال حرکت آن پودر لباسشویی استفاده شود. با این کار پوست های مرده و آلودگی های سطح بالش تمیز شده و پاک می شوند. علاوه بر این باید اندازه ی پودر نیز متناسب با رو بالشی ها باشد که بتواند آن ها تمیز کند.
  • در هنگام شست و شوی روبالشی ها می توان یک فنجان کربنات سدیم به آن ها اضافه کرد تا لکه های عمیق روی آن تمیز شود.
  • اضافه کردن روغن اسطوخودوس به رو بالشی ها موجب ایجاد رایحه و بوی خوش برای آن ها می شود. علاوه بر این موجب احساس آرامش برای افراد می شود.
  • بعد از شست و شوی روبالشی ها دمای لباسشویی بر روی دمای معمولی و ملایم قرار داده شود. خشک شدن و آبکشی باید با دمای ملایم انجام شود.
  • علاوه بر خشک کردن با لباسشویی، روبالشی ها باید جلو آفتاب چند ساعتی بمانند تا خشک شود و هوا بخورد.

مراحل بازسازی بالش های کهنه

بعد از خشک شدن روبالشی ها نوبت به بازسازی محتوای داخل بالش می رسد. مراحل پر کردن بالش ها طبق موارد زیر می باشد.

  1. اگر بالش ها به صورت مرتب خالی شده باشد می توان آن ها را به همان صورت به داخل بالش انتقال داد. بعد از برگرداندن محتوا به داخل بالش باید به صورت افقی گرفته شود. سپس مواد داخل بالش به دو طرف کشیده شده تا باز شوند. این کار باید بسیار سریع و پشت سر هم انجام شود تا الیاف ها از هم باز شوند و حالت سفت خود را از دست بدهند.
  2. روش دیگری که برای باز کردن الیاف وجود دارد باز کردن آن قبل از برگرداندن الیاف به داخل بالش می باشد. برای این کار مقدار مناسبی از الیاف برداشته شده و با دست باز شود. سپس به داخل بالش انتقال داده شود و سر بالش دوخته و بسته شود.
  3. بعد از باز شدن الیاف داخل بالش باید با دست حالت داده شود. برای این کار می توان گوشه های آن را کشید و با دست به آن ضربه زد تا حالت بگیرد یعنی به شکل اولیه خود درآید.
  4. افرادی که این کار را انجام می دهند حتما باید دقت کنند که آسم نداشته باشند. زیرا در حین انجام کار ممکن است که ذرات ریز الیاف وارد ریه های فرد شده و دستگاه تنفسی او را دچار مشکل کند.
  5. زمانی که مواد داخل بالش از جنس پر باشد هرگز نباید به آن ضربه زد زیرا باعث خراب شدن پر ها و خورد شدن آن ها می شود. برای این بالش ها تنها کافی است که پر های جمع شده و متراکم داخل بالش از هم باز شوند. این بالش ها بسیار حساس هستند و ممکن است در زمان ضربه زدن پر از داخل بالش به بیرون بریزد.
  6. در هنگام ضربه زدن به بالش یکبار نیز باید در حالت عمودی به آن ضربه زده شود تا مواد داخل آن به صورت یکنواخت پخش شود.

مراحل بازسازی الیاف داخل بالش های کهنه

زمانی که محتوا و الیاف داخل پارچه نیز کثیف و کهنه شده باشد می توان آن را نیز شست. برای شست و شوی بالش با محتوای داخل آن باید مراحل زیر طی شود.

  • برای شست و شوی کامل بالش می توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد.
  • بالش انداخته شده داخل لباسشویی باید همراه با یک توپ یا جسم سفت به اندازه توپ تنیس شسته شود. با انجام این کار بالش با چرخیدن در هنگام خشک شدن توپ به بالش ضربه می زند و شکل اولیه خود را از دست نمی دهد. اما باید توجه شود که توپ حتما داخل جوراب گذاشته شده و انتهای آن گره زده شود.
  • بعد از بیرون آوردن بالش از داخل لباسشویی حدود پنج تا شش ساعت در جلوی نور آفتاب گذاشته شود. حتی می توان هر روزه بالش ها را چند ساعتی در مقابل نور و در معرض هوا نگه داشت. این کار میکروب ها و آلودگی های روی بالش را از بین می برد.

کلام پایانی

استفاده از بالش های کهنه یکی از کاربردی ترین و بهترین ایده هایی است که افراد خانه دار می توانند به کار ببرند. انجام این کار هم به نفع خود افراد است و هم به نفع محیط زیست می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو