نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی پاکشوما

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی پاکشوما


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/24

14:48


میزان سرعت چرخش دیگ, تکنولوژی های بکار رفته در تولید ماشین لباسشویی, نوع موتور و... از جمله نکاتی هستند که بایستی در زمان خرید ماشین لباسشویی به همه ی آنها توجه کرد. در این نوشته از نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی پاکشوما خواهیم گفت.

لباسشویی از جمله ملزومات هر خانه ای است. معمولا ما که این وسیله را تهیه می کنیم توقع داریم تا چندین سال از آن استفاده کنیم. هیچ کس دوست ندارد تا هر چند سال یکبار مجددا به سراغ خرید ماشین لباسشویی برود و ماشین جدیدی را تهیه کند. پس در انتخاب ماشین لباسشویی باید دقت کرد.

به دلیل اهمیت این مساله ما به سراغ مبحث نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی رفته و قصد داریم تا این مطلب را با محوریت ماشین لباسشویی پاکشوما دنبال کنیم.

پس با موضوع نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی پاکشوما همراه ما بمانید.

در زمان خرید ماشین لباسشویی پاکشوما باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که گفته شد در زمان خرید ماشین لباسشویی پاکشوما در نظر گرفتن بعضی از نکات الزامی است. رعایت این نکات باعث می شود تا ما خرید بهتری داشته باشیم:

  • حتما باید تقلبی بودن یا اصلی بودن دستگاه بررسی شود

ماشین لباسشویی پاکشوما یک محصول ایرانی است اما ممکن است نمونه های تقلبی آن نیز در بازار پیدا شوند. بنابراین نکته ی اصلی در هنگام خرید محصول, توجه به اصلی بودن یا تقلبی بودن کالا است. توجه به لوگو محصول, خرید از نمایندگی معتبر و توجه به قیمت محصول از جمله الزاماتی هستند که در زمان خرید باید به آنها دقت کرد. به هیچ عنوان نباید فریب قیمت پایین را خورد و محصول غیر اصلی را تهیه نمود. کما اینکه محصول تقلبی خیلی زود خراب می شود و شما از بابت تعمیر آن باید هزینه ی بیشتری را پرداخت نمایید.

  • قیمت ماشین لباسشویی فاکتور مهم در تشخیص کیفیت است

آستانه ی هزینه از دیگر نکات مهمی است که در زمان خرید ماشین لباسشویی باید به آن دقت کرد. قطعا شما یک بودجه ی محدودی دارید که بر اساس آن ماشین لباسشویی مورد نظر را انتخاب خواهید کرد. اما اگر با ضرب المثل (هر چقدر پول بدی آش می خوری) آشنایی داشته باشید ناگزیر متوجه خواهید شد که لباسشویی های گران تر از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. لذا احتمال خراب شدن آنها کمتر است و وقتی لباسشویی خراب نشود دیگر لازم نیست تا ما هزینه ای از بابت تعمیر و نگهداری پرداخت کنیم.

همچنین تکنولوژی های به کار رفته در این قبیل ماشین های لباسشویی باعث شده اند تا مصرف نیز در آنها بهینه شود و هزینه های آب, انرژی و مواد شوینده نیز به حداقل برسند.

  • به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه کنید

ظرفیت ماشین لباسشویی معمولا بر اساس تعداد لباس خشکی که می توانید در آن بریزید و بر حسب کیلوگرم تعیین می شود. از جمله نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی پاکشوما این است که بدانید ماشین های خانگی معمولا ظرفیت های 7, 8, 9 و 10 کیلوگرم را دارند. از اینرو اگر تعداد افراد خانواده ی شما 2 نفر است ظرفیت 5 تا 6 کیلوگرم برایتان مناسب است. اگر جمعیت خانواده شما 2 الی 3 نفر است ظرفیت 7 کیلوگرم برایتان مناسب است. اگر جمعیت شما 4 الی 5 نفر است ظرفیت 8 کیلوگرم و اگر جمعیت خانواده ی شما 5 نفر و بیشتر است ماشین لباسشویی 9 و 10 کیلوگرمی برایتان مناسب تر خواهد بود و بهتر است ماشین را با ظرفیت بالا انتخاب نمایید.

در همین رابطه لازم به ذکر است که شستشوی پتو در ماشین لباسشویی کار صحیحی نیست اما هر از گاهی ایرادی ندارد که شما این کار را انجام دهید. اگر اهل شستشوی پتو و پرده هستید باید بدانید که هر پتوی دو نفره بطور متوسط 5 کیلوگرم وزن دارد. در نتیجه اگر می خواهید پتوی دو نفره بشویید باید ماشین لباسشویی شما دست کم 6 الی 7 کیلوگرم ظرفیت داشته باشد.

گفتنی است که با ظرفیت 6 الی 7 کیلو شما می توانید 2 الی 3 پرده را شستشو دهید.

در زمان خرید ماشین لباسشویی پاکشوما باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • جای مناسب برای قرار دادن ماشین لباسشویی:

حتما قبل از خرید ماشین لباسشویی ابعاد مورد نظرتان را اندازه گیری نمایید و انتخاب را بر اساس آن انجام دهید. شما باید فضای منزل یا جایی که قرار است ماشین را در آنجا نگه دارید را در نظر گرفته و بر اساس آن به انتخاب و خرید اقدام کنید. از اینرو اگر فضای شما کوچک است باید مدل های جمع و جور تر را انتخاب کنید.

در همین باره گفتنی است که لباسشویی های درب جلو به نسبت لباسشویی هایی که درب آنها از بالا باز می شود جمع و جور تر و کوچک تر می باشند.

  • جنس ماشین لباسشویی را مدنظر قرار دهید:

جنس بدنه و همچنین جنس لگن ماشین لباسشویی از دیگر نکات مهمی هستند که در زمان خرید بایستی به دقت مورد توجه واقع شوند. و این از نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی پاکشوما است. در همینباره گفتنی است که این برند از بدنه تا موتور از متریال ورق استیل ضد زنگ در ساخت ماشین لباسشویی استفاده می کند.

پس لازم است تا در زمان خرید به این نکته ی مهم توجه داشته باشیم. کما اینکه خرید یک ماشین لباسشویی ارزان قیمت مساوی است با خرید متریال بی کیفیت. و متریال بی کیفیت بعدها هزینه بیشتری را روی دست خریدار خواهد گذاشت.

لازم است بدانید که لباسشویی های ارزان قیمت از متریال پلاستیک محکم یا سرامیک برای ساخت بدنه استفاده می کنند در حالی که مدل های گران تر و با کیفیت بیشتر از متریال استیل ضد زنگ در ساخت ماشین لباسشویی بهره می برند.

  • نوع چرخش لگن:

این نکته ای است که شاید کمتر به آن توجه شود اما دانستن آن اهمیت دارد. در ماشین های لباسشویی مدرن, لگن دستگاه با تسمه و بدون تسمه از طریق موتور به حرکت در می آید.

ماشین های لباسشویی بدون تسمه حرکت کمتر و کنترل بیشتری روی درام دارند و این ویژگی ها اجازه ی تنظیمات سریع و آپشن های مختلف را می دهد. این در حالی است که ماشین های لباسشویی تسمه دار از چنین ویژگی هایی برخوردار نیستند.

پس اگر ماشین لباسشویی آپشن دار می خواهید که تنظیمات را به صورت سریع به اجرا درآورد حتما نوع بدون تسمه ی آن را خریداری کنید. البته لازم است بدانید که این ماشین لباسشویی قیمت بالاتری نسبت به نوع تسمه دار دارد.

انواع مختلف ماشین لباسشویی

  • مقدار مصرف انرژی:

کارایی یا مقدار مصرف انرژی از دیگر نکات مهمی است که در زمان خرید ماشین لباسشویی پاکشوما باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. گفتنی است ماشین های لباسشویی که رتبه ی A و A+ را در مصرف انرژی دارند از بهترین کارایی برخوردار می باشند. این قبیل ماشین های لباسشویی از مصرف برق کمتری برخوردار بوده و به همین دلیل بهره وری آنها بالاتر است.

پس حتما قبل از خرید ماشین لباسشویی این مورد را بررسی کرده و بر اساس همین مورد به خرید اقدام نمایید.

  • خدمات پس از فروش و گارانتی:

به عنوان راهنمای خرید ماشین لباسشویی پاکشوما باید گفت که توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش در زمان خرید بسیار اهمیت دارد. چرا که این مهم سلامت کالا و همچنین طول عمر آن را تضمین می کند.

در کل توجه به این نکته در زمان خرید هر وسیله ی برقی از اهمیت برخوردار است کما اینکه احتمالا پیش آمده که وسایل از همان روز اول خرید خراب شوند. اگر وسیله ضمانت نداشته باشد شما باید علاوه بر زحمت, هزینه تعمیر آن را نیز از جیب خودتان تامین نمایید و این در حالی است که وجود ضمانت و گارانتی معتبر دست کم شما را با هزینه های سرسام آور تعمیرات روبرو نمی سازد.

همچنین باید دانست وسایلی که ضمانت دارند از کیفیت نسبتا بالاتری برخوردار می باشند.

در همین رابطه لازم به ذکر است وسایلی که ضمانت دارند برای فعال شدن این مورد حتما باید توسط نماینده شرکت نصب شوند.

انواع مختلف ماشین لباسشویی

قبل از خرید ماشین لباسشویی باید انواع مختلف آن را بشناسیم و مطابق با نیاز و مصرف انتخاب کنیم. گفته می شود که این دستگاه انواع مختلفی از قبیل نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک دارد و افراد بر اساس هدف, نیاز و بودجه بایستی از میان این دو نوع یکی را انتخاب کنند.

  • لباسشویی نیمه اتوماتیک

اولین دستگاه های ماشین لباسشویی از نوع نیمه اتوماتیک بودند. در این قبیل ماشین های لباسشویی کاربران باید به صورت دستی ماشین را پر و یا خالی از آب می کردند. همچنین و پس از اتمام شستشو لباس ها باید به صورت دستی به خشک کن منتقل می شدند. گفتنی است که مصرف انرژی در ماشین های لباسشویی نیمه اتومات بسیار کم است.

این قبیل از ماشین های لباسشویی برنامه های شستشوی کمی داشته و از تکنولوژی به صورت محدود استفاده می کنند. به همین دلیل قیمت ماشین های لباسشویی نیمه اتوماتیک معمولا بسیار ارزان است. گفتنی است که وزن این قبیل ماشین های لباسشویی بسیار سبک بوده و طراحی این دست از ماشین ها نیز بسیار ساده است و تقریبا در هر مکانی می توان آن را نصب نمود.

ماشین لباسشویی دو قلو

  • لباسشویی تمام اتوماتیک

همانطور که از نام ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک مشخص است 0 تا 100 شستشو در این وسیله به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود. در این قبیل ماشین ها شستشو بدون دخالت کاربر در فرایند شستن به انجام می رسد. معمولا این ماشین های لباسشویی یک درب در قسمت جلو دارند.

همچنین ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک برخلاف مدل اتوماتیک آن ابعاد بزرگتری داشته و به همین دلیل سنگین تر است. این دستگاه به دلیل عملکردهای زیاد پیچیده تر از نوع نیمه اتوماتیک بوده و به همین دلیل احتمال خرابی در آن بیشتر است. کما اینکه در صورت خراب شدن هزینه ی تعمیر آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. گفتنی است که طراحی این وسیله معمولا بسیار شیک و ارگونومیک است و برنامه های شستشوی زیادی دارد.

  • ماشین لباسشویی دو قلو

علاوه بر نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک, ماشین لباسشویی انواع دیگری نیز دارد. دوقلو یکی از انواع این دستگاه است که افراد بنابر هدف و نیاز می توانند آن را تهیه کنند.

بنابراین اگر خانواده ی شما پرجمعیت است و شما لباس های زیادی برای شستشو دارید انتخاب این نوع ماشین لباسشویی می تواند برایتان مناسب باشد.

گفتنی است که در این مدل قسمت خشک کن جدا از قسمت شستشو تعبیه شده است. اصلا به همین خاطر نام آن را ماشین لباسشویی دو قلو گذاشته اند.

درب این ماشین لباسشویی از سمت بالا باز می شود و عمق آن نسبتا زیاد است. ظرفیت مدل خانگی این ماشین حداکثر به 9 کیلوگرم می رسد. قیمت ماشین لباسشویی دو قلو نسبتا مناسب است و بطور کلی می توان گفت که امکانات خوب, ظرفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه همگی از جمله دلایلی هستند که باعث می شوند ماشین لباسشویی دو قلو یک انتخاب مناسب برای همه تلقی شود.

انتخاب ماشین لباسشویی بر اساس محل قرارگیری درب

انتخاب ماشین لباسشویی بر اساس محل قرارگیری درب

  • ماشین لباسشویی درب از بالا

ماشین های لباسشویی که درب آنها از قسمت بالا باز می شود معمولا ارزان تر از ماشین های لباسشویی هستند که درب آنها از جلو باز می شود. در این دسته از ماشین های لباسشویی هم درب در قسمت بالا قرار دارد و هم تکمه ها در قسمت بالایی ماشین قرار می گیرند. این ماشین مناسب همه ی افراد و خانواده ها است اما استفاده از آن به کسانی که مشکلات حرکتی دارند و نشستن روی زانو برایشان سخت است بیشتر توصیه می شود.

  • ماشین لباسشویی درب از جلو

این نوع ماشین لباسشویی هم رایج ترین نوع و هم پرفروش ترین نوع ماشین لباسشویی است. در این دستگاه مصرف انرژی بسیار پایین تر از سایر دستگاه هاست و تکنولوژی به صورت گسترده تری در تولید آن به کار گرفته شده است. تکمه ها و کلید ها در این قبیل ماشین لباسشویی در قسمت جلو قرار گرفته اند.

این نوع ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه صدای کمتری تولید می کند از مصرف انرژی کمتری نیز برخوردار است. این قبیل ماشین های لباسشویی معمولا در دسته ی ماشین های تمام اتومات قرار می گیرند و برنامه های متنوعی برای شستشو دارند.

در این نوشته با موضوع نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی پاکشوما نکاتی که فکر می کردیم برای شما کاربردی هستند را عنوان کردیم. امیدواریم این نکات برای شما کاربردی بوده باشند و شما با در نظر گرفتن این نکات خرید خوبی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو