چگونه زردی لباس را از بین ببریم؟

چگونه زردی لباس را از بین ببریم؟


منبع: نم نمک

2

1402/9/28

06:22


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، از بین بردن زردی لباس و چگونه زردی لباس را از بین ببریم و از بین بردن لکه زرد روی لباس سفید نی نی سایت و از بین بردن لکه زرد قدیمی روی لباس و از بین بردن لکه زرد روی لباس رنگی و شستن لباس سفید که زرد شده و علت زرد شدن لباس سفید در کمد و از بین بردن لکه روی لباس رنگی و چگونه زردی شورت را از بین ببریم و از بین بردن زردی زیر بغل لباس سفید در نم نمک.

چگونه زردی لباس را از بین ببریم؟

چگونه زردی لباس را رفع کنیم؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی لباس های سفید خود را از کمد خارج کرده اید با لکه های زرد رنگ مواجه شده و قید آن لباس را برای همیشه زده اید! اما واقعا چرا این اتفاق می افتد و آیا راه حلی وجود دارد که بتوان از ایجاد لکه های زرد روی لباس سفید جلوگیری کرد؟!

چگونه زردی لباس را از بین ببریم؟

چگونه زردی لباس را از بین ببریم؟

چگونه زردی لباس را رفع کنیم؟

چرا لباس های سفید بعد از مدتی زرد می شوند؟

عوامل طبیعی مثل تعریق بدن و دود سیگار

یکی از مهمترین عواملی که باعث زرد شدن لباس های سفید می شود تعریق بدن است. در واقع عرق بدن با اسید موجود در قفسه ها و کمدهای چوبی واکنش می دهد و به رنگ زرد در می آید. نیکوتین موجود در دود سیگار ، چربی ناشی از پخت و پز ، مام و اسپری زیر بغل هم لباس های سفید را زرد می کنند.

چگونه زردی لباس را رفع کنیم؟

شستشوی لباس های سفید با لباس های رنگی باعث زرد شدن لباس می شود.

قرار دادن همزمان لباس های سفید و رنگی در ماشین لباسشویی بزرگترین اشتباهی است که می توانید مرتکب شوید ، در این صورت دیگر نباید از زرد شدن لباس های خود گله و شکایت کنید! زیرا رنگ سفید تمام آلودگی و رنگ لباس هاس دیگر را به خود جذب می کند. همچنین استفاده بیش از حد از مواد شوینده و گرمای زیاد خشک کن می تواند الیاف لباس را به رنگ خاکستری یا زرد تبدیل کند.

چگونه زردی لباس را رفع کنیم؟

استفاده از مواد شوینده نامناسب

برای شستن لباس های سفید باید از مواد شوینده ای استفاده کنید که به طور ویژه برای پارچه های سفید طراحی شده اند. بهتر است برای شستن لباس های سفید از سفید کننده کلر استفاده نکنید؛ زیرا کلر الیاف لباس را تضعیف کرده و باعث زرد شدن آن می شود.

چگونه زردی لباس را رفع کنیم؟

شستشوی لباس سفید با آب سرد از علت های زرد شدن لباس

بهتر است لباس های سفید به خصوص پارچه های کتان را با آب گرم بشویید ، زیرا آب سرد باعث چرک مردگی و زرد شدن لباس خواهد شد. همچنین اگر جدا کردن لباس هاس سفید از سایر لباس ها برایتان سخت است ، می توانید این لباس ها را به صورت جداگانه و با دست بشویید.

چگونه زردی لباس را رفع کنیم؟

روش های از بین بردن لکه زرد روی لباس

در بازار پاک کننده های بسیاری وجود دارند ، اما در اینجا سه راه حل ارائه کردیم که با کمک آن ها احتمالا می توانید این لکه ها را از بین ببرید.

جوش شیرین و آب برای از بین بردن رنگ گرفتگی لباس

برای از بین بردن لکه های زرد زیر بغل با جوش شیرین قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آب ، مخلوط کرده و روی لکه بمالید. اجازه دهید این مخلوط یک ساعت روی آن بماند. لباس را در آب سرد شسته و ببینید که آیا لکه برطرف شده است یا خیر. در صورت برطرف نشدن لکه ، قبل از خشک شدن لباس ، دوباره این کار را تکرار کنید.

چگونه زردی لباس را رفع کنیم؟

سرکه و آب برای از بین بردن جای لک روی لباس سفید

برای از بین بردن زردی شورت می توانید مقادیر مساوی آب و سرکه را در یک بطری ریخته و روی لکه اسپری کنید و بگذارید یک ساعت بماند. آن را دوباره با آب سرد شسته و اگر لکه از بین نرفته باشد این کار را تکرار کنید.

چگونه زردی لباس را رفع کنیم؟

از بین بردن زردی لباس سفید

مقادیر مساوی پراکسید هیدروژن و آب را با هم مخلوط کنید ، به مدت 30 تا 45 دقیقه لکه را در مخلوط خیس کنید. لباس را در آب سرد شسته و اگر لکه برطرف نشد ، این عملیات را تکرار کنید. حتما هنگام استفاده از پراکسید هیدروژن با لباس های رنگی احتیاط کنید زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ آن شود. بهتر است قبل از مصرف این محلول برای از بین بردن جای لک روی لباس سفید ، آن را روی تکه کوچکی از لباس امتحان کنید.

چگونه زردی لباس را رفع کنیم؟

چطور از ایجاد لکه زرد رنگ بر روی زیر بغل تاپ جلوگیری کنیم؟

همیشه یک زیر پبراهن نرم ، در زیر بلوز یا پیراهن خود بپوشید. این زیر پیراهن ها می توانند علاوه بر اینکه به شما احساس راحت تری ببخشند ، تاثیر زیادی بر جلوگیری از زردی لباس داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو