طرز تهیه انواع محلبی شکلاتی و وانیلی

طرز تهیه انواع محلبی شکلاتی و وانیلی


166

1400/8/19

09:35


طرز تهیه محلبی شکلاتی

امروز با آموزش طرز تهیه ی دسر محلبی شکلاتی اومدیم که امیدوارم این دسر خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید شکلات یکی از خوشمزه ترین و برطرفدار ترین طعم هاست دسر خوشمزه عربی البته اصلش با یه شیر خشک مخصوص که دارن درست میشه ولی من اینجا از شیر محلی استفاده کردم. این دسر خوشنزه رو با باقلوا سرو میکنن …

طرز تهیه دسر بیسکویتی خوشمزه

طرز تهیه کیک خیس با محلبی :

مواد لازم برای کیک

تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان سرخالی(یک بند انگشت کمتر از ۱لیوان باشه)
روغن مایع ۱۰ ق غ
آرد ۲لیوان
وانیل ۱ق چ
بیکینگ پودر ۱ ق م
پودر کاکائو ۳ ق غ

طرز تهیه کیک خیس با محلبی :

 

تخم مرغ و شکر راحدود ۸ دقیقه هم بزنید تاسفید و کشدارشه،اواسط کاروانیل رو اضافه کنید.بترتیب روغن مایع و شیر رو اضافه و خوب مخلوط کنید.

آرد+پودرکاکائو + بیکینگ پودر را۳بار الک کرده و در دو مرحله به مواداضافه،ابتدا بالیسک مخلوط و بعد با دور کند همزن درحد یکدست شدن بزنید.داخل قالب۲۰×۳۰که باکره چرب شده بریزیدوتوی فربادمای۱۸۰درجه بمدت۲۵الی۳۰دقیقه بپزید.

ازقالب که جدا کردید قسمت برجسته کیک رو با چاقو جداکنیدودوباره داخل قالب برگردونید .با وسیله ای که تو کلیپ مشخصه قسمتهایی از کیک رو سوراخ کنید.

برای خیس کردن کیک:

۱ لیوان شیرراروی حرارت گرم کنید و۴۰گرم شکلات تخته ای خردشده اضافه وخوب مخلوط کنید وتمام سطح کیک را بااین مایه خیس کنید(طبق کلیپ)

مواد لازم برای محلبی:

شیر ۴لیوان
شکر ۱لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید ۲ ق غ
نشاسته ذرت ۲ق غ
وانیل ۱ ق چ
کره ۵۰ گرم
شکلات چیپسی سفید ۴۰ گرم

تمام مواد غیر از شکلات رو باهم مخلوط روی حرارت مدام هم بزنید تا به غلظت برسه درآخر شکلات رو افزوده ومخلوط کنید واین مخلوط را روی سطح کیک ریخته وصاف کنید.تودمای محیط بزارید تا خنک شه دراین فاصله گاناش رو آماده کنید.

مواد لازم برای گاناش:

۲۰۰گرم خامه صبحانه را داخل قابلمه کوچکی ریخته روی حرارت بزارید تا از اطراف شروع به حباب زدن کنه مواظب باشید نجوشه .حرارت رو خاموش و۸۰ گرم شکلات تخته ای خرد شده اضافه وخوب مخلوط کنید.وروی محلبی بریزید وداخل یخچال بزارید یک شب بمونه وبعد برش زده وتزیین ونوش جان کنید.
نکته؛تو قالب کوچکترم میتونید درست کنید اونوقت ارتفاع کیکتون بیشتر میشه.

تلفظ محلبی

محلبی شکلاتی

مواد لازم

شیر : ۱ لیتر
تخم مرغ : ۱ عدد
آرد : ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو : ۳ قاشق غذاخوری
شکر : ۷ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ : (۸۰ گرم) ۱ پاکت
مارگارین (یا کره) : ۱ قاشق غذاخوری
کیک و موز برای لایه وسط

طرز تهیه

تمام مواد بجز شکلات و کره را داخل قابلمه ای بریزید و با همزن دستی هم بزنید. روی اجاق در حالیکه مدام هم میزنید بپزید تا به قوام محلبی (مثل فرنی) برسد. مدام هم بزنید چون بلافاصله ته میگیرد. بعد از اینکه جوشید مارگارین و شکلات را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شکلات آب شود. سپس کنار بذارید سرد شود و گاهی هم بزنید تا پوسته نبندد. داخل ظرف های مورد نظر بریزید من برای لایه وسط کیک و موز گذاشتم. روی سوپانگل را به دلخواه خودتان تزیین کنید.

محلبی شکلاتی

مواد لازم

شیر : ۱ لیتر
تخم مرغ : ۱ عدد
آرد : ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو : ۳ قاشق غذاخوری
شکر : ۷ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ : (۸۰ گرم) ۱ پاکت
مارگارین (یا کره) : ۱ قاشق غذاخوری
کیک و موز برای لایه وسط


طرز تهیه

 

تمام مواد بجز شکلات و کره را داخل قابلمه ای بریزید و با همزن دستی هم بزنید. روی اجاق در حالیکه مدام هم میزنید بپزید تا به قوام محلبی (مثل فرنی) برسد. مدام هم بزنید چون بلافاصله ته میگیرد. بعد از اینکه جوشید مارگارین و شکلات را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شکلات آب شود. سپس کنار بذارید سرد شود و گاهی هم بزنید تا پوسته نبندد. داخل ظرف های مورد نظر بریزید من برای لایه وسط کیک و موز گذاشتم.

طرز تهیه گلین پاستاسی

محلبی کاکائویی وانیلی 

مواد لازم

۵ لیوان شیر
۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
۳قاشق غذاخوری آرد برنج
۱ لیوان شکر
وانیل نصف ق.چ
پودر کاکائو ۱ق.غ
خامه فرم گرفته ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

شیر,شکر،آرد و نشاسته را روی حرارت تا وقتی که حباب بزند میپزیم(در حین پخت هم بزنین).
حرارت را خاموش کرده مواد را نصف میکنیم به یه نصف پودر کاکائو و نصف دیگر وانیل اضافه میکنیم کمی که خنک شد خامه ی فرم گرفته را ریخته(۳ ق خامه به قسمت کاکائویی و ۳ ق دیگه به قسمت وانیلی اضافه میکنیم) و خوب هم میزنیم و در ظرف های سرو میریزیم.

من اول قسمت کاکایویی را ریختم و بصورت کج داخل یخچال قرار دادم و دو ساعت در یخچال قرار دادم و در این فاصله محلبی وانیلی را با سلفون پوشوندم تا رویه نبنده بعد از دوساعت روی لایه ی کاکائویی ریختم

میتونید بجای کاکائو از پودر پسته استفاده کنید و محلبی پسته که خیلیم خوشمزست

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو