معرفی چند فروشگاه اپلیکیشن برای اندروید

منبع: فوت و فن

107

1400/8/20

09:50


معرفی چند فروشگاه اپلیکیشن برای اندروید

فروشگاه Google Play بیش از ۱ میلیون اپلیکیشن دارد و هر ماه میلیاردها دانلود از این فروشگاه صورت می‌گیرد؛ اما تنها فروشگاه اپلیکیشنی که می‌توانید از آن اپلیکیشن اندروید دانلود کنید، Google Play نیست. در واقع فروشگاه‌های اپلیکیشن بی‌شماری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. در ادامه برخی از این فروشگاه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد که مزایای زیادی به همراه دارند.

فروشگاه Amazon Appstore
احتمالاً بزرگ‌ترین رقیب و جایگزین برای Google Play، فروشگاه Amazon Appstore است. این فروشگاه تعداد محدودی اپلیکیشن و بازی دارد؛ اما تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها از استانداردهای کنترل کیفیت Amazon عبور کرده‌اند. این فروشگاه، ساده و بی‌آلایش بوده و کاربرد آن راحت است.
Amazon Appstore برای افرادی که از این فروشگاه استفاده می‌کنند، دو مزیت به همراه خواهد داشت. اپلیکیشن رایگانی که روزانه ارائه می‌شود، از یک سری اپلیکیشن‌های بسیار عالی و پولی انتخاب می‌شود. همچنین می‌توانید قبل از خرید اپلیکیشنی، از ویژگی Test Drive استفاده کنید و اپلیکیشن موردنظر را در مرورگر وب خود امتحان کنید.
این فروشگاه برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، منبع درآمد خوبی است؛ اما شکایاتی در مورد حق Amazon برای انتخاب اپلیکیشن‌های پیشنهاد روز وجود دارد. برخی از توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند در روز تعیین شده برای دانلود رایگان اپلیکیشن پولی استقبال زیادی وجود داشته، اما پس از آن، فروش آن اپلیکیشن افزایش نیافته است. همچنین در حالت کلی، اپلیکیشن‌های مختص تبلت این فروشگاه بهتر از اپلیکیشن‌های مختص گوشی هوشمند هستند.

فروشگاه GetJar
در این فروشگاه، اپلیکیشن‌های زیادی برای پلت‌فرم‌های مختلف از جمله اندروید پیدا خواهید کرد. این فروشگاه بسیار ساده است؛ اما اپلیکیشن‌ها در دسته‌ها و زیردسته‌های مختلف طبقه‌بندی شده‌اند تا جستجوی آنچه می‌خواهید، راحت‌تر باشد. همچنین لایک‌ها یا دیس‌لایک‌ها و نظرات کاربران در مورد هر اپلیکیشن را مشاهده می‌کنید. یکی از نکات منفی این فروشگاه، پیشنهاد‌های اسپانسری است که البته کاملاً مشخص هستند.
شما می‌توانید از طریق سیستم GetJar Gold و اپلیکیشن GetJar Rewards، اپلیکیشن‌هایی که برای نیازهای شما مناسب هستند، پیدا کنید و جوایزی به دست آورید که به شما اجازه می‌دهند از اپلیکیشن‌های پولی و به‌روزرسانی‌های موردنظر خود به صورت رایگان استفاده کنید.
جذابیت هوشمندانه این فروشگاه این است که اپلیکیشن‌های پولی را به طور رایگان ارائه می‌دهد تا ترافیک ایجاد کرده و سپس این ترافیک را به دلارهای تبلیغاتی تبدیل کند.

فروشگاه Slide ME
این فروشگاه مختص اپلیکیشن‌های اندرویدی، یک دامنه جهانی و یک پایگاه مناسب برای کاربران دارد. این فروشگاه اپلیکیشن‌های پولی و رایگان را در طبقه‌بندی‌های مختلف ارائه می‌دهد و تمام اپلیکیشن‌ها از فرایند کنترل کیفیت عبور می‌کنند. یکی از جذابیت‌های این فروشگاه برای کاربران این است که اپلیکیشن‌ها در سراسر جهان در دسترس هستند و از گزینه‌های مختلف پرداخت از جمله PayPal حمایت می‌شود. همچنین به راحتی می‌توانید جستجوهای خود را فیلتر کنید و از توضیحات بسیار خوب در مورد اپلیکیشن‌ها استفاده نمایید.
این فروشگاه برای توسعه‌دهندگان بسیار مناسب است؛ زیرا می‌توانند مخاطبانی از سراسر جهان را در اختیار داشته باشند. اپلیکیشن‌های این فروشگاه برجسته‌تر هستند؛ زیرا انتخاب‌های شما سازمان‌دهی شده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند قیمت اپلیکیشن خود را مشخص کنند یا آن را به صورت رایگان ارائه دهند.

فروشگاه F-Droid
مهم‌ترین تمرکز این فروشگاه بر رایگان بودن و نرم‌افزارهای کدباز اپلیکیشن‌های اندرویدی است. این فروشگاه کاملاً ساده است؛ اما یک سری طبقه‌بندی نیز وجود دارد و می‌توان در فهرست اپلیکیشن‌ها جستجو کرد. این فروشگاه اپلیکیشن‌های رایگان زیادی ارائه می‌دهد که ردیابی نمی‌شوند، تبلیغات ندارند و پیرو چیز خاصی نیستند.

فروشگاه Samsung Galaxy Apps
بیشتر تولیدکنندگان دستگاه‌های همراه سعی دارند افراد را تشویق کنند تا از اپلیکیشن‌ها و خدمات مختص دستگاه‌های همراه این تولیدکنندگان استفاده کنند. برخی شرکت‌های همانند سونی می‌خواهند شما به اکوسیستم محتوای آن‌ها متعهد باشید. شرکت سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی، یک سری خدمات و محتوای مختص خود را روی دستگاه‌هایش ارائه می‌دهد که شامل اپلیکیشن‌ها نیز می‌شود. فروشگاه قبلی Samsung Apps نام داشت که بعد به S Suggest‌ تغییر یافت. این نام نیز در جولای ۲۰۱۴ به Galaxy Apps تغییر کرد. همچنین یک وب‌سایت مختص سامسونگ وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن موردنظر خود را جستجو کرده و آن را مستقیماً به دستگاه خود انتقال دهید.
طبقه‌بندی‌های زیادی در این فروشگاه به چشم می‌خورد و در واقع نگرش جدیدی به اپلیکیشن‌های اندرویدی دارد و اپلیکیشن‌های جدیدی ارائه می‌دهد؛ اما از نظر قابلیت جستجو، چندان کارایی ندارد.
توسعه‌دهندگان یک روند ۳۰ روزه را طی می‌کنند تا اپلیکیشن آن‌ها تأیید شود. نحوه تقسیم درآمد به شکل استاندارد ۷۰/۳۰ است که ۷۰ درصد به توسعه‌دهنده و ۳۰ درصد به سامسونگ تعلق دارد.

فروشگاه AppsLib
این فروشگاه برای اپلیکیشن‌هایی است که نتوانسته‌اند مجوز گوگل را دریافت کنند. این فروشگاه به صورت پیش‌فرض بر روی برخی دستگاه‌ها نصب شده که توسط تولید‌کننده‌های کوچک ساخته شده‌اند. شرکت Archos این فروشگاه را ارائه کرده است. تقریباً ۴۰٬۰۰۰ اپلیکیشن در این فروشگاه ارائه شده‌ و هر کدام از آن‌ها با دستگاه‌های خاصی سازگار هستند. این اپلیکیشن‌ها طبقه‌بندی شده‌اند و حتی قسمتی برای افراد بالغ تعیین شده است که توسط PIN محافظت می‌شود.

فروشگاه Mobogenie
این فروشگاه بسیار جالب است و تعداد زیادی اپلیکیشن دارد. همچنین یک موتور هوشمند برای پیشنهاد اپلیکیشن دارد که ترجیحات شما را تجزیه‌وتحلیل کرده و پیشنهاد‌های منطقی می‌دهد. واسط این فروشگاه خوب است و در سراسر جهان قابل‌دسترسی است. این فروشگاه، به عنوان یک فایل منیجر نیز کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد علاوه بر اپلیکیشن، تصویر پس‌زمینه، آهنگ زنگ گوشی، کتاب و ویدئوی YouTube نیز دانلود کنید.
همچنین یک کلاینت کامپیوتر نیز وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را بین کامپیوتر و دستگاه همراهتان انتقال دهید. بسته ابزاری این فروشگاه هر نوع مدیریت تبلت یا گوشی را امکان‌پذیر می‌سازد. مهم‌ترین قابلیت آن، ایجاد بکآپ از محتوای دستگاه مانند لیست افراد، پیام‌ها، اپلیکیشن‌ها، آهنگ‌ها، تصاویر و ویدئوها است.
نحوه تقسیم درآمد در این فروشگاه ۲۰/۸۰ است یعنی ۸۰ درصد برای توسعه‌دهنده اپلیکیشن و ۲۰ درصد برای شرکت ارائه‌دهنده این فروشگاه. اپلیکیشن این فروشگاه در هند ساخته شده و کاربران زیادی در آنجا دارد؛ اما از چند زبان مختلف حمایت می‌کند.

 
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو