ترزیق ژل در نواحی باسن و ران

منبع: تالاب

97

1400/8/26

02:24


ترزیق ژل در نواحی باسن و ران

در دنیای امروز، بانوان که تحت تأثیر مستقیم و غیرمستقیم رسانه‌ها و مد قرار می‌گیرند، علاقه‌ی زیادی به این موضوع نشان می‌دهند که فرم بدن خود را به بهترین حالت ممکن دربیاورند. بدون شک یکی از مناطق بدن بانوان که نقش مهمی در فرم بدنی آن‌ها دارد، باسن و ران آن‌ها می‌باشد. امروزه بانوان به کمک پیشرفت علم لزوماً مجبور نیستند که به‌منظور فرم دهی به باسن خود به مدت طولانی به فعالیت‌های ورزشی بپردازند، زیرا در دنیای امروز راه‌های زیادی برای تغییر فرم باسن وجود دارد. یکی از این راه‌ها، که روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، تزریق ژل به باسن است و در این مقاله سعی شده است در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.

 

تزریق به باسن

یکی از موارد استفاده تزریق ژل به باسن، ویژه افرادی است که با بالا رفتن سن، حجم باسن خود را ازدست‌داده‌اند. تزریق ژل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای حجم دادن به باسن این افراد باشد. از سوی دیگر ممکن است فردی به علت لاغری شدید، حجم زیادی از باسن خود را ازدست‌داده باشد، در این صورت او می‌تواند با تزریق ژل ، درزمانی کوتاه و سریع، علاوه بر لاغر نگه‌داشتن سایر قسمت‌های بدن، باسن خود را به شکل دلخواه برساند. گروهی دیگر از بانوان هستند که تنها می‌خواهند باسنشان فرم دلخواهی به خود بگیرد که تزریق ژل برای این دسته از افراد نیز می‌تواند روشی مناسب باشد.

 

در تزریق ژل به باسن از چه موادی استفاده می‌شود؟

برای تزریق ژل به باسن از مواد مختلفی استفاده می‌شود:

هیالورونیک اسید: این ماده متداول‌ترین، پراستفاده‌ترین و کاربردی‌ترین ژلی است که برای این منظور و برای تزریق ژل سایر قسمت‌های بدن و صورت استفاده می‌شود. این ماده یک هیدروکربن طبیعی است که به‌طور گسترده در ماتریکس خارجی سلول و بافت های بدن ازجمله پوست، استخوان‌ها، چشم و غضروف وجود دارد.

 

اسکالپترا: به‌طورمعمول زمانی که حجم تزریق کم باشد از ژل اسکالپترا استفاده می‌شود. اسکالپترا، حاوی پلیمر پلی ال‌لاکتیک‌اسید است. این ماده با تحریک تولید کلاژن، به باسن فرم می‌دهد. اسکالپترا از ترکیباتی بسیار مشابه ترکیبات بدن ساخته‌شده است و به‌مرورزمان جذب بدن می‌شود و عوارض جانبی بسیار محدودی دارد.

 

آکوافیلینگ: این ماده پرکننده‌ای است که به‌طور متوسط ​​5 تا 8 سال دوام می‌آورد و تقریباً جز پرکننده‌های دائمی به شمار می‌رود. آکوافیلینگ نه‌تنها برای تزریق به باسن، بلکه برای حجم دادن به بافت های نرم مانند سینه نیز استفاده می‌شود.

 

هیدروژل: از ماده‌های دیگر که از آن به‌عنوان ماده تزریق به باسن استفاده می‌شود می‌توان به هیدروژل اشاره کرد. این ماده یک پرکننده دائمی بافت نرم است. هیدروژل که بخش زیادی از آن را آب تشکیل داده است، بسیار شبیه به بافت نرم انسان است.

 

مواردی که پیش از تزریق باسن باید رعایت شوند:

فردی که قصد انجام تزریق ژل به باسن را دارد، باید مواردی را رعایت نماید تا احتمال بروز مشکل در زمان تزریق ژل کاهش ‌یابد. در ادامه به این موارد اشاره می‌شود:

حتماً از دو هفته پیش از تزریق ژل به باسن، مصرف دخانیات، قلیان و سیگار باید کنار گذاشته شوند.

توصیه می‌شود که فرد یک هفته پیش از تزریق، قرص آسپرین مصرف نکند؛ زیرا ریسک خونریزی با مصرف آسپرین بالا افزایش می‌یابد.

بهتر است که سوابق پزشکی فرد به‌طور دقیق به پزشک‌ متخصص‌ تحویل داده شود. در این سوابق، باید عمل‌های جراحی پیشین، حساسیت‌های غذایی و دارویی به همراه سوابق مصرف دارو ذکرشده باشد.

 

تزریق ژل به باسن چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که فرد تصمیم جدی به انجام تزریق ژل به باسن می‌گیرد، باید به دنبال پیدا کردن بهترین پزشک متخصص در این کار باشید، انتخاب یک پزشک ماهر می‌تواند مرحله‌ای بسیار مهم برای انجام این عمل باشد، زیرا در صورت انتخاب پزشکی که تخصص و مهارت کافی نداشته باشد ممکن است به‌سلامت فرد آسیب برسد. به همین منظور توصیه می‌شود که فرد برای انجام این کار تا جای ممکن بهترین پزشک را انتخاب نماید تا نتیجه برایش رضایت‌بخش باشد.

 

پس‌ازاین مرحله و دریافت وقت، فرد به مطب پزشک متخصص مراجعه می‌نماید و در یک جلسه مشاوره، با پزشک متخصص مشورت می‌کند در جلسه‌ی مشاوره سوابق پزشکی و درمانی فرد بررسی می‌شود تا از عدم وجود حساسیت به مواد خاص اطمینان حاصل شود. همچنین پزشک در مورد انتظارات فرد از این عمل سؤال‌هایی می‌پرسد تا متوجه شود چه مقدار ژل و در چه نقاطی باید تزریق شود. 

ترزیق ژل در نواحی باسن و ران

در صورت عدم وجود هرگونه مشکل یا حساسیت فرد، عمل تزریق ژل صورت می‌گیرد. برای انجام این کار، ابتدا محل تزریق توسط پزشک با مواد ضدعفونی‌کننده و ضد باکتری آغشته می‌شود تا از عدم وجود آلودگی در محل تزریق اطمینان حاصل‌شده و از بروز عفونت جلوگیری شود. در شرایطی که فرد نتواند درد ناشی از تزریق را تحمل کند، پزشک آن قسمت را به‌صورت موضعی بی‌حس می‌کند. ممکن است در این مرحله پزشک متخصص با نشان دادن جعبه‌های ژل و اخذ تأییدیه از فرد در خصوص برند ژل‌های تزریقی، به کمک یک سوزن کوچک حدود ۱۵۰ سی‌سی الی ۲۰۰ سی‌سی ژل را به هر باسن تزریق گردد. تمامی این فرایند در یک جلسه سی دقیقه تا یک‌ساعتی صورت می‌گیرد و اینکه فرد چند جلسه و با چه فاصله زمانی نیاز به تزریق دارد، توسط پزشک مشخص می‌شود.

 

پس از تزریق ژل

ممکن است که پس از تزریق به ران و باسن، معمولاً کبودی‌هایی ظاهر شود که کاملاً طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست. همچنین این امکان وجود دارد که در برخی افراد تورم به وجود بیاید که در این مورد نیز جای نگرانی نیست و پس از انجام این عمل فرد می‌تواند به‌راحتی به فعالیت‌های روزمره‌ خود بپردازد.

 

باید به این نکته توجه داشت که رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به ران ، همانند تمامی جراحی‌ها و خدمات زیبایی دارای اهمیت فراوانی است. اگر بهترین متخصص و گران‌قیمت‌ترین ژل برای تزریق در نظر گرفته شود، اما مراقبت‌های بعد از تزریق جدی گرفته نشود، به‌احتمال‌زیاد فرد به نتیجه دلخواه‌ نخواهد رسید. بنابراین نتیجه موردنظر فرد، تنها با انجام عمل تزریق حاصل نمی‌شود و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به باسن، بخش مهمی از پروسه فرم دهی به باسن است که درنتیجه کار تأثیر مستقیم دارند و باعث نتیجه پایدارتری می‌شوند.

 

سخن پایانی

پیش از انجام عمل تزریق ژل به باسن حتماً موارد ذکرشده در این مطلب را رعایت فرمایید، زیرا عدم توجه کافی به این موارد، مشکلاتی را در زمان تزریق ژل به ران و باسن و بعدازآن، ایجاد می‌کند که یک از این اثرات، نرسیدن شما به اندام دلخواهتان می‌باشد. همچنین در انتخاب پزشک متخصص نهایت دقت را داشته باشید و برای انجام این عمل به یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو