آنفولانزا منجر به مرگ چند نفر در این استان مرکزی شده است؟

51

1400/9/11

11:27


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون هیچ گزارشی از فوت افراد به دلیل آنفولانزا در استان مرکزی وجود نداشته است.   

آنفولانزا منجر به مرگ چند نفر در این استان مرکزی شده است؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی علیمحمدی با اشاره به اینکه برخی از افراد مبتلا به بیماری آنفولانزا از طریق خوددرمانی یا بدون انجام تست اقدام به درمان خود کرده‌اند، بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری آنفولانزا تاکنون بالغ بر ۲۰۰ مورد مبتلا در استان ثبت شده است که پس از گذراندن دوره درمان خود بهبود یافته و تمامی خدمات درمانی به نحو مطلوب به بیماران ارائه شده است و تاکنون در این استان هیچ مورد فوت ناشی از آنفلوانزا نداشته ایم.
وی در ادامه ضمن اشاره به تفاوت های میان ویروس کرونا و آنفولانزا، گفت: ویروس های کرونا و آنفولانزا از دو خانواده متفاوت می باشند، کرونا از خانواده سارس و آنفلوانزا از خانواده تیپ A و B و C هستند.
دکتر علیمحمدی افزود: با وجود اینکه تفکیک دو بیماری کرونا و آنفولانزا باید تست PCR انجام گیرد، اما لازم است ذکر شود که شایع‌ترین علامت بیماری آنفلوانزا تب و بدن درد است و اختلالات چشایی و بویایی از جمله علائمی هستند که بیشتر بیانگر علائم کرونا هستند.
وی تاکید کرد: تهیه واکسن آنفلوانزا از طریق داروخانه‌ها و بخش خصوصی صورت می‌گیرد و بخش دولتی برای اقشار خاصی نظیر بانوان باردار، جانباران بالای ۵۰ درصد زندانیان، کادر بهداشت و درمان و برخی بیماران خاص تامین می‌کند.
وی یادآور شد: علیرغم اینکه دوره طلایی تزریق واکسن آنفولانزا از نیمه دوم مهرماه تا نیمه دوم آبان ماه است، اما نباید گفت که تزریق واکسن پس از نیمه دوم آبان ماه اصلا تاثیری ندارد.
وی در ادامه توصیه کرد: رعایت بهداشت فردی و دریافت واکسن، راهکار پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا است و رعایت نکات بسیار ساده بهداشتی اعم از شستن مرتب دست ها، رعایت فاصله با افراد و... می تواند در عدم فراگیر شدن این بیماری کمک کننده باشد.
بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاون بهداشتی این دانشگاه در پایان تاکید کرد: تنها یک مورد بیماری مثبت سرخک در استان گزارش شده و تاکنون به تائید نهایی نرسیده و در حال بررسی است، لذا از مردم می خواهیم که واکسیناسیون معمولی کودکان از جمله بیماری سرخک را به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا به تعویق نیاندازند تا با انجام به موقع واکسیناسیون کودکان، میزان شیوع سرخک افزایش نیابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو