موثرترین روش برای درمان اچ آی وی

44

1400/9/11

13:29


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افراد مبتلا به HIV اگر زود هنگام برای درمان و آموزش به پزشک مراجعه کنند، کمتر دچار عوارض این بیماری می شوند و توان زندگی معمول با طول عمری نزدیک به نرمال جامعه را خواهند داشت.

موثرترین روش برای درمان اچ آی وی

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سعید کلانتری، متخصص بیماری های عفونی و فلوشیپ ایدز عنوان کرد: ویروس کرونا و ترس از بیماری باعث شده تا افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی مراجعه کمتری برای کنترل بیماری خود داشته باشند و این موضوع باعث شد تا به آموزش و کنترل این بیماری آسیب جدی وارد شود.
کلانتری؛ جلوگیری از انتشار ویروس اچ آی وی را یکی دیگر از علتهای مراجعه زودهنگام بیماران دانست و تصریح کرد: شروع درمان در فرد آلوده و کنترل ویروس فرد بیمار، احتمال انتقال ویروس را به افراد دیگر کاهش می‌دهد و ایجاد ایمنی درمان به عنوان عامل مهم پیشگیری انتقال ویروس محسوب می شود.
وی انتقال از طریق سوزن آلوده در پرسنل بهداشتی و یا معتادان تزریقی را یکی از روشهای انتشار ویروس HIVو ابتلا به ایدز دانست و افزود: انتقال از طریق تماس جنسی یا از طریق مادر آلوده به نوزاد نیز از علل رایج ابتلا به ایدز است .
عضو هیئت علمی گروه عفونی دانشگاه ایران درخصوص نقش فرآورده های خونی در انتقال بیماری گفت: امروزه با توجه به روشهای حساسی که سازمان انتقال خون درکنترل محصولات خونی دارد؛ احتمال انتشار ویروس اچ آی وی دراین فراورده ها بسیار ضعیف است.
کلانتری؛ رابطه جنسی را همچنان جزء راههای اصلی انتقال HIV برشمرد و بر ضرورت آموزش جامعه، خصوصاً گروه‌های در معرض خطر تاکید کرد.
دکتر سعید کلانتری با بیان این نکته که موثرترین راه کاهش موارد جدید ابتلا به ایدز؛ آموزش است، خاطر نشان کرد: بسیار مهم است که در دوره پاندمی کرونا برنامه مراقبت اجرایی بیمار، به هیچ عنوان دچار وقفه یا چالش نشود بلکه با همان حساسیت و حتی با دقت بیشتر انجام شود.
بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، یادآور می شویم از سال ۱۹۸۸ اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود؛ هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری کنیم که HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو