حقایق عجیب بلیچینگ دندان به نقل از دکتر مانوشا امیری

منبع: فوت و فن

78

1400/9/15

11:35


حقایق عجیب بلیچینگ دندان به نقل از دکتر مانوشا امیری

روشهای ترمیم و زیبایی دندان امروزه مورد توجه بسیاری از افراد که از مشکلات مربوط به زیبایی دندان رنج میبرند قرار دارد. از طرفی برای دریافت بهترین نتیجه از روشهای زیبایی دندان باید به بهترین دندانپزشک متخصص زیبایی مراجعه نمود.

بلیچینگ دندان یکی از روش های سفید کردن دندان است که با مواد سفید کننده و قرار گرفتن دندان در معرض گرما یا نور انجام می شود. ممکن است افراد بعد از مدتی متوجه زرد شدن و تغییر رنگ دندان های خود شوند و طبیعتا  این یک اتفاق خوشایند نمی تواند باشد. خوشبختانه، امروزه روش های درمانی وجود دارد که امکان برطرف کردن این مشکل را راحت تر کرده است و دندانپزشکی زیبایی نیز به درمان همین مشکلات مختلف مربوط به دندان ها از مرتب کردن دندان ها گرفته تا سفید کردن آنها میپردازد.

دکتر مانوشا امیری دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی در رشت دارای سالها تجربه و مهارت کافی و دانش آکادمیک و روز دنیا و روش های منحصر در زمینه های بلیچینگ دندان در رشت، روکش لمینت در رشت، روکش کامپوزیت دندان در رشت، طرح لبخند، روکش های ایمپلنت و روکش های تمام سرامیک و سایر روش های زیبایی دندان می باشند.

برای دیدن تصاویر بیشتر و آشنایی با بهترین مرکز زیبایی دندان در رشت میتوانید به وبسایت drmanoosha.com سر بزنید.

بلیچینگ دندان به جذابیت بیشتر و همچنین افزایش سطح اعتماد به نفس شما کمک می کند.  شاید شما هنوز برای انجام این روش نمی توانید تصمیم قاطع و درستی داشته باشید. در ادامه برای اطمینان از این روش و تصمیم گیری راحت  چند مورد از مزایا و معایب بلیچینگ دندان را به نقل از دکتر مانوشا امیری با هم بررسی می کنیم.

سوالی که ممکن است در قدم اول مطرح شود این است که بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ  دندان یک روش سفید کردن دندانپزشکی است که در آن دندانپزشک از مواد سفید کننده (مانند پراکسید هیدروژن و محصولات سفید کننده) استفاده می کند که در غلظت های بالاتر می توانند باعث سفیدتر شدن دندان ها شوند.

یکی از استفاده های لیزر در دندانپزشکی ،سفید کرد دندان است. بلیچینگ دندان با لیزر فقط باید در دندانپزشکی و توسط متخصص زیبایی انجام شود. قبل از زدن عامل بلیچینگ از ژل محافظ برای لثه‌ها استفاده می شود. مواد بلیچینگ مستقیماً روی دندان‌ها زده می‌شود، سپس برای واکنش و تاثیر گذاری با لیزر گرم می‌شود. در بلیچینگ دندان از ژل سفید کننده قوی استفاده می‌شود که با لیزر فعال می‌شود و نتایج دلخواه و سریع  را ارائه می دهد. متخصص زیبایی یا دندانپزشک از ژل پراکسید هیدروژن به غلظت ۲۵ تا ۴۰ درصد استفاده می‌کند. با توجه به غلظت بالای آب اکسیژنه باید احتیاط  شود تا حساسیت دندانها کمتر شود و از آسیب زدن به لب‌ها، لثه‌ها و بافت‌های دیگر دهان جلوگیری شود. ماندگاری بلیچینگ دندان ۶ ماه تا یک سال است. البته ماندگاری آن تا حد زیادی به نوع تغذیه ی هر فرد و رعایت بهداشت دهان و دندان او بستگی دارد.

بعد از معرفی کامل فرایند و شناخت کافی از بلیچینگ دندان به عنوان یکی از روش های سفید کننده ی دندان بهتر است از مزایا و معایب این روش اطلاعاتی داشته باشید. با ما همراه باشید:

 

مزایای بلیچینگ دندان

  • انجام بلیچینگ دندان توسط یک دندانپزشک متخصص زیبایی. یکی از مزایای بلیچینگ دندان نسبت به سفید کننده های دیگر این است که این روش حتما باید توسط یک متخصص دندانپزشکی مجرب ارائه شود، چون دندانپزشک در مرحله ی اول دهان و دندان‌ها را معاینه می‌کند، شرح حال بیمار را بررسی می‌کند تا علت تغییر رنگ دندان‌ها را تشخیص دهد و با توجه به نوع لکه‌ها و کم یا زیاد بودن، نوع و موقعیت ترمیم‌ها مشخص کند که آیا بلیچینگ دندان درمان مناسبی برای بیمار محسوب می‌شود یا خیر.
  • بهبود ظاهر و لبخند. افرادی که دندان های تمیزتر و سفیدتری دارند اعتماد به نفس بیشتری در ارتباطات خود دارند و هر چقدر لبخند کامل تر و دندان ها سفید و مرواریدی تر باشند جذابیت فرد بیشتر می شود.
  • افزایش کیفیت ارتباطات اجتماعی. هرچه لبخند زیباتری داشته باشید به تبع آن اعتماد به نفس بیشتری هم برای برقراری ارتباط با افراد خواهید داشت. بنابراین، نسبت به مهارت ها و توانایی های خود مطمئن تر خواهید بود. اگر بتوانید سطح اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
  • سلامتی سبک زندگی. یک لبخند زیبا و درخشان ظاهری متقاعد کننده، شرافتمندانه و دوست داشتنی به فرد می بخشد. به همین دلیل خیلی ها دوست دارند دندان های سفید و مرواریدی داشته باشند. لبخند هر فردی با زیبایی، سلامتی و سبک زندگی او می تواند مرتبط باشد.
  • سرعت درمان. بلیچینگ دندان زیبایی لبخند و سفیدی دندان ها را در یک تایم کوتاه به شما ارائه می دهد.

روکش لمینت،کامپوزیت دندان در رشت،دکتر مانوشا امیری

معایب بلیچینگ دندان

همانطور که گفتیم خیلی مهم است که بلیچینگ توسط یک متخصص دندانپزشکی انجام شود چون در غیر اینصورت ممکن است امنیت نداشته باشد و آسیب زننده باشد. بلیچینگ با تمام مزایای خوبی که دارد می تواند عوارض جانبی هم داشته باشند:

  • حساسیت دندان
  • تحریک لثه
  • نتایج موقت. بلیچینگ دندان دائمی نیست و بعد از مدتی دندان ها به حالت اولیه ی خود بر می گردند. البته رعایت بهداشت روتین دندان برای ماندگاری نتیجه بسیار مهم است.
  • محدودیت در رژیم غذایی. خودداری از مصرف نوشیدنی ها و غذاهای رنگ دار.

 

شاید برایتان سوال باشد که بعد از انجام بلیچینگ دندان چطور می توانید از دندان های درخشانتان مراقبت کنید:

بلیچینگ دندان کمی حساسیت در دندانها ایجاد می کنند و آنها را مستعد لکه شدن دار می کنند. دندانپزشک متخصص زیبایی به شما توصیه می کند تا ۴۸ ساعت بعد از درمان دستورالعمل های زیر را رعایت کنید تا بتوانید سفیدی و درخشندگی دندان‌ها را حفظ کنید.

 

  • غذاها و نوشیدنی‌های رنگ دار مانند چای، قهوه، کوکا، شراب یا هر گونه نوشابه رنگی نخورید چون دندان‌ها رنگ را تا سه روز بعد از درمان جذب می‌کنند.
  • از نوشیدن مایعات خیلی داغ یا سرد نیز خودداری کنید، چون دماهای بسیار بالا یا پایین باعث انقباض و انبساط دندان می‌شود و به لکه‌ها اجازه نفوذ می‌دهد.
  • بهتر است هنگام نوشیدن مایعات رنگ دار از نی استفاده کنید.
  • بعد از نوشیدن یا میل کردن غذاهای رنگ دار دهان و دندانتان را بشورید و مسواک بزنید.
  • سیگار نکشید.

ممکن است بلیچینگ دندان انتخاب مناسبی برای همه نباشد، شما باید مطمئن شوید که آیا کاندید مناسبی برای انجام این روش هستید یا خیر. مرکز تخصصی ترمیمی و زیبایی دندان دکتر مانوشا امیری علاوه بر انجام روش های ترمیمی و روکش دندان خدمات بلیچینگ دندان را در سطح کیفیتی بالا و تجهیزات پیشرفته برای بیماران خود ارائه می دهد. اگر از رنگ کدر و زرد دندان های خود خجالت می کشید بهتر است در اولین فرصت برای تعیین ویزیت با مرکز تخصصی ما تماس گرفته و برای داشتن لبخندی درخشان و دلخواه خود از خدمات مناسب و با کیفیت این مرکز زیر نظر متخصص ترمیمی و زیبایی دندان  دکتر مانوشا امیری بهره مند شوید.

برای تماس و تعیین وقت با شماره ۳۲۱۳۴۰۴۰-۰۱۳ و یا از طریق بخش مشاوره آنلاین در وبسایت drmanoosha.com با ما در ارتباط باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو