بلیچینگ دندان چیست و چه عوارضی دارد؟

منبع: نمکستان

7

1401/9/17

22:05


ممکن است دندان ها به دلایل مختلف زرد شوند یا تغییر رنگ دهند. اگر می خواهید آن ها را روشن تر و سفیدتر کنید، می توانید با روش های جدید دندانپزشکی این کار را انجام دهید

نمکستان : ممکن است دندان ها به دلایل مختلف زرد شوند یا تغییر رنگ دهند. اگر می خواهید آن ها را روشن تر و سفیدتر کنید، می توانید با روش های جدید دندانپزشکی این کار را انجام دهید. اگرچه برخی از روش های سفید کردن دندان عوارضی را در پی دارد، اما یشتر درمان های سفید کننده معمولی تا زمانی که دستورالعمل های محصول را رعایت کنید بی خطر است. شما باید تصمیم بگیرید که چگونه دندان های خود را بر اساس نوع لکه سفید کنید.

گزینه های سفید کردن دندان ها

روش ها و محصولات زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. ممکن است شما در مورد اینکه چه چیزی استفاده کنید و کدام موارد بی خطر است، گیج شوید. سه روش کلی از روش های سفید کردن وجود دارد، که عبارتند از:

  • روش هایی که توسط دندانپزشک انجام می شود.
  • روش هایی که توسط دندانپزشک تجویز می شود و می توانید آن را در منزل ستفاده کنید.
  • روش هایی که در سایت های گوگل پیشنهاد شده اند و بدون نظارت دادنپزشک آن ها را انجام می دهید.

شما می توانید براساس موارد زیر از روش های خاصی برای سفید کردن دندان استفاده کنید.

  • نوع تغییر رنگ دندان هایتان
  • هزینه ی درمان
  • ریسک روش درمانی
  • سن شما
  • سابقه دندانپزشکی

به خاطر داشته باشید، زمان لازم برای سفیدتر کردن دندانهای شما به نوع تغییر رنگی شما و روشی که برای سفیدتر کردن دندان های خود استفاده می کنید بستگی دارد.

سفید کردن دندان ها به صورت حرفه ای

دندانپزشک شما می تواند چندین روش مختلف برای سفیدتر کردن دندان های شما در مطب یا منزل استفاده کند. به طور کلی روش هایی که آن ها استفاده می کنند باعث شستشوی دندان های شما با کاربامید پراکسید می شود. این به هیدروژن پراکسید و اوره تجزیه می شود و در یک واکنش شیمیایی رنگ دندان را هدف قرار می دهد. این یک راه ایمن برای سفید کردن دندان ها به حساب می آید.

  • درمان در مطب

روش سفید کننده در مطب می تواند مفید باشد زیرا خیلی سریع انجام می شود. اثر سفید کننده نیز ممکن است طولانی تر شود. اغلب ممکن است برای سفیدتر کردن دندان هایتان فقط به یک ساعت درمانی یا چند مراجعه نیاز داشته باشید. این امر به این دلیل است که غلظت پراکسید هیدروژن در محصولات کاربردی بیشتر از محصولاتی است که در خانه از آن ها استفاده می کنید. در صورت داشتن لثه ها یا ضایعات پوستی، درمان های داخلی نیز توصیه می شود.

  • درمان در منزل زیر نظر دندانپزشک

دندانپزشکان همچنین می توانند به شما در سفیدتر کردن دندان های شما در خانه کمک کنند. دندانپزشک شما ممکن است بتواند قالب های مناسب را برای قرار دادن در دهان شما بسازد. شما یک ژل به آن اضافه می کنید و قالب را ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در روز (طبق توصیه دندانپزشک شما) برای چند هفته تا سفیدتر کردن دندان های خود مصرف می کنید.

دلایل زیادی برای سفیدتر شدن دندان های شما وجود دارد. همه متفاوت هستند؛ و دقیقاً همانطور که رنگ مو و پوست ما متفاوت است، بنابراین دندان هایمان نیز می توانند متفاوت باشند. تعداد کمی از افراد دندان های سفید و درخشان دارند و همچنین با بزرگتر شدن دندان های ما نیز این سفیدی می تواند از بین برود. دندان های شما همچنین توسط مواد غذایی و نوشیدنی هایی از قبیل چای، قهوه و دانه های سیاه قابل لک هستند. سیگار کشیدن همچنین می تواند دندان را لکه دار کند.

سفید کردن دندان چه مدت طول می کشد؟

کل درمان معمولاً طی سه تا چهار هفته انجام می شود. ابتدا به دو یا سه مراجعه به دندانپزشک احتیاج دارید. تیم دندانپزشکی شما نیاز به ایجاد یک محافظ دهان دارد و در اولین ملاقات برداشت های خود را از این امر انجام می دهد. به محض اینکه تیم دندانپزشکی شما شروع به درمان کرد، باید درمان را در خانه ادامه دهید. این به معنای استفاده منظم از محصول سفید کننده در طی دو تا چهار هفته و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت است. با این حال، اکنون برخی از محصولات جدید وجود دارد که می توانند بطور همزمان تا هشت ساعت استفاده شوند. این بدان معناست که در کمتر از یک هفته می توانید نتیجه رضایت بخش کسب کنید.

چه روش های دیگری وجود دارد؟

در حال حاضر سفید کننده لیزر یا سفید کننده قدرت وجود دارد. در طی این روش برای محافظت از لثه سد لاستیکی روی دندان های شما قرار می گیرد و یک محصول سفید کننده روی دندان های شما قرار داده می شود. سپس یک نور یا لیزر روی دندان ها ساییده می شود تا مواد شیمیایی فعال شود. نور واکنش محصول سفید کننده را تسریع می کند و تغییر رنگ سریع تر حاصل می شود. گفته می شود که سفید کردن با لیزر باعث می شود دندان ها تا پنج یا شش درجه روشن تر شوند. برای اطمینان از اینکه شما برای درمان مناسب هستید، باید دندانپزشک شما را ارزیابی کند. پس از توافق، این روش معمولاً حدوداً یک ساعت طول می کشد.

عوارض جانبی

برخی از افراد ممکن است در طی یا بعد از درمان متوجه شوند که دندان های آن ها نسبت به سرما حساس می شوند. برخی دیگر ممکن است در لثه، گلو درد یا لکه های سفید در لثه دچار ناراحتی شوند.پ این علائم معمولاً موقتی هستند و باید طی چند روز از پایان درمان ناپدید شوند. در صورت ادامه هر یک از این عوارض جانبی، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

انجام روش های سفید کننده دندان تا چه اندازه ایمن هستند؟

در اروپا و برخی دیگر کشورها سفید کردن فقط به صورت قانونی توسط دندانپزشک انجام می شود. در اروپا، تهیه مواد سفید کننده حاوی بیش از ۱/۰٪ پراکسید (یا معادل آن با پراکسید کاربامید) به غیر از دندانپزشک، غیرقانونی است. این مقررات برای محافظت از مردم است. آن ها اطمینان حاصل می کنند که هر کسی که سفیده را انجام می دهد به درستی آموزش دیده است و از مهارت و دانش کافی برای انجام این عمل برخوردار است بدون اینکه خطر آسیب دائمی به دندان ها یا لثه ها وارد شود.

آیا یک دندان که ریشه آن پر شده است می تواند سفید شود؟

بله بعضی اوقات دندان های مرده بعد از پر شدن ریشه از بین می روند. اگر دندان تحت درمان با ریشه قرار گرفته باشد، ممکن است کانال (که شامل عصب است) بازگشایی شود. محصول سفید کننده از داخل برای سفید کردن دندان استفاده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو