مناطق و محله های آنتالیا برای شهرگردها

منبع: فوت و فن

96

1400/9/17

13:24


مناطق و محله های آنتالیا برای شهرگردها

یکی از شهر‌های ترکیه که مسافران زیادی هر‌ساله برای سفر و تفریح به آن سفر می‌کنند، آنتالیا است. تورهای آنتالیا علی بابا در ایران هم طرفداران زیادی دارد. بسیاری از گردشگران و مسافران علاقه‌مند هستند تا سری هم به محله‌های آنتالیا بزنند و حال‌وهوای آن‌ها را تماشا کنند.

در این‌ مقاله می‌خواهیم شما را با برخی محله‌های آنتالیا هم آشنا کنیم تا بتوانید در تور خود و کنار لذت از سواحل آنتالیا و تفریحات آبی آن‌ها از لذت شهر‌گردی هم غافل نمانید. محله‌ها می‌توانند از نوع محله‌های شیک و لوکس باشند یا محله‌هایی که بتوان در آن‌ها تفریح کرد و اوقات خوشی داشت. پس با ما همراه باشید تا درباره آن‌ها بیشتر بدانیم.

محله کمر (Kemer)

محله محبوب کمر که مسافران زیادی به اقامت یا بازدید از آن علاقه دارند، در ۳۵ ‌کیلو‌متری جنوب‌‌شرقی شهر آنتالیا واقع شده است. هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی در محله کمر هستند که باعث شده بسیاری از مسافران و تور‌ها، این ‌محله را برای اقامت خود انتخاب کنند. یکی دیگر از جذابیت‌های این‌ محله، داشتن ساحل‌های زیبا است که چشم هر‌مسافری را جذب خود می‌کند.

اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم دلیل اصلی برای تماشا و گردش در این ‌محله، سواحل زیبا و آب تمیز آن است و منطقه تاریخی خاصی برای تماشا در آن وجود ندارد. از جا‌های دیدنی محله کمر، اسکله قایق‌های بادبانی و پارک یوروک میان مسافران مشهور‌تر هستند. پیشنهاد می‌شود اگر به آنتالیا سفر می‌کنید، حتما بخشی از سفر خود را به بازدید از پارک یوروک اختصاص دهید. بازار‌های محلی و فروشگاه‌های متنوع کمر، محل مناسبی برای خرید سوغاتی هستند.

محله سیده (Side)

در برنامه سفر خود به آنتالیا یکی از محله‌هایی که حتما باید دیده شود، محله سیده است. بسیاری از افراد، بهترین سواحل و مناطق دریایی آنتالیا را متعلق به محله سیده می‌دانند. اما نکته مهمی که درباره سیده وجود دارد، دیدنی‌های تاریخی آن است. اگر به تاریخ و آثار تاریخی علاقه داشته باشید، شکوه امپراتوری‌های گذشته را در آنتالیا و محله سیده مشاهده خواهید کرد. ویرانه‌های معبد آپولو و آتنا، موزه سیده و تئاتر باستانی از‌جمله مکان‌های دیدنی و تاریخی محله سیده هستند.

البته علاقه‌مندان به طبیعت هم در سیده بی‌نصیب نیستند و تماشای آبشار ماناوگات می‌تواند اوقات مفرحی را برای آن‌ها فراهم کند. دره کوپورلو هم یکی دیگر از دیدنی‌های طبیعی و جذاب محله سیده به‌حساب می‌آید. برای اقامت در محله سیده هتل‌های متنوعی وجود دارند که رفت‌و‌‌آمد به دیدنی‌های این ‌محله را برای شما کار آسانی خواهند کرد.

محله کنیالتی

یکی از محله‌های معروف آنتالیا که توصیه می‌شود حتما به آن سری بزنید و از تماشای آن لذت ببرید، محله کنیالتی است. محله لارا که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد و همچنین محله کنیالتی از بهترین محله‌های آنتالیا برای زندگی هستند. هتل‌های بسیاری هم در این محله‌ها وجود دارند و برای رزرو مسافران بسیار مناسب به‌نظر می‌رسند.

سواحل شنی محله کنیالتی از تمیز‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین سواحل آنتالیا هستند. به همین دلیل افراد زیادی قسمتی از سفر خود را برای حضور در این‌ محله برنامه‌ریزی می‌کنند. کافه‌ها، رستوران‌ها، بار‌ها و مغازه‌های زیادی هم در محله کنیالتی هستند که فضای دل‌نشینی را برای مسافران و گردشگران ایجاد کرده است. دانشگاه آک و بیمارستان الیمپوس که از بهترین‌ها در آنتالیا هستند، در این‌ محله قرار دارند.

محله لارا

همان‌طورکه گفته شد یکی از بهترین محله‌های آنتالیا برای زندگی محله لارا است. این‌ محله به مرکز شهر نزدیک بوده و توریست‌های زیادی به آن مراجعه می‌کنند. امکانات فوق‌العاده خوبی در محله وجود دارد و سواحل زیبای آن، یکی از بهترین جاذبه‌های آن به‌شمار می‌روند. اگر هتل شما در لارا بود که می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید؛ اما اگر چنین هم نبود حتما در برنامه‌ریزی‌های تور آنتالیا، زمانی را برای مراجعه به این‌ محله زیبا و دیدنی اختصاص دهید.

اگر طرفدار تفریحات آبی باشید، محله لارا تفریحات ویژه‌ای را برای سفر شما ارائه می‌کند که امتحان آن‌ها حال‌وهوای سفرتان را عوض خواهد کرد. اطراف این ‌محله هم مانند چند محله توریستی دیگر مراکز خرید بزرگی وجود ندارد.

دیگر مناطق و محله های آنتالیا برای شهرگردها

برای گردش در شهر و محله‌های آنتالیا تعدادی از محله‌ها را معرفی کردیم؛ اما هنوز جا برای تماشا و قدم‌زدن وجود دارد و محله‌های دیگری هم برای انتخاب شما موجود هستند. از‌جمله این‌ محله‌ها می‌توان به مواردی مانند محله بلک و محله کپز اشاره کرد. البته محله کپز ساحل ندارد و به همین دلیل توریست‌ها و گردش‌گران کم‌تری به این‌ محله می‌روند. اما این ‌محله مراکز خریدی زیادی دارد و یکی از شعبه‌های فروشگاه مترو در کپز است. محله بلک هم یکی از مناطق اصلی آنتالیا به‌حساب می‌آید و امکانات زیادی را در آن مشاهده می‌کنیم. محله بلک نقاط تاریخی و هتل‌های متنوعی را هم در خود جای ‌داده که آن را معروف‌تر کرده است.

سخن آخر

اگر می‌خواهید به آنتالیا سفر کنید، برای انتخاب هتل یا تور آنتالیا به محله مدت اقامت هم توجه کنید. البته شما می‌‎توانید مدتی از سفر خود را در محله‌های مختلف بمانید؛ اما ممکن است بعضی موارد را برای مدت بیشتری در برنامه خود داشته باشید. در این ‌مقاله درباره تعدادی از محله‌های معروف آنتالیا صحبت کردیم تا با آن‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو