رستم قاسمی امروز ۱۸ آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگی که مورد انتظار هست بحث راه‌آهن بوده که خواسته مردم و ملی است.

وی تصریح کرد: این امر برای کشور مهم است و اعتباری پیش‌بینی‌شده که پروژه راه‌اندازی شود و سرعت بگیرد با پیمانکار جلسه‌ای داشتیم که ظرف مدت ده روز آینده برنامه‌ای تحویل ما داده شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که این پروژه سه تا چهار سال اتمام شود که باید برنامه دقیق و اجرایی در زمان‌بندی سه‌ساله تهیه و تدوین شود و دولت منابع مالی آن را تأمین کند.

قاسمی اضافه کرد: به‌غیراز پروژه راه‌آهن، بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی‌شده است برای این سفر که در موضوعات مختلفی است و فردا در شورای اداری تقدیم می‌شود.

 

وی بیان کرد: موضوع مسکن نیز یکی از موضوعات مهمی است که در برای استان پیش‌بینی‌شده، موانعی در خصوص زمین وجود دارد که امروز بر روی آن بحث خواهیم کرد که چگونه آن را رفع کنیم که کار مسکن ملی و نهضت ملی را هرچه زودتر پیش ببریم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قرار شده که در راستای مسکن فردا کار ۷۰۰۰ مسکن در سطح لرستان آغاز شود البته این کافی نیست و باید زمین را فراهم کنند که تعداد مسکن‌ها افزایش یابد.

قاسمی با اشاره به توسعه فرودگاه خرم‌آباد، افزود: در بازدیدی که صورت گرفت فرودگاه خرم‌آباد مراحل نهایی خود را طی می‌کند و یکسری کارها باقی‌مانده که تا ۲۲ بهمن‌ماه تمام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در زمینه پرواز به تهران و مشهد؛ تلاش خواهیم کرد که خواسته مردم را برآورده کنیم.