عکس‌های رادیولوژی عجیب

عکس‌های رادیولوژی عجیب


منبع: فوت و فن

141

1400/9/20

09:35


عکس‌های رادیولوژی عجیب

سایت «Radiopaedia.org»، کاتالوگ مرجعی از پرونده‌های رادیولوژی و پزشکی را به صورت کاملا رایگان در اختیار علاقمندان می‌گذارد. این سایت هم اکنون بیش از هفت میلیون بازدید کننده در ماه دارد و بیش از ۱۷,۶۰۰ پرونده بر روی دیتابیس آن موجود هستند.

با این حال، این سایت برای افراد خارج از دنیای پزشکی نیز به دلیل نمایش عکس‌های رادیولوژی عجیب از بدن افراد، جذاب شده است. در این عکس‌ها، اشیای عجیبی در داخل بدن افراد دیده می‌شود؛ از یک قوطی خالی قهوه فوری، قوطی اسپری حشره کش، چاقو، سکه و مسواک گرفته تا اشیا خوراکی چون پرتقال، بادمجان و تخم مرغ.

این وب‌سایت توسط دکتر فرانک گایلارد، نورولوژیست استرالیایی در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شده و در آن توضیح داده می‌شود که موارد اشیاء خارجی داخل بدن بیماران، موارد شایعی در بخش‌های اورژانس هستند. همچنین اشاره می‌کند که کودکان زیر ۴ سال به دلیل این که همه چیز را در دهان خود می‌گذارند و ممکن است ناخواسته آن‌ها را قورت دهند، بیشتر در معرض خطر هستند.

دکتر فرانک گایلارد، انگیزه خود را از راه اندازی این سایت، به وجود آوردن مرجع اطلاعاتی رایگان برای همگان عنوان می‌کند. او می‌گوید که این موارد پزشکی رادیولوژی، بسیار آموزنده و بسیاری از پرونده‌ها، در نوع خود بی همتا هستند.

باب اسفتجی سر و تهی که توسط کودکی ۱۶ ماهه بلعیده شده


یک قوطی اسپری


یک سکه در مری یک کودک


یک چاقو در بالاتنه فرد


کودکی که اسباب بازی خود را قورت داده


یک مسواک بلعیده شده

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو