رقم حقوق درشت کارکنان دولت در شرایط بد مردم

منبع: برترین ها

34

1400/9/21

12:44


سقف حقوق سال آینده اعضای هیات علمی و قضات ۳۷ میلیون تومان تعیین شد. در بودجه سال ۱۴۰۰ سقف ناخالص حقوق کارکنان دولتی و سایر دستگاه‌ها ۳۳ میلیون تومان بود.

خبرگزاری فارس: براساس جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دولت سقف ناخالص پرداختی ماهانه را ۳۷ میلیون تومان تعیین کرد.

سقف ناخالص پرداختی ماهانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۱ به گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات در کلیه مناطق کشور، سیصد و هفتاد میلیون (۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال است.

در بودجه سال ۱۴۰۰ سقف ناخالص حقوق کارکنان دولتی و سایر دستگاه‌ها ۳۳ میلیون تومان بود.

مازاد بر سیصد و هفتاد میلیون ( ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در هر ماه تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیات علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه ها و شرکت های دولتی و همچنین شرکت‌ها و موسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت و یا نهادهای عمومی منصوب می شوند، ممنوع است.

کارانه گروه پزشکی و عیدی پایان سال از حکم این جزء مستثنی است.

شورای حقوق و دستمزد براساس مقتضیات برخی از مشاغل و پست‌های سازمانی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در موارد خاص نظیر نخبگان ممتاز، اشتغال در واحدهای عملیاتی مستقر در مناطق جغرافیایی بد آب و هوا و محروم از تسهیلات زندگی، سقف مذکور را تغییر دهد.

سقف معافیت مالیاتی حقوق سال آینده ۵ میلیون تومان شد

براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال بعد ماهانه ۵ میلیون تومان شد و نسبت به مازاد ۶۰ میلیون تومان در سال پلکانی افزایش می‌یابد.

دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داد سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی ماهانه ۵ میلیون تومان باشد.

در این بند عنوان شد: سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۱ مبلغ ششصد میلیون (۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها و کارانه به استثنای عیدی پایان سال به شرح زیر است:

۵-۱ - نسبت به مازاد ششصد میلیون ( ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال تا یک میلیارد و دویست میلیون (۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ده درصد (۱۰٪)

۵-۲ - نسبت به مازاد یک میلیارد و دویست میلیون (۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال تا دو میلیارد و چهارصد میلیون (۲,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، پانزده درصد (۱۵٪)

۵-۳- نسبت به مازاد دو میلیارد و چهارصد میلیون (۲٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال، بیست درصد (۲۰٪)

میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده (۵۷) قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده (۱۰۱) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه به مبلغ سیصدو نود و شش میلیون (۳۹۶,۰۰۰,۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو