عیدی ویژه مجلس به کارکنان دولت | خبر مهم درباره واریزی جدید برای کارکنان دولت

4

1402/4/4

23:36


عیدی ویژه مجلس به کارکنان دولت | خبر مهم درباره واریزی جدید برای کارکنان دولت

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت دوباره به صحن مجلس می‌آید. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و موقت در مراحل نهایی قرار دارد. پرداختی عادلانه به کارکنان و کارگران در سایه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی امکان‌پذیر است. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و حذف پیمانکاران، مطالبه مهم کارگران و کارکنان است. بر اساس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، همه شرکتی‌ها و قراردادی‌ها در نهادهای دولتی و عمومی با بیش از دو سال سابقه، قرارداد مستقیم و استخدام می‌شوند.

برچیده شدن دست‌های واسطه و حذف پیمانکاران، اصلی‌ترین مولفه‌ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است. طرح ساماندهی استخدام کارکنان و حذف پیمانکاران، مطالبه مهم کارگران و کارکنان است. بازگشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از شورای نگهبان به دلیل ابهامات، موجب شد که چندین جلسه و نشست در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شود اما به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو حقوقدان شورای نگهبان، این ابهامات رفع شده است.

مهدی عیسی‌زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی در تشریح جزئیات این طرح تاکید کرد که اجرای این طرح تنها به حذف شرکت‌های واسطه منتهی شده و بار مالی برای دولت به همراه نخواهد داشت.

عضو حقوقدان شورای نگهبان هم گفت: ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد دانسته عمدتا مبتنی بر ابهام است و تاکید شورا بر این است که قانون در این زمینه باید روشن و شفاف باشد.

غلامرضا مولابیگی، عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از ایرادات این طرح پیرامون استفاده از عنوان بکارگیری است که باید مشخص شود از طریق آزمون یا سایر روش‌ها صورت می‌گیرد.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: صلاحیت‌های کارشناسی تشخیصی کاملا برعهده مجلس است و شورای نگهبان تنها این طرح را از این جهت که مغایر با شرع، قانون اساسی و مبهم نباشد، بررسی می‌کند.

کارکنان دولت

مولابیگی یادآور شد: اقدام کمیسیون اجتماعی در جهت حذف شرکت‌های واسطه‌ای در خور تقدیر است، اما لازم است نحوه ساماندهی کارکنان شفاف شود.

در انتهای این نشست اعضای کمیسیون اجتماعی به رفع ابهامات مطرح شده در خصوص این طرح پرداختند.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت امروز در چه مرحله‌ای است؛ آیا کار رفع ابهام در کمیسیون اجتماعی به پیش رفته است؟

حسن محمدیاری، نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: این طرح در یکسال اخیر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا پیگیری شده، کارگران مراجعات و مطالبات بسیار داشتند و خواستار تصویب طرح شدند؛ کمیسیون اجتماعی مجلس نیز به وظیفه‌ی خود عمل کرد و طرح را تصویب کرد و به صحن مجلس فرستاد.

نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی  افزود: بعد از ارسال طرحبه شورای نگهبان، ایرادات و ابهاماتی بر آن وارد شد؛ طرح بازگشت و در کمیسیون اجتماعی جرح و تعدیل و خوشبختانه تمام ابهامات برطرف شد.

به گفته‌ی این نماینده مجلس، کار رفع ابهام طرح در کمیسیون اجتماعی تمام شده و عنقریب به صحن مجلس خواهد آمد.

محمدیاری با بیان اینکه دولت اعتقاد دارد این طرح حدود هزار میلیارد تومان بار مالی دارد؛ اضافه می‌کند: ما معتقدیم این پول را دولت همین امروز پرداخت می‌کند اما در جیب واسطه‌ها می‌رود؛ مفهوم عدالت این است که این پول را به کارگران و زحمتکشان بدون واسطه بپردازیم. بنابراین در جواب شورای نگهبان، ادله‌ی کافی در مورد بار مالی نداشتن طرح آمده است.

این نماینده مجلس افزود: یک ایراد دیگری که به طرح وارد شده بود، تغایر با اسناد بالادستی بود که اینهم بررسی شد و معلوم گردید که تضاد و تنافری با اسناد بالادستی وجود ندارد.

نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان ابزار امیدورای کرد: امیداریم با اهتمام جدی نمایندگان مجلس و همراهی دولت، به زودی طرح ساماندهی مصوب شود و مشکلات کارگران شرکتی و قراردادی کشور با برقراری عدالت، برطرف گردد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو